Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohdunkaulan lyheneminen ja pehmeneminen

19.09.2012 |

Kävin raskausviikolla 33+6 lääkärissä. Lääkäri totesi kohdunkaulaa olevan jäljellä enään 1cm ja kohdunkaulan jo pehmenneen. Lääkäri totesi, että mikäli viikkoja olis ollut yhtään vähemmän, olisi laittanut minut tämän takia äitipolille jatkotutkimuksiin. Mitään erityisiä rajoituksia liikkumisen ym. suhteen en saanut, mutta lääkäri mainitsi vaan, ettei vauva välttämättä täysaikaiseksi mahassa pysy.

Onko kellään vastaavia kokemuksia, miten on käynyt? :)

Niin, ja kyseessä siis ihan ensimmäinen raskaus..

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin lyheni ja pehmeni ja avautukin.

Pehmenemisen ja lyhentymisen huomasin itse ja kävin sitten sen takia neuvolassa, ottivat hiivatestit jne, mutta niissä ei näkynyt mitään.

Puolenvälin jälkeen alkoi supistella ja yksi ilta tuli säännölliset mutta kivuttomat supistukset kymmenen minuutin välein, oisko ollu viikko 24 tjsp. Olin aiemmin viikolla käynyt lääkärissä ja tiesin kohdunkaulan tilanteen ja sitten supistelujen jälkeen mentiin polille, niin kohdunkaula oli avautunut ja jouduin jäämään osastolle. Onneksi seuraavana päivänä pääsin jo kotiin, kun supistukset loppuivat itsestään.

Mutta seurannassa olin ja ultralla seurasivat kohdunkaulan tilannetta ja ohjeistivat lepäämään ja juomaan paljon vettä supistuksien välttämiseksi. Viikon 35 jälkeen sai sitten taas liikkua normaalisti ja kävinkin pitkiä kävelylenkkejä, mutta vauva syntyi vasta 40+2. Synnytys oli kuitenkin hyvin nopea ja helppo. Neuvolan täti sanoi, että olikin aavistanut sen olevan nopea noitten "oireideni" takia. Synnytyksen hoitanut kätilö taas ei sanoi, että ei niillä ollut mitään vaikutusta.. Mutta toivottavasti sullakin ois helppo ja nopea synnytys! :)

Vierailija
2/2 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla että noinkin aikaisten muutosten jälkeen on mennyt kuiteskin ihan lasketulle ajalle saakka :) Kyllähän nää on varmasti niin yksilöllisiä asioita, ettei vertailla kuitenkaan voi..

Sitä voi toki toivoa, että siellä nyt jo esityötä tapahtuu ja synnytys sujuis sitte näppärää :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla