Hienoa, Suomen hallitus! Niin ja kiitos kovasti! Yh kiittää ja kumartaa tulevasta budjetista:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012091716086804_uu.shtml
eli kiva kun leikkaatte lapsilisien indeksikorotukset mäkeen. Ja kiva kun pitkäaikaissairaiden lääkekorvausten korvattavuus huononee. Tooosi reilua työssäkäyvää pitkäaikaissairaan lapsen yksinhuoltajaa kohtaan. ERITYISEN reilua siksi, kun nostatte kuitenkin toimeentuloturvaa, joten lasteni luuseri-isä, joka pakoilee elatusvelvollisuutta ja tekeytyy köyhäksi, saa minunkin verorahoistani taas himpun verran enemmän rahaa vain makaamalla kotona ja puhumalla paskaa.
Kiitos hallitus, KIITTI IHAN VITUSTI!
terveisin kyrpiintynyt veronmaksaja
Kommentit (29)
ihan ilkeyttään tietty noita leikkauksia tehdään, niih.
Ajatella että juuri SINULTA kehtaavat leikata, sinun tarpeesihan ovat ne tärkeimmät. Ottaisivat muilta.
Kiukuttele rauhassa, se tunnetusti auttaa.
Ajatella että juuri SINULTA kehtaavat leikata, sinun tarpeesihan ovat ne tärkeimmät. Ottaisivat muilta.
Siis että pitäisi olla hiljaa ja ei saisi ilmaista harmitustaan??
Stä se fiksu tyyppi oot ei helvetti... Ollaan kaikki ihan hissukseen ja maksetaan mukisematta kaikki mitä käsketään koska jossain voi olla huonommin...
Aaarrggh että vituttaa sunlaiset
lapsiperheet on yleensä aina leikkausten kohteena? Mitäs kermapersauksia te oikein olette, jos mikään leikkaus ei teidän arvoisaa pers..ei kun perhettä hetkauta?
Eipä silti, kyllä me näilläkin tuloilla pärjätään. Ihan hyvinkin. Mutta ehkei jollakin toisella pitkäaikaissairaan lapsen yh-vanhemmalla ole yhtä hyviä tuloja kuin mulla?
Joo kun voiskin heittäytyä sossupummiksi kuten lasten isä on tehnyt. Sitä vaan itse haluaa ajatella, että jokaisen pitää näihin talkoisiin osallistua ja kaikki kynnelle kykenevät tekevät työtä vaikka sitten talvisodan hengessä.
-ap-
Eikö ne sossun maksamat elarit peritä siltä etävanhemmalta kun se saa joskus rahaa? Noin ainakin ennen on tehty.
Siis että pitäisi olla hiljaa ja ei saisi ilmaista harmitustaan??Stä se fiksu tyyppi oot ei helvetti... Ollaan kaikki ihan hissukseen ja maksetaan mukisematta kaikki mitä käsketään koska jossain voi olla huonommin...
ihan pikkulapselta "Miksi pitää mennä jo nukkumaan".
Ihan samalla ilkeydellä kun laitan lapset ajoissa nukkumaan hallitus huolehtii taloudenpidosta.
Ei sen mukavaa kuulu aina ollakaan.
Nuo nyt on yhdelle taloudelle sen verran pieniä summia ettei noista kannata vetää hernettä nenään ja mieltään pahoittaa.
Mielestäni Suomen olisi pitänyt tehdä leikkauksia paljon enemmän sillä valtio joutuu ottamaan velkaa ensivuonna 7 miljardia euroa. Leikkauksia tulisi tehdä ennen niitä talousongelmia.
Itse olen pienituloinen perheenäiti joka saa repiä ruokarahan hikipäissään milloin mistäkin. Silti nämä lapsilisien korotukset lähinnä naurattaa kun miettii millaisia summia ja puhutaan oikein korotuksista.
Minun puolestani olisi myös voinut ttt korotukset jättää välistä, mutta eipä tässä voi muutakuin luottaa siihen että nuo päätökset on tehnyt joku jolla näkemus riittää pidemmälle kuin minulla.
keskustelin mesessä tuttavan kanssa tästä, tuohduksissani siinä paasasin.. Muija joka samassa lauseessa on kertonut että hän ei tiedä paljon hoitolisä max on kun hän ei hoitolisää saa kun hänen mies teinaa niin "paljon" (eikse raja oo jotaa 3200€?!??!), alkoi mulle paasaamaan että ei se raha oo tärkeintä. Minun mies ei ole ollut töissä yli puoleen vuoteen kun ei töitä meinaa löytyä. (ja yritetty on hartiavoimin, sen takaan, seuraavaksi muutto edessä?!)
WTF, MÄ EN TAJUU MIHIN TÄÄ MAAILMA ON MENOSSA?!?!?!?!??!
Nuo nyt on yhdelle taloudelle sen verran pieniä summia ettei noista kannata vetää hernettä nenään ja mieltään pahoittaa.
Mielestäni Suomen olisi pitänyt tehdä leikkauksia paljon enemmän sillä valtio joutuu ottamaan velkaa ensivuonna 7 miljardia euroa. Leikkauksia tulisi tehdä ennen niitä talousongelmia.
Itse olen pienituloinen perheenäiti joka saa repiä ruokarahan hikipäissään milloin mistäkin. Silti nämä lapsilisien korotukset lähinnä naurattaa kun miettii millaisia summia ja puhutaan oikein korotuksista.
Minun puolestani olisi myös voinut ttt korotukset jättää välistä, mutta eipä tässä voi muutakuin luottaa siihen että nuo päätökset on tehnyt joku jolla näkemus riittää pidemmälle kuin minulla.
rahaa ulkomaille niin ei tarvitsisi ottaa niin helvetisti lainaa...
Siis että pitäisi olla hiljaa ja ei saisi ilmaista harmitustaan??Stä se fiksu tyyppi oot ei helvetti... Ollaan kaikki ihan hissukseen ja maksetaan mukisematta kaikki mitä käsketään koska jossain voi olla huonommin...
ihan pikkulapselta "Miksi pitää mennä jo nukkumaan".
Ihan samalla ilkeydellä kun laitan lapset ajoissa nukkumaan hallitus huolehtii taloudenpidosta.
Ei sen mukavaa kuulu aina ollakaan.
Tuon sun vertauksesi kanssa. Ei mitään lisättävää. Toivon että et käytä äänioikeuttaan mikäli sinulla sellainen on. Huh huh
Ei ole ihan reilua tämä. Yrittääkö hallitus saada lapsiperheet keskenään sotaan, kun kaikilta menee lapsilisien indeksikorotukset kolmeksi vuodeksi, mutta samalla jostain kassasta on varaa nostaa isyysvapaat nykyisestä 18:sta päivästä 54:een. Ja jonkun uutisen perusteella nämä oli ihan isälle korvamerkattuja päiviä, jotka ei edes lyhennä äitien vapaita mitenkään. Ei varmaan kuluna iso tuohon indeksikorotussäästöön verrattuna, mutta epäreilua se on pienikin epäreiluus.
on ihme, että kotona loisivat, mitään tuottamattomat, yksilöt saavat edelleen ilmaisrahansa.
Jokainen, joka tekee töitä, on rahansa nasainnut ja sitä pitää vielä tukea.
jos saisin päätäntävallan budjettiin ensinnä lähtisi luusereilta kaikki tuet pois. Isoon asuntolaan vaan asumaan kaikki.
Työnteon tulisi aina olla kannattavampaa kuin tukien nosto.
Toiseksi, kehitysyhteistyörahoja leikkaisin noin 90%. Ensin tulisi hoitaa oman maan asiat kuntoon ennenkuin jaetaan niitä ympäri maailmaa.
Miksi olet lapsia tehnyt jos sulla ei ole rahaa edes niitä elättää? Pistä jalat jatkossa ristiin äläkä vahtaa sitä eksääsi.
kunhan lapsesi sairastuu.
Kannattaako niitä lapsia tehdä jos ei ole varaa...
Mutta jo tuo PERIAATE, että lapsiperheiden kimpussa ollaan ensimmäisenä! Siis miksi helvetissä? Miksi ei jotain pääomatuloa veroteta ankaralla kädellä, miksi yrityksille ei langeteta isoja ympäristö- ym. veroja (varsinkin niille paskafirmoille, jotka kikkailee esim. päästöjensä kanssa), miksi jotakin Nokiaa ei veroteta niin että puntit tutisee? Nokiasta kiskaistaisiin helposti se nyt lapsiperheiden kukkarosta verotettu parisataa milliä vaikka siitä hyvästä, että Suomen valtio on tukenut sitä vuosikymmenten saatossa aika perkeleesti ja silti vain pikkusummia ollaan saatu takaisin (vr. just julkistetut tiedot Nokian maksamista veroista).
Ja miksi lapsiperheitä verotetaan? No vaikka siksi, että me vaan hiljaa otetaan vastaan kaikki paska joka ylhäältä kaadetaan eikä älähdetä ikinä! Huomaahan sen tästäkin ketjusta! "Älä ota ittees" on monien viesti. Joo en ota en, mutta voisko joku ottaa ja alkaa lietsoa kapinaa ja mielenosoitusta ja ties mitä??
-ap-
ja verohelpotuksia asuntolainaan (yhteiskunnan pussista nekin menevät, kas kun se tuki ei harmita yhtään teitä).
Menkää töihin, kouluttautukaa ja olkaa ahkeria älkääkä ruikuttako. Ruikuttajien elämä ei koskaan etene mihinkään.
Miksi olet lapsia tehnyt jos sulla ei ole rahaa edes niitä elättää? Pistä jalat jatkossa ristiin äläkä vahtaa sitä eksääsi.
Kuules älykkö, kyllä mulla on varaa elättää lapseni. Mutta kuten kirjoitin aiemmin, ehkä jollakin toisella yh:lla ei ole asiat yhtä hyvin. Ja ehkä se vähän ottaa mun oikeudentuntoonkin, että TIEDÄN tässä maassa olevan paljonkin exäni kaltaisia luusereita, jotka ennemmin kaivelevat sohvalla nenäänsä kuin etsivät töitä.
Sillä - nyt kerron teille ikävän faktan tästä meidän hienosta sosiaaliturvajärjestelmästä - kun ihminen oikein tosissaan heittäytyy varattomaksi nyyhkii Kelan tädeille ja anelee vapautusta elatusmaksuista, SE SAA SEN VAPAUTUKSEN NIISTÄ MAKSUISTA! Eli joiltakin peritään maksut kyllä, mutta ei näiltä kaikkein sinnikkäimiltä vinkujilta.
-ap-
Turhaan valitat.. Jää itsekin sossun asiakkaaksi, jos noin paljon vituttaa.