Maitohappobakteeereista
Jotkut tuttavani syövät noita jatkuvasti. mitä hyötyä niiden jatkuvasta syönnistä on, kokemuksia? mietin kannnattaisiko aloittaa,mutten turhaan viitsi, kun ovat aika kallitaakin...
Kommentit (5)
Saimme toisen lapsemme nyt heinäkuussa ja kotona kahden viikon ikäisenä alkoi järkyttävät itkukohtaukset. Vauvamme huusi suoraa huutoa vatsa pinkeänä ja selkä kaarella. Ainut paikka mihin rauhoittui oli auton turvakaukalo...yötä myöten ajelutettiin pitkin kyliä, että pikkuisella olisi helpompi olla. Sitten aloitettiin se D-vitaminoitu Rela drops, missä on maitohappobakteerit mukana. Vajaassa viikossa itkut väheni ja nyt meillä on tyytyväinen, hymyilevä 2kk vauva. Piereksii edelleen jumalattomaksi, mutta ei enää itkun kanssa.
Saimme toisen lapsemme nyt heinäkuussa ja kotona kahden viikon ikäisenä alkoi järkyttävät itkukohtaukset. Vauvamme huusi suoraa huutoa vatsa pinkeänä ja selkä kaarella. Ainut paikka mihin rauhoittui oli auton turvakaukalo...yötä myöten ajelutettiin pitkin kyliä, että pikkuisella olisi helpompi olla. Sitten aloitettiin se D-vitaminoitu Rela drops, missä on maitohappobakteerit mukana. Vajaassa viikossa itkut väheni ja nyt meillä on tyytyväinen, hymyilevä 2kk vauva. Piereksii edelleen jumalattomaksi, mutta ei enää itkun kanssa.
Meillä sama! Tosin meillä lapsi on jo 1 v 2 kk. Kerran unohdimme antaa tippoja 3 päivän ajan, ja kesti viikon, että vatsa tuli taas tipoilla kuntoon. :( Kannattaa siis muistaa antaa joka päivä. Varsinkin useamman päivän tauko tekee hallaa.
on myös maitohappobakteereja luonnollisessa muodossa.
Lacto7-pillereitä olen nyt vetänyt suunnilleen vuoden, ja olen ollut terve kuin pukki.
Puolivuotias vauvamme syö d-vitskut maitohappobakteereilla, ja terve on hänkin ollut.
On tietty mahdollista että emme vain ole osuneet flunssapöpön tielle. Mutta joka tapauksessa olen ihan tyytyväinen että ei ole ainakaan flunssasta tarvinnut kärsiä.
Ne pitää vatsassa bakteeritasapainon kunnossa ja lisää vastustuskykyä. Moni sanoo löytäneensä avun allergioihin, migreeniin ja vaikka mihin pelkästään maitohappobakteereilla eli probiooteilla.
Ennen noita on saatu lehmän raakamaidosta kun sitä ei ole pastöroitu, nykyään maito käsitellään niin että valtaosa noista tärkeistä bakteereista häviää. Piimässä + muissa hapanmaitotuotteissa on myös paljon maitohappobakteereita mutta ei niistäkään niitä tarpeeksi saa.
Kyllä terveyteen kannattaa panostaa ja noissa maitohappobakteereissa on ihan tutkitusti todella paljon terveysvaikutuksia. Minun mielestäni kannattaa aloittaa.