Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Arvostatko päiväkodin henkilökuntaa?

Vierailija
17.09.2012 |

Siinäpä kysymys lyhykäisyydessään. Tai no vielä jatkokysymys: onko päiväkodeissa työskentelevät mielestänne älykkäitä?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoiti aikoinaan todella psykopaatti päiväkodinjohtajatar. enemmän testejä pitäisi tehdä kuka siihenkin virkaan valitaan. pikkupaikkakunnilla hoitajat on usein kehnoja kun niihin ei töihin ei ole hakijoita. on alkoholiongelmaa ja muuta.

Vierailija
2/27 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se vähä mitä olen näitä tavannut ja tuntenut, minusta useimmat ovat juuri tarvittavalla tavalla älykkäitä ja osaavat toimia päiväkodissa kasvattajina ja hoitajina. Ihmeellinen kysymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaapa itsekin omaan kysymykseesi. Kiitos.

Vierailija
4/27 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien hoitoon arkipäivisin, koska olen kotona vauvan kanssa.

Lapsi on 2v ja eivät ole vieläkään opettaneet lastani pois vaipoista.

En arvosta tippaakaan mutta itsekään en hoida vanhempaa lastani, koska saan pitää päiväkodissa.

Vierailija
5/27 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan paljon, hehän kasvattavat lastani silloin kun en itse kasvata, opettavat hänelle pöytätapoja, wc-tapoja, yhteiskunnan sääntöjä, kirjaimia, numeroita jne silloin kun en itse opeta. Arvostan sitä paljon, se on perheelle halpaa sisältöön nähden.

Toinen kysymyksesi on jotenkin outo, en arvota ihmisiä älykkyyden mukaan enkä kategorisesti ajattele jonkin ammattiryhmän (tässä tapauksessa lto ja lh + muutamat muut ryhmät) olevan älykäs tai vähemmän älykäs. Olen ollut tekemisissä erittäin älykkäiden lastentarhaopettajien ja lastenhoitajien kanssa ja niiden, joiden älykkyys on luultavasti keskiarvoa matalampi, mutta mitä merkitystä sillä on? Merkitystä on sillä, miten hoitaja lapseen suhtautuu ja miten hän lasta kasvattaa, opettaa, kunnioittaa, hoivaa ja kohtelee, ei sillä, onko hoitajan äo (erittäin suppea mittari edes älykkyydestä) 80 vai 140.

Vierailija
6/27 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan. Kaikki eivät ole järjen riemuvoittoja.

Vierailija
7/27 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ammattiryhmään sinä kuulut? Ovatko kaikki sinun ammattiryhmäsi edustajat järjen riemuvoittoja?

Vierailija
8/27 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
9/27 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja älystä en tiedä, kun lasten kanssa eivät ole päässeet niin korkealle tasolle, että voisin nähdä älykkyysosamäärän olevan jotenkin erityisen korkea tai ei. Oletan, että yliopistotasoisen opettajan äly on ihan ok

Arvostatko päiväkodin henkilökuntaa?Siinäpä kysymys lyhykäisyydessään. Tai no vielä jatkokysymys: onko päiväkodeissa työskentelevät mielestänne älykkäitä?

Vierailija
10/27 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyydestä en tiedä, mutta on sitä ennenkin idiootit hyvin lasten kanssa pärjänneet. tärkeää työtä todella tekevät!

Vierailija
11/27 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyyttä on vaikea arvioida, mutta eiköhän siellä ole monenlaista porukkaa kuten on lähes joka ammattiryhmässä.

Vierailija
12/27 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan paskalla palkalla.

Vierailija
13/27 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on oikeassa ammatissa ja todella hyvä lasten kanssa. Hänellä on juuri oikeaa tunneälyä, mitä lasten kanssa jaksaminen ja pärjääminen vuodesta toiseen edellyttää. Ihana fiksu ja lämmin ihminen.

Vierailija
14/27 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä jotka tekevät työnsä ammattitaitoisesti ja arvostavat myös itse työtään. Yleisesti ottaen arvostan lähes kaikkia ammattilaisia, jotka arvostavat itse omaa työtään.

Vierailija
15/27 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen lastentarhanopettaja. Nyt kun kasvatuskeskustelut ovat taas alkaneet, olen jotenkin vaistonnut vanhemmista, että meidän työtä ei kovinkaan arvosteta. Tai arvostetaan sillä tasolla, että lapset ovat turvassa sillä aikaa, kun vanhemmat ovat töissä. Monikaan ei kuitenkaan tunnu oikeasti tietävän, miten suuri vastuu meillä on. Onhan lapsiryhmät isoja ja niissä on paljon erityistä tukea tarvitsevia lapsia. Nykyään ihan tavallinenkin lastentarhanopettaja tarvitsee laajaa tietämystä

erityispedagogiikasta. Kaikille lapsille tehdään varhaiskasvatussuunnitelmat, kaikkien lasten kehitystä oikeasti pyritään tukemaan ja edistämään, pyritään löytämään sellaiset, jotka tarvitsevat siihen tukea. Pitää tietää mihin perheet ohjataan jne.

Tämä on vain ehkä työhönsä väsähtäneen lto:n maanantai-illan jorinoita, mutta pysähtykää miettimään millaista työtä päiväkodeissa tehdään. Nykyään se ei enää ole vain lasten säilytyspaikka.

Vierailija
16/27 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan, ovat tärkeimpiä henkilöitä arkemme sujuvuuden kannalta. En vaadi mensan jäsenyyttä, vaan sitä että lapseni viihtyy heidän kanssaan.

Vierailija
17/27 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko päiväkotitouhu on mennyt lasten ja vanhempien kyttäämiseksi. Koko ajan nousee "huoli" milloin mistäkin ja vastaavaa lasta ei ikinä koskaan ole päiväkodissa ollut.

Istutaan palaveri toisensa jälkeen keskustelemassa mitä nyt tehtäisiin ja mitään ei tapahdu paitsi palaveeraus ja kyttäys lisääntyy.

En arvosta koko laitosta. Jos yhdenkin päiväkoti-ikäisen ikinä enää saisin en todellakaan veisi sitä hoitoon ollenkaan.

Vierailija
18/27 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
19/27 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoita pahalla, mutta yritätkö liikaa? Miksi nykyään lapset eivät saa vain olla ja leikkiä päivät, en oikein ymmärrä varhaisKASVATUSTA. Onko se tarpeen? Onko se jotain muuta kuin ongelmien etsimistä siellä missä niitä ei ole.. Vanhemmat eivät ehkä ole valmiita analysoimaan kasvatuskeskusteluissa ongelmia lapsessaan, kun ne ongelmat tuntuvat useiihan järjestelmän pystyssä pitämisen nimissä keksityiltä.

T. Se joka arvostaa pph:tamme kovasti.. Tunnelma on kuin mummolassa ja lapset saavat olla lapsia...jokainen opien asioita omaan tahtiinsa. Pian kai Suomessakin mennään kouluun 3-vuotiaana...

olen lastentarhanopettaja. Nyt kun kasvatuskeskustelut ovat taas alkaneet, olen jotenkin vaistonnut vanhemmista, että meidän työtä ei kovinkaan arvosteta. Tai arvostetaan sillä tasolla, että lapset ovat turvassa sillä aikaa, kun vanhemmat ovat töissä. Monikaan ei kuitenkaan tunnu oikeasti tietävän, miten suuri vastuu meillä on. Onhan lapsiryhmät isoja ja niissä on paljon erityistä tukea tarvitsevia lapsia. Nykyään ihan tavallinenkin lastentarhanopettaja tarvitsee laajaa tietämystä

erityispedagogiikasta. Kaikille lapsille tehdään varhaiskasvatussuunnitelmat, kaikkien lasten kehitystä oikeasti pyritään tukemaan ja edistämään, pyritään löytämään sellaiset, jotka tarvitsevat siihen tukea. Pitää tietää mihin perheet ohjataan jne.

Tämä on vain ehkä työhönsä väsähtäneen lto:n maanantai-illan jorinoita, mutta pysähtykää miettimään millaista työtä päiväkodeissa tehdään. Nykyään se ei enää ole vain lasten säilytyspaikka.

Vierailija
20/27 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei välttämättä ole järjen riemuvoitto, mutta ihana, välittävä ja lasten rakastama hoitaja.