Tiedätkö, tunnetko "aikuisia" naisia, joilla ei ole selluliittiä?
Tänään illalla kuntosalilla oli minua nuorempi, siis n. 30v. nainen, jolla oli kaunis vartalo ja selluliittiäkin. Nainen oli takaapäin silti todella kaunis ja sai minutkin ajattelemaan, että selluliitti on ihan ok... olen tosi itsekriittinen, kroppani on hyvä, treenattu, ikää 38 v. ja kaksi pientä lasta. Mutta se selluliitti ärsyttää eikä siitä pääse eroon... BMI mulla 18.4.
Paras ystävättäreni (runsasmuotoinen:) aina lohduttaa, että miehet eivät hekumassaan edes näe selluliittiä ym... ja minä siis murehdin, kehtaanko koskaan enää itseäni miehelle näyttää...
Kommentit (26)
(käsittääkseni), en edes ole ihan varma miltä selluliitti näyttää? Olen 34 v, BMI n. 20, mutta olen ollut pyöreämpikin eikä silloinkaan ollut. Äidillä ja siskoillakaan ei taida olla, varmaan perinnöllistä.
mutta kaikilla se ei näy yhtä helposti. Esim. laihduttaessa selluliitti näyttää lisääntyvän, joka johtuu vaan siitä että koska rasva sulaa nahkan alta ja nahka ikään kuin löystyy, selluliitti näkyy selvemmin. Ylipainoisella se selluliitti ei varmaan näy sen takia kun iho on liikalihavuudesta pinkeämpänä.
nyt totesin saunassa että tuttavallani 51v naisella ei ole muhkuran muhkuraa!! Ja otti koville, vaikka itsellänikään ei ole kuin molemmissa takareisiiä n. kämmenen kokoinen lievästi epätasainen alue. Eli siis on naisia joilla ei todella ole selluliittiä!
tai miten syvällä se oikein voi olla? Mä olen hoikka, reisi- ja pakaralihakset on isot ja rasvaprosentti pieni, eikä jälkeäkään selluliitista. En ymmärrä missä se voisi enää piilotella.
mutta kaikilla se ei näy yhtä helposti. Esim. laihduttaessa selluliitti näyttää lisääntyvän, joka johtuu vaan siitä että koska rasva sulaa nahkan alta ja nahka ikään kuin löystyy, selluliitti näkyy selvemmin. Ylipainoisella se selluliitti ei varmaan näy sen takia kun iho on liikalihavuudesta pinkeämpänä.
Mulla on ystäviä, jotka normaalipainoisia eivätkä harrasta mitään liikuntaa, joilla ei selluliittia. Sitten taas on hoikkia ja paljon urheilua harrastavia, joilla puolestaan on röpelöiset selluliittireidet ja pakarat, vaikka rasvaprosentti on tosi pieni. Eli eivät siis ole mitään "laihoja läskejä".
Selluliittia tasoittaa hetkeksi jonkin verran jotkut kosmetologiset hoidot, mutta ne on järkyn kalliita ja ilo aina lyhytaikainen.
Olen 38v, 172cm / 64kg (missä tällä hetkellä vaatekaapin sisältöön nähden on 2kg liikaa).