Ehkäisykapselista asiaa...
Kysymys kuuluu siis, onko kukaan tullut, tai tietääkö kukaan ketään joka olisi tullut raskaaksi ehkäisykapselin aikana? Minkälaisia oireita oli?
Mua siis mietityttää tämä asia. Mulla kapseli ollut puolisen vuotta. Lukuisia vuotoja lukuunottamatta on toiminut hyvin. Nyt on ollut kolmisen viikkoa kaikki maailman raskausoireet. En usko että niitä kuvittelen, koska vauva ei toiveissa ole. Tosin ei haittaisi vaikka nyt tulisikin. Mutta tarkotus ei vielä muutamaan vuoteen olisi raskaaksi tulla. Samanlaisia oireita on nyt kun esikoisestakin. Olen tehnyt kolme testiä, yhden per viikko, tänään viimeksi aamupissasta. Negoja kaksi aikaisempaa, mutta tänään ClearBluen plus- testiin tuli hyvin hyvin hentoinen pystyviiva sen miinusviivan lisäksi. Ei sitä kuvassa edes näe, kun kuvaa koitin ottaa, mutta luonnonvalossa sen juuri erottaa. Tosin oon kyllä kuullut että tuo nimenomainen testi antaa myös paljon virheellisiä tuloksia. mene ja tiedä...
Mutta jos kokemuksia löytyy niin laittakaa tulemaan :) Jos nää "oireet" ei ala pikkuhiljaa helpottaa, lääkäriin se kai olis mentävä.
Kommentit (6)
Mulla kapseli ollut jo vuosia, aina vaihdettu uuten kun on ollut aika ja vuoto loppui kokonaan ja välillä on rintojen turpoamista ja mielialan vaihteluita, ei kuitenkaan harmiksi asti vaan pelkästään vaihdon alussa.
En tiedä ketään joka sillä raskaaksi olis tullu ja monet tutu sitä käyttää.
Kuukautiset on olleet poissa siis vuosia mulla.
Sama juttu mulla. Nyt olen 47 ja viisi vuotta pois kuukautiset ...
että kapseli on varmempi kuin sterilisaatio. En tiedä ketään kuka olisi tullut raskaaksi, itsekin käytän.
Niinhän siitä sanotaan. Ajattelinkin toki että tämä olis ihan vaan jotain hormoneista johtuvaa myllerrystä, mutta miksi vasta nyt, sitä ihmettelen.
Otin kun koin sen varmimmaksi,tuli kaksi lasta putkeen ja kolmatta en suoraan sanoen olisi kestänyt :)
Ainoa outo juttu on että 3kk kapselin laitosta alkoi ns.menkat,pientä tihuttelua ja suurta raivaria...kestänyt jo 2,5viikkoa!
minä tiedän ja tunnen ihmisen joka on tullut kapselin aikana raskaaksi, itsellänikin on kapseli ja kuukautiset olleet jo 1 ja puoli kuukautta poissa, tissit olleet arat ja turvonneet 3 vko ja paha olo/huimaus ilmenee välillä..ajattelin tässä testin tehdä huomenna että saisi edes jonkunlaisen mielenrauhan asialle.