Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä saatte pidettyä yllä ne raskauskilot imetysajan?

Vierailija
18.09.2012 |

Jotkut selittää, että voi laihduttaa vasta kun imetys on loppu. En tajua. Minä kohta häviän olemattomiin, ja mussuttelen kuin mikä. Millähän ruokavaliolla olisin saanut pidettyä painon synnäriltä lähdön lukemissa...?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitattavasti ihmisen ruumis ei ole mikään standardikone että kaikki toimisi samalla tavalla.

Vierailija
2/23 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä sitä sitten.

Ihmisiä on erilaisia. Toilla imetys ei laihduta lainkaan. Ei, vaikka käsilläseisoen imettäisi.

Onneksi meille muille on sentään annettu aivoja sen edestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisporukalla tästä, moni jopa lihoo imetysaikana. Mulla paino on hiljalleen laskenut, olen imettänyt nyt vuoden. Raskaudesta painoa jäi kaksi kiloa, ehkä oon nyt suunnilleen lähtöpainossa.

Vierailija
4/23 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan syödä normaalia ruokaa. Tietysti sillä tavalla paino putoaa, eikä se mitään haittaa, se raskausaikana kerätty rasva on nimenomaan vauvaa varten

Vierailija
5/23 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon aina onnistunut keräämään imetysaikana sen 10 kiloa takaisin, joka synnärille jäi.

Vierailija
6/23 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan erilaisia joo, eiköhän sen tajuaminen käynyt ilmi tuosta viestistä. En vain tajua, miksi. Jos se vauva imee rasvaa ulos monta kertaa päivässä, miten voi olla laihtumatta? Jos tähän on olemassa niin ilmiselvä vastaus, että minä päässäni miettimällä sen ratkaisisin, voit sinäkin varmaan vaivautua kertomaan...?

ap

Vierailija
7/23 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan helvetisti silloin, kun täysimetin. Oikein kävi työstä se ruokaileminen! Mulla maito tuntui ehtyvän tosi helposti, ellen syönyt reippaita annoksia.

5

Vierailija
8/23 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan erilaisia joo, eiköhän sen tajuaminen käynyt ilmi tuosta viestistä. En vain tajua, miksi. Jos se vauva imee rasvaa ulos monta kertaa päivässä, miten voi olla laihtumatta? Jos tähän on olemassa niin ilmiselvä vastaus, että minä päässäni miettimällä sen ratkaisisin, voit sinäkin varmaan vaivautua kertomaan...?

ap

Vierailija
9/23 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli jopa lisää painoa esikoista imettäessä. Pillerit kun lopetin niin monta kiloa turvotusta lähti parissa viikossa ja läskiäkin pikkuhiljaa vaikken enää imettänyt enkä laihduttanut.

Seuraavia imettäessä paino putosi niin, että jälkitarkastuksessa painoin saman/vähemmän kuin raskaaksi tullessa.

Vierailija
10/23 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun niksi: paljon herkkuja sekä hyvää (terveellistä) perusruokaa ja ehkä tärkeimpänä litra maitoa päivässä. Ei lähde paino tippumaan. Maitoa tuli hyvin (vauva kasvoi +2-käyrällä). Laihdutin vasta imetyksen loputtua. Imetyksen aikana, jos meinasi paino lähteä, niin heti oli maito tiukassa.

Eihän sekään vielä ole vauvalle vaarallista, jos paino tippuu max. 0,5 kg/vko, mutta oma havaintoni on, että ne jotka laihtuvat imettäessä myöskin tuottavat jotenkin laihempaa maitoa ja vauva kasvaa huonosti.

Vierailija
11/23 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin haamu, kun imetystä on ollut takana 4-6kk. Mulla on aina jäänyt synnärille kaikki raskauskilot ja imetys on aina laihduttanut vaikka mitä olisi yrittänyt. Olen täällä monet kerrat maannut sohvalla heikotuksen vuoksi ja posket on olleet lommoilla ja painoindeksi varmaan 15. Joka kerta olen päättänyt, että nyt en imetä kuin korkeintaan sen 6kk, mutta aina se on jatkunut yli vuoden.

Sitten, kun olen imetyksen lopettanut, niin on hiljalleen muutama kilo tullut takaisin.

Vierailija
12/23 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavia imettäessä EN syönyt minipillereitä.

Vierailija
13/23 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

11, jännää, kyllä minullakin on ollut minipillerit nyt siis toista kertaa toista lasta imettäessä. Molemmilla kerroilla keräsin hulluna painoa, josta synnärille jäi n25%, mutta itsestään se tuntuu sulavan.

ap

Vierailija
14/23 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kilot eivät kuitenkaan hävinneet mihinkään normaalilla ruokavaliolla (normaalitilassa en liho samalla ruokavaliolla), sama juttu kaikkien kolmen imetysaikana. En laihtunut lainkaan edes 6kk täysimetyksellä.

Kilot lähtivät vasta paininvartijoiden dieetillä, silloinkin se oli kovan työn takana.

Liekö hormonaalista?

Raskauskiloja on joka kerta tullut myös tosi paljon vaikka olen syönyt normaalisti. Ennen kuin joku haukkuu ruokailutottumukseni sanon, että syön terveellisesti ja painoni pysyy normaalitilassa tasapainossa enkä liho normaaleilla syömisilläni.

Vierailija
15/23 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ainakin ruokavalio on imetysaikana ihan sama kuin raskaanakin, eli pääasiassa kasviksia, hiukan täysjyväleipää, paljon vettä, pari hedelmää, herkkuja parin viikon välein kohtuudella. Tällä ruokavaliolla olen normaalitilassa hoikka (tosin syön silloin enemmän herkkuja) mutta raskaana paino nousee hurjasti ja siitä lähtee synnärillä korkeintaan 3-4 kiloa, sekin yleensä tulee vielä imetysaikana takaisin.

Sitten kun lopetan imetyksen putoaa paino parissa kuukaudessa ne parikymmentä kiloa, ruokavalio pysyy samana.

Vierailija
16/23 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes ymmärrä mistä ne raskauskilot saadaan.. Raskaanahan syödään tosi terveellisesti eikä loppuaikoina pysty paljoa syömään kun kohtu puristaa vatsalaukun pieneks.

Mä painoin 2vkoa synnytyksen jälkeen 5kg vähemmän kuin ennen raskautta, silti lapsi kasvoi loistavasti. Täysimetin 6kk neuvolan siunauksella.

Vierailija
17/23 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes ymmärrä mistä ne raskauskilot saadaan.. Raskaanahan syödään tosi terveellisesti eikä loppuaikoina pysty paljoa syömään kun kohtu puristaa vatsalaukun pieneks.

Mä painoin 2vkoa synnytyksen jälkeen 5kg vähemmän kuin ennen raskautta, silti lapsi kasvoi loistavasti. Täysimetin 6kk neuvolan siunauksella.

juuri mitään muutakaan, tai esim. seuraa mediaa. Justhan kerrottiin tutkimuksesta, jonka mukaan viimeisellä kolmanneksella raskaana olevan naisen suoliston bakteeritoiminta on hyvin samanlaista kuin metabolista oireyhtymää sairastavalla.

Vierailija
18/23 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseasiassa -15 kg.

Imetysaika toi 10 kg takaisin.

ja kun lopetin imettämisen lähti kolmessa kuukaudessa 17kg

Vierailija
19/23 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aina pystynyt syömään kuin hevonen raskauden loppuun asti. Raskaudessa kertyneet kilot ovat tippuneet imetysaikana pikkuhiljaa vaikka olen herkutellutkin. Toisen lapsen imetysaikana paino meni 15kg miinukselle ennen raskautta painosta. Viimeisin vauva 3,5kk ja täysimetyksellä, raskauskiloja tuli 20, jäljellä 6. Herkkuja olen syönyt koko ajan, en nyt mitään kaksin käsin ole mättänyt mutta liki päivittäin jotain pientä.

Se nyt vaan on yksilöllistä. Joillakin paino putoaa liikaakin, toisilla tasan ne raskauskilot, joillakin paino vaan nousee ja imetyksen loputtua vasta putoaa. Tai sitten ei putoa silloinkaan.

Vierailija
20/23 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri mitään muutakaan, tai esim. seuraa mediaa. Justhan kerrottiin tutkimuksesta, jonka mukaan viimeisellä kolmanneksella raskaana olevan naisen suoliston bakteeritoiminta on hyvin samanlaista kuin metabolista oireyhtymää sairastavalla.

En ole tollasta tutkimusta nähnyt, seuraan vaan hesaria ja ylen iltauutisia. Laita joku linkki? Muuten ei ole ymmärrysongelmia; tossahan jotkut jo kertoi että 'paino vaan nousee'.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi