Milloin viimeksi kävit isommalla shoppailureissulla? Me käytiin tänään ja mukaan tarttui seuraavaa:
Tallentava hd-digiboksi bluray-soittimella
Kannettava tietokone, hyvä
Miehelle sukkia ja karvasisälmyksellinen pusakka
Mulle imetysliivit ja paksut sukkahousut
Pojalle neulepusero ja farkut
Tytöille 6 housut(4xcollegehousut ja 2xfarkut), verkkapuvut, sukkia, sukkahousuja...
Lapsille yhteiseksi Angry Birds Seasons-peli
Lisäksi kirppikseltä löytyi iso kassillinen vaatetta lapsille(mekkoja, paitoja, housuja...)
Lisäksi käytiin syömässä ravintolassa hyvää ruokaa.
Kaikkeen paloi rahaa tuhannen euron verran...
Kommentit (46)
Tuohon menee aikaa tuntikausia, ei mun homma. KÄy yksin ostamassa vaatteeni, ei siellä miestä ja lasta tarvita =) Olette ilmeisesti olleet jossain ostoskeskuksessa, he heh. Ihana päivä miehelle
Raflassa käydään kerran viikossa, ei ostosreissuilla. Vaatteeni ostan yksin, en lasten ja miehen kanssa. Lisäksi elektroniikkaa emme osta tuolla hinnalla (jos tuon kaiken ostitte tonnilla), meillä on hifi-mestasta laitteet ja ei ihan tolla rahalla irronnut.
Kiva jos itse tykkäät ja sait vastinetta rahoillesi, ja sait ravintolastakin vielä hyvää ruokaa.
Lapsena käytiin kaksi kertaa vuodessa lähikaupungissa vaateostoksilla eli hankittiin kerralla takit, housut, urheiluvarusteet jne. meille lapsille ja sitten pitkin vuotta täydennettiin kaappeja ostamalla sukkia, paitoja jne. Aikuisena en ole enää ikinä tehnyt tuollaista, miehen kanssa en muista käyneeni kaupoilla aikanaa 10 vuoteen.
Ihmiset ovat niin erilaisia. Toinen tykkää tuollaisesta päivästä, toinen ei.
Itselleni sängyn, paistinpannun, hajuveden, puuterin, ripsarin, kaksi paitaa ja tyttärelle kahdet farkut, paidan, neljät rintsikat, neulehanskat, luomivärejä ja sisustustyynyn. Rahaa meni ihan liikaa, onneksi saa sängyn maksaa osissa. Meikit sittarista, muut nettikaupoista.
Ei sun mua tarvitse uskoa. Mä en siitä loukkaannu vaikka olisit kuinka vittuuntunut omaan elämääsi ja yrität pönkittää sitä muiden ilosta. Enemmän minua säälittää tuollaiset ilkeät ihmiset, joilla on jokin kummallinen tarve saada muille paha mieli, mutta onneksi mä en enää ota yhtä helposti kaikkia loukkauksia itseeni kuten nuorempana. Toivottavasti kasvat aikuiseksi jonain päivänä ja saat itsetuntoa myös joillain muilla keinoilla kuin muiden ihmisten loukkaamisen kautta. :) Juu, ei mun mieskään kauppoja rakasta - ruokakaupassa käy meillä pääasiassa niin, että mä oon lasten kanssa kotona, mutta harvemmin siis mihinkään shoppailureissulle on lähdössä. Tästä päivästä sovittiin jo viikonloppuna ja oli todella mukava reissu vaikka lapset vähän väsähtikin ruokaa odotellessa... AP
mieheni on tietokone ekspertti eika meilla ole yhtaan Applea. On oma rakentama superkone, HP ja IBM varakoneena jos muut simahtaa vaikka viruksen takia.
"Suomessa supertietokoneita on ollut muun muassa CSC:llä ja Ilmatieteen laitoksella. Kesäkuun 2006 maailman "Top 500"-listalla ei ollut yhtään Suomessa käytettyä supertietokonetta. Kesäkuun 2005 listalla CSC:n käyttämä supertietokonemalli oli sijalla 497 ja marraskuussa 2005 Ilmatieteen laitoksen tuolloin juuri käyttöön otettu SGI Altix 3700 BX2 -sarjan supertietokone oli sijalla 465. Kesäkuussa 2009 CSC:n Cray XT5/XT4 QC 2.3 GHz oli Top500-listalla sijalla 49.[3]"
harvemmin on niin paljon rahaa, että voitaisiin ostaa tuollaiset isot ostokset kerralla, kaikki hankinnat pitää hajauttaa. Tässä joku aika sitten käytiin vaatekaupassa, mä ostin paidan ja farkut, miehelle shortsit ja vauvalle paita - ja kaikki uutena! Se tuntui paljolta :) Kirpparilta voin kyllä joskus ostaa isompiakin määriä tavaraa.
Näissäkin laatu maksaa. mikäs siinä jos pitää halpa-paska konetta hyvänä ja tulee vielä tänne kehumaan.
Tietokone ostetaan sen mukaan, mihin on tarvetta. Esimerkiksi Ompulla ei pysty kaikkea tekemään. Ei se ole mikään ylivertainen joka hommaan.
Tyhmä ostaa sen isoimman, kalleimman ja uusimman. Niitä tarvitsee tosi harva kotikäytössä - ehkä joku himopelaaja.
Meille ostettiin aikanaan tuttujen poikien kasaama ja sun määritelmän mukaan halpa-paska kone. Kymmenen vuotta - ja se kone raksuttaa vieläkin moitteettomasti kellarissa miehen baarissa :D
Tyhmä kuvittelee, että hinta on aina laadun tae tai että se paras on aina se kallein.
Rahaa meni tonni vaatteisiin.
Muuten en shoppaile ollenkaan vaan ostan tarvitsemani. Tällä viikolla olen ostanut esimerkiksi verhokankaita, yhden kaapin, tyynyjä, ruokaa ja kipsilevyruuveja. Sello on vieressä joten mihinkään shoppailupäivään ei tarvitse ryhtyä, alakouluikäiset tytötkin ostavat vaatteensa sieltä ihan itse.
mutta viime talvena oli pakko uhrata aikaa ostoksille, kun muutettiin ja piti ostaa huonekaluja yms yms. Toivottavasti ei muutamaan vuoteen tarvii menää kunnolla ostoksille :D
Kiva tulla aina ap:ta mollaamaan, oli aihe mikä tahansa. Minä ainakin tykkään tuollaisista shoppailureissuista, samoin mieheni. Ei siis käydä jatkuvasti kaupoilla mutta silloin kun käydään niin ostetaan sitten mitä ostettavaa on, aika harva tässä elämässä pärjää ilman uusia vaatteita ym. tarvikkeita.
On aina kivaa saada vaikka uutta päällepantavaa ja syödä sen jälkeen hyvin, ei se sulje pois sitä etteikö tehtäisi paljon muitakin juttuja yhdessä ja nautittaisi niistä.
Eikö se ole vähän kornia ja akkojen juttu kierrellä rättikauppoja.
Nuo kodinelektroniikka hankinnat ymmärrän että mies on mukana.
Iste kävin viime lauantaina pyörimässä kaupungilla muutaman tunnin ja ostin ainoastaan työvaatteita. Pari sataa meni niihin, enkä edes saanut kovin montaa vaatetta.
Eräässä kaupassa oli hyvät alennusmyynnit ja oikeasti on oikein hyvä kone(mies ei osta huonoja, mutta ei myöskään maksa yhdestä tietokoneesta tuhansia euroja - fiksuus on sallittua näissäkin asioissa;)) irtosi 400 eurolla. :)
AP
Kyllä hyvä kone maksaa paljon enemmän. Oli se sitten viihdekäyttöön tai työkäyttöön.
Viihdekäyttöön esim. http://www.verkkokauppa.com/fi/product/23436/dgjsv/Samsung-NP700G7C-17-…
Työkäyttöön : http://www.verkkokauppa.com/fi/product/24535/dhsbr/HP-EliteBook-8770w-1…
Joten halvalla ei lähde. Vaikka ottaisi halvemmankin niin kaukana on tonnista tai muutamasta satasesta. Sä et jollain 500 sadalla saa edes konetta millä mitään tekee.
Miksi käytte shoppailu reisuilla? Miksi ette osta vaan tavaroita mitä tarviitte?
onneton luulee Applen kannettavia hyvälaatuisiksi?
Mutta asiaan; ap:n ostoslista on aika pientä, meillä menee usein reippaasti rahaa, kun koko perhe käy ostoksilla. Tietokoneet eivät meillä ole applen, joten niitä ei tarvitse kovin usein uusia. Iso pino pahvilaatikoita odottaa kierrätykseen vientiä, koska muuta kodinelektroniikkaa on uusittu. Vaatteita, kenkiä ym. niihin menee aina rahaa.
Kuka onneton luulee Applen kannettavia hyvälaatuisiksi?
sama kone vuodesta 2006 ja toimii kuin unelma!
Kiva tulla aina ap:ta mollaamaan, oli aihe mikä tahansa. Minä ainakin tykkään tuollaisista shoppailureissuista, samoin mieheni. Ei siis käydä jatkuvasti kaupoilla mutta silloin kun käydään niin ostetaan sitten mitä ostettavaa on, aika harva tässä elämässä pärjää ilman uusia vaatteita ym. tarvikkeita.
On aina kivaa saada vaikka uutta päällepantavaa ja syödä sen jälkeen hyvin, ei se sulje pois sitä etteikö tehtäisi paljon muitakin juttuja yhdessä ja nautittaisi niistä.
Saatko jotain mielihyvää ostamisesta? Tuo kuullostaa juuri sellaiselta että ostetaan kaikkea kivaa. Sitten valitetaan kun ei ole rahaa. Mitä jos ostaisitten vain silloin ja vain sitä mitä oikeasti tarviitte? Just tollanen pyöriminen ja katsominen saa ihmisen ostamaan kaikenlaisia heräteostoksia.
niiden kanssa ostarin ravintolaan syömään? Kuulostaa todella kamalalta. Miksi ette hoida erikseen illalla sinne syömään menoa, ettei tarvitse jossain ostarilla syödä?
Mutta ette taida sillä kovin kummoista tehdä. Koska vanha kone ei pysty uusien järjestelmien mukana
toimii muutkin Mutta ette taida sillä kovin kummoista tehdä. Koska vanha kone ei pysty uusien järjestelmien mukana
ihmisistä ei tee koneellaan kovin kummoisia. Mun Mäkki on mun työ- ja huvikone, käytän sitä todella paljon. Työssä käytän tekstinkäsittelyä ja käännösmuistia, sekä tietty nettiselainta. Huvipuoli on lähinnä surffaamista, musn kuuntelua ja leffojen katsomista.
Uudempi käyttöjärjestelmä on tuolla odottamassa, nimittäin Silverlightiä ei tähän vanhaan käyttikseen saa asennettua. Muuten ei ongelmia.
Mutta joo, totta kai tää on tosi paska kone, kun toimii moitteettomasti vain näin rajoittuneessa käytössä, anteeksi kun olin eri mieltä ;)
mä tulisin hulluksi jos pitäis koko päivä justa kaupasta kauppaan ja listalla läjä pakko-löytää-ja-ostaa juttuja.
Onneksi on netti, voi valkata mitä haluaa ja tilata kotiin tai poiketa työmatkalla tai lounastauolla hakemassa nopeasti vain pari juttua kerrallaan.
Eipä meistä kukaan pidä kokopäivän shoppailua rentona perhepäivänä. Lapsetkin oppii tuosta vain, että kuluttaminen on jotain hienoa ja haluttavaa, itse haluan välittää toisenlaisen viestin.
Mutta kiva, että teillä oli omasta mielestänne mukava päivä.