Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri suuttu kun, sanoin sille et, " sä et tiedä synnyttämisestä mitään"

Vierailija
28.11.2005 |

En vaan jaksanu kuunnella miten sen maha on niin kipee ja valivali. Lapsi tuli keirarileikkauksella maailmaan ja, tää yks on nyt niin kauheen rankan synnytyksen muka läpikäynyt. Kärsis joskus edes niistä supistuksista vähän aikaa, mut ei, neidillä on lantiossa joku joka estää normaalisynnyttämisen ja, nää kaikki sit ennalta sovittuja leikkauksia. Joopajoo.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektiossa pääset hetken helpommalla, mutta sitten...

Vierailija
2/35 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se aha voi ihan oikeasti olla tosi kipeä. Sektiossa kivut onkin jälkikäteen, alatiesynnytyksessä lähinnä etukäteen. Kasvahan aikuiseksi jo jos olet kerran lapsenkin saanut ja ihan alakautta vieläpä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 2 lasta alakautta synnyttänyt

Vierailija
4/35 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten vasta synnytti (käskystä)

Kiva kuitenkin, kun annoit minun toipua kokonaiset kaksi päivää isosta vatsan alueelle kohdistuneesta leikkauksesta ja sitä edeltäneestä 14 kestäneestä synnytyksestä ja VASTA sen jälkeen tulit kotiini häsäämään minun perheeni asioista..

niin kaikki eivät ole kuin sinä, siksi sinun ei tarvitsekaan välittää muista!! (en minäkään sinusta enää piittaa)

Vierailija
5/35 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin oli ensimmäisen lapsen section jälkeen hirveet jälkisupistukset.

T:kaksi sectiota läpi käynyt

Vierailija
6/35 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kokenut normaalit supistukset, mutta synnytykset ovat päätyneet sektioihin kahdesti. Joten voin sanoa, että et sitten tiedä haavakivusta yhtään mitään.... kyllä se on hankalampaa kuin hetken kestäneet supistukset

Vierailija
7/35 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin olen täältä lukenut ettei satu ja haava paranee samantien ilman mitään kipuja.

Vierailija
8/35 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan jaksa uskoa! Helpolla oot päässy kun kersas on vaan otettu sun mahasta. Ponnistaen maailmaan synnyttäneet on ainoita jotka tietävät mitkä on synnytystuskat.

Vierailija
9/35 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä synnytin alakautta ja supparit sattuivat kipeästi, mutta ponnistaminen ei tuntunut missään, vaikka lapsi revittiin pikavauhtia imukupilla, kun oli hengenvaarassa. Jälkeenpäin olo oli hirveä ja alapää oli yli kuukauden tosi kipeä.

Eli ei se ponnistaminen kaikilla mikään autuaaksi tekevä ole =) Vaikken kyllä uskokaan siihen, että kärsimys jalostaa =D

Vierailija
10/35 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin tulee valitettua siltikään. Eikä ne haavat enää mitenkään liity itse synnytykseen. Sektiosynnytys=helpposynnytys. Molemmat oon läpikäynyt ja, jos joskus vielä pitäisi valita kummin, niin ehdottomasti sektio. Niin iisi se oli.

Vierailija
11/35 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi tapauksessa sektio on ikään kuin ulkoistettu synnytys - on synnytyksessä mukana (kuten leikkaussalihenkilöstö) kuitenkaan itse synnyttämättä. Kohtulihashan synnytyksessä sen työn tekee, jos tekee.

Ei niitä lapsia voi sinne kohtuunkaan jättää, kaikkihan sen ymmärtää ja lapsen terveyttä pitää ajatella ensi sijassa. Harmittavaa mutta luonnollista, että tuon kokoluokan operaatioot eivät kivuitta parane.

Vierailija
12/35 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultiin että kohdussa on jotain mitä ei kuulu olla, ultrattiin ja diagnoosi oli

Erittäin voimakkaat jälkisupistukset ja voin sanoa viisi lasta synnyttäneenä että leikattujen äitien jälkisupistukset voi olla todella voimakkaita!Että eiköhän nyt jo lopeteta tämä naurettava kädenvääntö synnytystavoista??Myönnän että olen äärimmäisen tyytyväinen että koskaan ei ole leikattu mutta en vajoa alas ja ala täällä ketään moittia ja arvostella synnytystavan takia.Olenhan sentään jo aikuinen ihminen ;)

Tai oletan olevani...

Vierailija
13/35 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä väitäkkään että sektiosta selviää nuin vain!kokemuksesta voin sanoa et yritin synnyttää lastani 21 tuntia ja 2tuntia kesti ponnistusvaihe,lääkäri leikko välihan ja yritti kahdella eri imukupilla,ja kun ei mtn.ollut tapahtunut niin päädyttiin hätäsektioon.synnytyksestä aikaa kohta viisi kuukautta ja sektio haava on edelleen välillä kipeä,ja alapään haavkin oli tosi kipeä!et eiköhän jokainen äiti tiedä mitä synnytys voi olla,tuskin tyhjästä valittaa kaverisi!!vähän kannattee miettiä mitä sieltä suustaan päästelee!!

Vierailija
14/35 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksoset joista toinen on erityislapsi, sä et voi puhua lapsenkasvatuksesta mitään!"

Vierailija
15/35 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olisin halunnut alatiesynnytyksen ihan vain haluamisen vuoksi... Nyt vielä jälkeenpäin harmittaa enemmän, kun lukee noita kohdun repeämisjuttuja ja muita komplikaatioita seuraavissa raskauksissa ja synnytyksissä saati sitten noita " pika" synnytyskertomuksia, joissa kaikki meni kivasti putkeen...

Turha kuitenkaan kuvitella, että se olisi mitenkään äidin erinomaisuutta, miten hyvin ja loistavasti synnytykset ovat menneet. KUn oikein kovasti haluaa päteä ja osoittaa olevansa hyvä saa paskankin kääntymään kullaksi...

Vierailija
16/35 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sektiossakin. Itse koin onnekkaana liki kivuttoman sektion, mutta samaa ei voi todellakaan sanoa kaikista muista sektioäideistä. Toiset ovat järjettömän kipeitä vielä monta viikkoa leikkauksen jälkeen ja kaikki liikkuminen sattuu.

Sama hommahan se tuntuu olevan alateisynnytyksen kanssa. Joillain se on järkyttävän tuskainen kokemus, tuntikausien piina ja toinen taas kertoo sen menneen helpommin kuin olisi koskaan uskonut. Eikö tuollainen helpon synnytyksen kokenut sitten tiedä myöskään synnytyksistä mitään? Toisaaltahan voitaisiin ajatella että juuri hänellä on sitä jotain mitä synnytykseen tarvitaan, kun kerran kaikki sujui niin helposti ja pienin kivuin...

Vierailija
17/35 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon lauseen sanottuaan enään kovin montaa ystävää...harmillista.

Vierailija
18/35 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eka vuorokausi leikkauksen jälkeen oli kyllä aika kauhea. Jälkisupistukset saivat itkemään ja voihkimaan niin ettei huonekaveri voinut nukkua vaan huuteli sermin takaa että olisko sun aika pyytää lisää kipulääkettä. Viisi piikkiä takamukseen yhden yön aikana.

Mä olen taas kuullut että jälkisupistukset voi olla todella kauheita sektio potilailla juuri siksi että kohdussa on suuri haava.

Tosin en kyllä silti lähde vertaamaan alatiesynnytystä ja sektiota. Kummastakaan et kivuitta selviä. Tämän toisen lapseni haluaisin kuitenkin synnyttää sillä " oikealla tavalla" jos vain mahdollisuus suodaan.

Vierailija
19/35 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä saankin vauvani leikkauksella, se toimitetaan minulle sievästi kapaloon käärittynä ja kivusta ei tietoakaan. Olenkin aika kapearunkoinen tapaus.

Vierailija
20/35 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA KYLLÄ VOIN SANOA ETTÄ SEKTIO OLI IHAN LASTEN LEIKKIÄ ALATIESYNNYTYKSEEN VERRATTUNA!! Ei se paranemisprosessi ole MITÄÄN alatiesynnytykseen verrattuna. Ei siis mitään!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi