Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistaa lukioon meno

Vierailija
19.09.2012 |

Eb tosiaankaan tiedä miksi kirjoitan vauva palstalle tästä asiat, mutta oon täällä jo aika kauan pyörinyt ja aina saanut vastaukset kysymyksiini.

Eli oon 15 vuotta ja peruskoulun viimeisellä luokalla. Vielä on paljon matkaa jäljellä koulun loppuun mutta tiedän, että meen lukioon. Haluaisin päästä sellaiseen lukioon, johon min kaverit ei halua. Aloin kuitenkin miettiä, että pitäiskö mennä sellaiseen lukioon johon mun kaveritkin menee. En oo niitten kaa nytkään niin paljoa ja sitten jos menisinkin lukioon mihin ei tule mun kaverita voisin menettää ne vähäisetkin mitkä omistan.

Pelkään, että joudun olemaan yksin. Nyt kun ne kaverit on alkanut saamaan poikaystäviä oon vielä enemmän yksinäisempi. En haluu mennä niitten kanssa ulos koska olisin ns. Kolmaspyörä enkä tunne ketään kenen kanssa ne edes liikkuu. Mua ahdistaa ajatus siitä, että menisinkin sinne ja ne kaverit ei ees huomioisi mua.

Mulla on yksi kaveri jonka kanssa oon vapaa aikanani. Ja sekin on mun serkku. Nyt kun sillä on ollut aikaa olla mun kanssa se on kysynyt mun siskolta että voiko se olla. Ne ei enää Ota edes mua mukaan.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluanntoideen lukioon, koska se on ainoa johon keskiarvoon riittää. Olen se huonoin koulussa kavereistani, mutta kuitenkin haluan lukioon. Kyseessä ei ole mikään ns. Erikoinen lukio, ihan tavallinen. Silti ahdistaa ajatus siitä, että ei olisi sitä ns. Parasta kaveria vierellä koko ajan. Nytkin jos kaveri ei ole koulussa saatan jätttääkin menemättä kouluun, kun tiedän ettei hän ole siellä.

Serkku ja sisko ei ota mukaan, koska kuulemma estelen heitä tekemästä asioita. He haluavat talvella kävellä jään päällä joka voi sortua ym typerää.

Vierailija
2/7 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluanntoideen lukioon, koska se on ainoa johon keskiarvoon riittää. Olen se huonoin koulussa kavereistani, mutta kuitenkin haluan lukioon. Kyseessä ei ole mikään ns. Erikoinen lukio, ihan tavallinen. Silti ahdistaa ajatus siitä, että ei olisi sitä ns. Parasta kaveria vierellä koko ajan. Nytkin jos kaveri ei ole koulussa saatan jätttääkin menemättä kouluun, kun tiedän ettei hän ole siellä.

Serkku ja sisko ei ota mukaan, koska kuulemma estelen heitä tekemästä asioita. He haluavat talvella kävellä jään päällä joka voi sortua ym typerää.

Ei lukiota valita sen perusteella ettei päästä muualle. Ammattikoulussa voit suorittaa kaksoistutkinnon halutessasi. Yleensä se on heikkolahjaisille tuloksellisempi vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan pidät oman mielesi avoinna, ja uskallat jutella ihmisille. Älä mieti, mitä muut ajattelevat sinusta, vaan ole kiinnostunut muista. Kysele rohkeasti muiden kiinnostuksen kohteita, muista hymyillä.

Arvosanojesi suhteen: ehdit vielä nostamaan niitä halutessasi. Älä anna periksi, äläkä ota huonon oppilaan roolia. Usko itseesi.

Serkkusi ja siskosi taitavat olla vähän pöhköjä. Onko heidän seuransa niin toivottavaa?

Vierailija
4/7 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ihan sinne minne haluat menna, uusia kavereita loytyy varmasti.

Vierailija
5/7 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilleen joutuu ainakin joistain heistä väkisinkin. Se on väistämättömyys joka pitää kohdata jossain vaiheessa elämää. Mutta onhan meillä sentään puhelimet yms. tavat viestiä satojen ja tuhansien kilometrien päähän ja sopia tapaamisia vaikka kerran vuoteen. Eli vaikka joutuukin eroon koulukavereistaan, ei se tarkoita sitä että he kaikki kuolisivat, ja että ero olisi siten pysyvä. Et ole ainoa joka lukioon mennessään joutuu eroon kavereistaan, eli luokallasi tulee istumaan enemmän kuin pari ihmistä joilla on tasan samat tuntemukset kuin sulla. Jotkuthan menevät lukioon jopa toiselle paikkakunnalle, tuntematta ketään siltä uudelta paikkakunnalta.

Kolmanneksi pyöräksi ei pidä mennäkään mihinkään. Siksi pitää sopia kaverin kanssa erikseen että "Mennään kahdestaan, jätä poikakaveri kotiin". Noin me aikuisetkin tehdään.

Vierailija
6/7 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudessa lukiossa voi hyvin olla muita samassa tilanteessa. Yleensä porukassa on ihmisiä, jotka ovat avoimia saamaan uusia ystäviä. Ole ystävällinen ja hymyilevä, mene mukaan ryhmätöihin ja ryhmäytymistilanteisiin (jos sellaisia on) mahdollisimman reippaasti mukana ollaan -asenteella. Juttele edes vähän. Sinä olet varmasti tutustumisen arvoinen ihminen - ja on tärkeää, että uskot olevasi. Ei ystäviä tarvitse olla kymmenittäin.

Miksi sisko ja serkku eivät ota sinua mukaan? Oletko kysynyt? Oletko ehdottanut jotakin yhdessä tekemistä heille tai joillekuille muille?

Vierailija
7/7 |
19.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat toiseen lukioon? Jos kyseessä on jokin erikoislukio, joka tukee sinun kiinnostuksen kohteita, niin valitsisin sen. Sieltä löytynee sitten uusia ystäviä. Nyt riskinä on se, että elämää suunniteltaessa takerrut ei-niin-hyviin ystäviin, jotka kuitenkin ovat liukumassa pois elämästäsi. Tarvitset myös uusia ystäviä ja uusi lukio voisi olla vaihtoehto niiden löytymiselle.

Oscar.