hengityskatkot vauvalla
meidän viikon ikäinen vauva nukkuessaan pitää välillä n.4-5 sekunnin hengityskatkoja. Onko teidän muiden vauvoilla ollut tai tiedättekö kuuluuko tai voiko niitä olla ilman huolta? Neuvola jo kiinni, joten en sieltä voi neuvoa kysyä.
Kommentit (7)
meneekö vauva eri väriseksi silloin? Mä en itse edes huomannut niitä, mutta lapsi oli itkuinen. onneksi tää tapahtui jo sairaalassa, tokana päivänä ja lapsi vietiin lastensairaalaan.
siis kun en tiedä onko nuo virallisia katkoja. Hengittelee våälillä pinnallisemmin välillä raskaammin. Uneksii. Hengittää tiheämmin.. Pieni tauko ja jatkaa rauhallisemmin. Liekkö vaan normaalia hengityksen rytmitystä? Ei todellakaan väri muutu, eikä vauva ite reagoi siihen mitenkään. Minä olen vain neuroottinen.
sanottiin että vauva hengittää 5-6 normaalia hengenvetoa ja sitten on pieni tauko. minä sitten laskeskelin niitä hengityksiä ja aikalailla niin se meni. joskus minäkin oikein pelästyin kun se tauko oli useita sekunteja..
ovat kuulemma normaaleja.
Mut jos olis mun vauva niin soittaisin synnärille
Muutaman sekunnin hengityskatkot ovat yleensä ihan normaalia vauvan epäsäännöllistä hengutystä. Mutta soita synnärille niin saat mielenrauhan.
EI ole todellakaan normaalia.
Jos olisin sinä niin soittaisin nyt heti synnytysosastolle koska on kyse vain viikon ikäisestä vauvasta niin he neuvovat mitä pitää tehdä/mihin ottaa yhteyttä.
Ja jos suinkin on rahaa niin ostakaan/hommatkaa "hälytysjärjestelmä" sänkyyn joka piippaa jos vauva ei hengitä.