Olen laihtunut raskausaikana 2kg,ei kai haittaa?
Nyt siis rv 16 ja neuvolassa jo olivat sitä mieltä etten syö mitään.
Painoa on tarpeeksi jo muutenkin ja siksi olen yrittänyt syödä terveellisemmin,en kuitenkaan laihduta ja viimeksi eilen söin suklaata.
Kommentit (7)
sinulla ensinnäkin on ylipainoa tai olet normaalipainon ylärajoilla, hoikan ihmisen ei kuulu laihtua raskausaikana. Toisekseen jos painonpudotus on maltillista, siitä ei ole haittaa (paitsi jos jo lähtötilanne on hoikka tai laiha ihminen). Vauva kyllä ottaa kaiken tarvitsemansa (paitsi vakavassa aliravitsemustilanteessa), joten on sinun luustostasi jne. pois, jos et syö tarpeeksi ja/tai monipuolisesti.
Olen nimenomaan yrittänyt syödä maitotuotteita,täysjyväviljaa ja kasviksia reilusti että saisin kaikkea tarpeeksi..
Pahoinvointia ei ole ollut missään vaiheessa joten se ei tätä selitä,ilmeisesti olen sitten vaan syönyt niin kevyttä ruokaa tai jotain.
ap
Raskausaikana söin samalla tavalla kun ennen raskautta, mutta raskauden myötä tietysti kulutin hieman enemmän ( en oksentanut kertaakaan) ja alkuun paino putosi hieman. Puolivälin kohdalla th sanoi, ettei saisi enää pudota ja niihin aikoihin alkoikin nousta. Lopulta tuli 11 raskauskiloa, jotka olivat kaksi viikkoa synnytyksen jälkeen tiessään.
Ei haittaa laihtuminen kun on vähän ylipainoa ja olet nyt syönyt terveellisesti. Enempi huolestuttais jos lihoisit paljon.
ja nyt kun viikkoja 40+2 niin painoa on lähtöpainoon tullut n. kolme kiloa. Ihan ok näin. Vauva on kuitenkin arvioitu päälle 4 kiloiseksi.
esikoisesta lähti 9 ja toisesta 13kg normaalipainoinen olen. Lopulta olen päätynyt muutaman kilon plussalle. pahoinvoinnitkin ovat kyllä kestäneet koko raskausajan ja vaatineet jatkuvaa hoitoa. ihan normaalipainoisia ja terveitä vauvoja ollut.
Minäkin laihduin alussa kolmisen kiloa. Oli niin kamalat pahoinvoinnit, oksensin ja oksensin. Eipä siinä muuta voi kuin laihtua. Pahoinvointi loppui kai joskus rv 15 tienoilla, sen jälkeen pääsin ensin takaisin alkuperäiseen painooni ja sitten vasta paino alkoi nousta.
Nyt viikkoja on 38 ja paino noussut alkuperäisestä joku 8kg. Neuvolassa ollaan sitä mieltä, etten syö mitään ja olen liian hoikka. Huoh.