Mä olen niin kyllästynyt tähän hyvä-veli-maailmaan ja naisten lasikattoon, PRKL!!!
Oikeasti kyrsii jo. Siis rankasti. Naisen pitää olla tässä yhtiössä viisi kertaa pätevämpi, asiaa osaavampi, vahvempi, sosiaalisesti kyvykkäämpi, omata 20 kertaa paremmat hermot kuin miespuoliset kollegansa ja silti jää aina jalkoihin.
Ei, ei ole kyse siitä että en osaisi tuoda itseäni esille, ei siitä että olisin arka ja hiljainen, ei. Vaan siitä että olen nainen.
Minulla on miespuolisia kollegoja, joilla ei ole minkäänlaisia kykyjä johtaa asioita, ei kehittää, ei viedä läpi. Eikä edes mitään motivaatiota. Vaan silti niitä nimetään jos mihinkin virkaan ja instanssiin. Kun ne on miehiä.
Kohta riittää. CV on päivitetty.
Kommentit (23)
jo. Olet saanut aika tavalla tavaraa niskaan, mutta uskon kyllä, että voit olla väärässä paikassa töissä. Uralla etenemisen kultainen sääntö on ylös tai ulos - jos et etene, vaihda firmaa. Oli syy mikä tahansa.
Oscar.
Olen asiantuntija-ammatissa erittäin miesvaltaisella alalla (firman ainoa nainen näissä hommissa) ja kyllä saan jatkuvasti törmätä asenteisiin joissa minua pidetään pikku aputyttönä joka voin vähän "poikia" autella jossain mutta vaativammat hommat on parasta jättää pojille. Vaikka mulla on akateeminen koulutus ja pitkä työkokemus jo. JOpa 25 v. vastavalmistunut otetaan vakavammin kuin minut 40 v. kokenut, jos hän on miespuolinen. En ole tämän takia mitään sellaista odottanutkaan koskaan että ylenisin mihinkään, olen lähinnä tyytyväinen jos edes välillä saan tehdä oikeita koulutustani vastaavia töitä, oikeita projekteja joissa on haastetta, enkä joudu TAAS olemaan sihteerikkö ja palaverinbookkaaja jne mihin rooliin minua helposti tungetaan.
muuta USAaan taalla paasee eteenpain kun on nayttoa.
Sihteerinhommista kieltaytyisin jyrkasti.
Kannattaa tosiaan pitää kaikki sisällään ja esim vitutuksissaan tehdä itsemurha! Mä olen ap kanssa huomannut, että miehiin suhtaudutaan jo lähtökohtaisesti positiivisemmin.. Ärsyttää kun on ihan sama mitä teet, mies on kuitenkin luotettavampi. Vain jos mies on mokannut todella pahasti, hänen taitojaan saatetaan epäillä. Mietin aina mitä nämä sovinistit ajattelevat omista tyttäristään!