Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitovapaalla olijan maanantai, mitenkäs muilla hv:lla olevilla?

Vierailija
17.09.2012 |

8.30 heräsin, lapsi 1v8kk nukkui vielä. Isot lapset lähteneet jo kouluun. Lapsi herää pian, vaihdetaan vaippa, yritetään syödä aamupuuro ja minä siinä sivussa litkin kahvia. Imuroin syöttötuolin alustan. Pöydästä päästyämme siirryn tietsikalle, käyn huutiksessa, verkkopankissa, lastenvaatenettikaupassa. Tällä välin lapsi touhuilee omiaan. Pakkaan pari huutispakettia ja lähdetään rattailla viemään ne postiin (posti n. 200 m päässä). Pieni ulkoilulenkki siinä samalla. N. klo 11 sisälle, katson Emmerdalen uusinnat ja paimennan muksua samalla. Klo 12 lämmitän lapselle ruuan ja syötän sen, pöydässä menee yli puoli tuntia kun lapsi syö itse vielä leipää ja omppua. Sitten imuroin syöttötuolin alustan. Kyttään taas huutista ja voitan huudon uudesta toppahaalarista. Leikitään lapsen kanssa vielä n. ½ tuntia, samalla yritän tehdä jotain kotihommia. Vaihdetaan vaippa ja vien lapsen päikkäreille 13.30. Otan lisää kahvia ja kakunpalan. Katson Pikakurssi kodinostoon, samalla muistelen mitenkäs kaulaliina neulottiinkaan ja saan muutaman rivin aikaiseksi. Kun lapsi vielä nukkuu, ajelen säärikarvat ja pakkaan jumppakassin iltaa varten. Kampaan hiukset ja laitan ripsaria. Isommat tulee koulusta ja vaihdetaan kuulumiset, sitten toinen häipyy harjoituksiin ja toinen kaverille. Nyt sitten oon istunu koneella tovin, eli klo on 16.

Odotan että pääsen jumpalle parin tunnin päästä. Kohta pitää laittaa potut kiehumaan, eilistä ruokaa jäi vielä.

Tyypillinen päivä meikäläiselle, kuulostaako säälittävälle? Joskus me kyllä lapsen kanssa käydäänkin kaupoilla, kylässä jne mutta tänään oli kotipäivä :-)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistuttaa vähän tuota aina. Arkipäivinä näin:

05.30 herätys. Nuorin lapsi herää silloin. Syötän hänet. Laitan pyykkikoneen käyntin.

06.00 seuraava herää. Puen ensimmäisen ja alan tehdä aamupalaa toiselle.

07.00 Syötän seuraavan lapsen ja katson, että isommat ovat oikeasti nousemassa ylös. Tyhjennän tiskikoneen edellisillan jäljiltä

08.00 Lähetän kaikki matkaan kouluun jne.

08-10.30 Tyhjennän ja täytän tiski-ja pyykkikonetta, imuroin, vikaan pyykkejä. Syön jossakin siinä välissä.

11-14 Teen ruokaa iltapäiväksi. Saatan puhua puhelimessa monta puhelua, täytellä papereita, käyn apteekissa/ virastossa/ palavereissa.

Jos tuollaista ei ole niin paljon, nukun vähän aikaa.

14-- Lapset alkavat palailla koulusta, otan vastaan, vaihdan vaatteita ja vaippoja yms.

16 Syötän päivällistä. Jatkan sen jälkeen tiskien ja pyykkien kanssa.

19.00 Pienimmät lapset kylpyyn. SEn jälkeen syötän iltapalan heille ja annan lääkkeet.

20 Lapset sänkyyn. Luen ja vastailen reissuvihkoihin, viikkailen seuraavan päivän pyykit. Saatan tehdä seuraavan päivän ruuan valmiiksi.

21-23 Katselen telkkaria, surffailen netissä,käyn suihkussa/ saunassa, neulon.

23 Annan yölääkkeet, menen sänkyyn itsekin. Luen.

24 Nukahdan.

Viikonloppuna päivään mahtuu enemmän syöttämisiä, vähemmän virastoasioita. Käymme kaupassa, kävelyllä, uimahallissa, laavulla, omalla pihalla hommissa. Saunomme perheen kesken.

Siinä olisi niinku se perusrunko. En tapaa ketään oikeastaan koskaan enkä käy harrastuksissa kodin ulkopuolella.

Vierailija
2/13 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kerkeä omaa versiota nyt kirjoittamaan..

t. toinen kotiäiti jolla ei oo aikaa katella telkkaria tai neuloa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen 2v söi silloin jo aamupuuroa, jonka syömisen vahdin loppuun. Tämän jälkeen siivosin pöydän ja pistin likaiset astiat koneeseen. Koska olen kovassa flunssassa, emme lähteneet ulos, vaan esikoinen katsoi dvd:tä melkein koko aamun ja piirtelimme ja luimme kirjoja. Jossain välissä pistin ulkovaatteet koneeseen pyörimään.

Klo 11 kävimme lounaalle, jonka syönti kesti n. 20min ja tämän jälkeen esikoinen kävi nukkumaan. Makoilin päiväunien ajan 2.5h omassa sängyssä ja yritin saada unta, joka ei tullut, vauva mahassa potki liikaa.

Klo 14 söimme välipalan ja hassuttelimme ruokapöydässä, jonka jälkeen pistin pyykit kuivumaan ja esikoinen leikki omia leikkejään.

Nyt olemme istuneet sohvalla televisiota katsoen, laululeikkejä leikkien, piirustusalustalla piirtäen ja minä välillä netissä pörräten kohta 2h ja odotan kuumeisesti, että mies tulisi pian töistä ja minä pääsisin nukkumaan. Pää on täynnä räkää ja olo on muutenkin kehno. Onneksi parin viikon päästä pääsee edes synnyttämään.

Tämmöistä meillä :D

Vierailija
4/13 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kerkeä omaa versiota nyt kirjoittamaan..

t. toinen kotiäiti jolla ei oo aikaa katella telkkaria tai neuloa

ihme kilpailu piti tehdä tästä... en voi ymmärtää. Minun elämä on ainakin minun elämä, enkä vertaa sen helppoutta tai vaikeutta muiden elämiin.

4

Vierailija
5/13 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kalenterissa oli tänään ekaluokkalaisen lähettäminen kouluun puoli tuntia normaalia aiemmin, koska olivat menossa luokan kanssa teatteriin.

Kolme vuotiaan seurakunnan kerho 08:30 ja sieltä nouto 11:00.

Lounas

Ulkoilulla saatii bonus ohjelmanumero kun ampiainen pisti pienintä, reipas reissu apteekkiin ja takas.

Nukutin kaksi nuorinta autoon ja haettiin koululainen.

Pienten nukkuessa koululainen vahti kännykkä kourassa terveyskeskuksen parkkipaikalla kun kävin laitattamassa kierukan itselleni.

Lasten kavereita ja läksyjen tekoa.

Illallista kohta pöytään ja kaverit pihalle.

Vierailija
6/13 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

telkkua samalla kun puuhailen (leikin) lapsen kanssa. Tai kun hän on päikkäreillä, n. kolmekin tuntia voi nukkua, voin tehdä mitä vaan. Tietysti hoidan kotitöitäkin, tiskikonetta, pesen pyykkiä jne mutta olen jo karsinut kaiken lähes minimiin. Mun kodin ei tarvitse kiiltää puhtauttaan joka hetki, siivoaminen ei edes onnistu kun lapsi hereillä. Ehdin siivota sitten yllin kyllin kun lapset on isompia.

Joo, kai mun elämä fyysisesti aika helppoa on. Nyt vaan on sellainen elämänvaihe että sieltä yli mistä aita matalin ;-) Ap

Vierailija
7/13 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis 8 lasta joista vanhimmat 15 ja 17v. mut nuorimmat 3 on kotona, alle 5 ja 1v+3kk kaksoset.

Loput ala-asteella.

Klo 8 herään. Mies ja vanhin on tähän mennessä jo lähteneet. Herättelen ne kenellä alkaa ysiltä. Yleensä tässä vaiheessa herää myös toinen kaksosista ja 4vuotias. Aamupesut toiselle taaperolle. Sit aamupalalle ja huolehtiin että eskarilainen saa kaikki laitettua ja tokaluokkalainen saa hiukset harjattua ja tieten katon että kaikilla on vaatteet puhtaat ja lämpimät. Tässä välissä teen aamupesut itselleni kun isommat katsoo kaksospojan perään. Isommat lapset lähtee, ja toinenkin kaksos-poika herää. Aamupesut sille. Tällä välin 4v leikkii toisen pikkuveljensä kanssa. Sit aamupalaa näille pienille ja itelle teetä tai kahvia. Sit tiskikoneen tyhjennys ja täyttö. Pyykin lajittelua pesua ja viikkausta. Kakkavaipat pois ja päivävaatteet pienimmille. 4v pesee hampaat mun pyykkikonesession aikana.

Sit laitan itelle jonku voileivän ku mies tulee puolen tunnin ruokikselle. Ja yleensä hyökkään taas pyykkien luo tässä vaiheessa jos ei oo jotain jutusteltavaa tms. Sit on koirat ruokittava ja harjattava. Imuri ja luutu heilahtaa jos kun ehtii ja kykenee. Tenavat kun osaa pitää kiireisenä kiikkumalla ja tutkimalla laatikoita ja muuta. Sit kaksoset menee päikkäreille. Puen ne vaunuihin ja pukkaan pihalla kunnes nukahtavat. Sit sisälle, kuppi kahvia ja riippuu vähän päivästä mitä sitten. Tänään askarreltiin 4v pojan kanssa. Liimailtiin lehtiä paperiin. Välipalaa sen jälkeen. Sit tuleekin jo eskarilainen, ja parin tunnin sisään muutkin koululaiset ja lopulta mies. Tässä välissä lapset tekee läksyt ja jelppaan niitä jos on tarve ja jutellaan muutenkin koulukuulumiset. Sit ruokakauppaan tai ruoan tekoon. Tai molempia. Sit oleillaan pari tuntia, lapset lähtee harrastuksiin tai tulee niistä. Ruoka syödään kuiten yhdessä ja sen mukaan se myös valmistetaan. Illalla käyn lenkillä yksin tai osan lapsien ja koiran tai molempien koirien kanssa tunnin verran. Sit saunaan ja kattoon telkkaria kunnes on iltapala ja lapset lähtee nukkumaan. Tai jos en käy lenkillä niin käydään mummolassa tai kaupoissa yhdessä. Iltapalaa taas yhdessä ja sit omaa aikaa loppu-ilta. Tai miehen ja vanhimpien lapsien kanssa se yleensä menee telkkaria katellessa ja sit käydään isompien jutut läpi. En nyt ihan joka asiaa tähän laita koska ulkoillaan aina kun jaksetaan ja ehditään. Käydään marjaretkillä tai muuten vaan retkellä tai puistossa. Mut meillä ei mee kellolleen päivät. Tehdään aina kaikki tarpeen mukaan. Mä tykkään! Alle 2v ja voi olla säpinää kun työt kutsuu jälleen!

Vierailija
8/13 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kierukanlaitossa ja lapset odottaa parkkipaikalla :-D

t. ap

Vierailija
9/13 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämä hektistä kun on noin monta pientä. Jäi kertomatta vielä meidän illoista, siihen kuuluu tietysti ruokailut, ulkoilua, isompien läksyjen tarkistusta, mahdollisesti pientä kotityötä, telkkaria, iltapesua... kun kaikki lapset vihdoin nukkumassa, minä valahdan sohvalle ja syön iltapalaa telkkaria katsellen. Yleensä puoleenyöhön... ap

Vierailija
10/13 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen niin väsynyt että koko päivä on ollut kuin naisversio pat&mat-sarjasta. Olen mm. yrittänyt tehdä täytekakkupohjan vatkattuun kermavaahtoon, olen nostattanut pullataikinaa mikrossa kunnes se taikina ryömi sieltä itse ulos, olen antanut epähuomiossa yksivuotiaalle paketin makkaraa kun se sitä pyysi (..."joojoo, tässätässä, ota siitä joo, menehän leikkimään) ja sitten ihmetellyt miksi koiralla on niin muikea ilme. Lisäksi olen käyttänyt lapsia kerhossa ja neuvolassa ja pessyt pyykkiä. Olen yrittänyt vaalia positiivista mieltä ( "no kas, totta kai uunipellistä voi tehdä, laivan, no mikäpä ettei, saisko äiti nyt sen kohta takaisin) ja olen menettänyt sen (jos se tappelu siitä autosta ei lopu NYT, otan koko auton pois!).

Ja joo, mulla ei ole kymmentä lasta kuten voisi kuvitella. Mulla on _kaksi_ lasta. :)

Ap:n päivä kuulosti ihanan leppoisalta. Kuinka mukava onkaan puuhata pikkuisen kanssa ja rentoutua itsekin.

Vierailija
11/13 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, mulla on täällä myös päivän saldona 20 muffinssia, jotka maistuu ihan p**lta. Nii-in, en laittanut kahta lusikallista vanilliinisokeria ja kahta lusikallista leivinjauhetta, vaan neljä lusikallista leivinjauhetta kahdesta eri purkista.

Että tervetuloa kaikki vieraat keskiviikkona meille synttäreille, varmaan mut viimeistään silloin tunnistatte kun haukkaatte muffinssia (minähän en kelpo ruokaa pois heitä).

Kiitos kun sain avautua, kylläpä helpotti.

Vierailija
12/13 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen piti mennä päiväunille 12.30, mutta nukahti 14.30, joten jouduin herättämään ennen neljää, että ehdittiin käydä pankissa. Samalla poikettiin postissa ja kaupassa, siinä ne päivän ohjelmat pitkälti olikin.

Vierailija
13/13 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

05.44 Herätys kun nuorimmainen herää. Hänelle maitopullo, puurovesi kiehumaan, kahvinkeittimen lataus.

06.10 Kuopukselle aamumaito

06.30 Itselle aamupesu, meikkaus, hiukset

07.00 eskarilaisen herätys ja kaikille aamupala, petien petaus

08.00 eskariin vienti

08.30 Kuopus menee unille ja itse laitan "huushollin kuntoon" eli tiskit, pyykit, lelujen raivaus, minkä jälkeen kahvia ja nettiä

09.30 kuopus herää. Hänelle ruokaa ym.

12.00 Eskarilaisen haku.

12.30 lapset isovanhemmille

13.30 töissä käymään

15.30 haen lapset isovanhemmmilta

16.00 kotiin

17.15 kuopukselle ruokaa, eskarilainen söi isovanhemmilla. Tämän jälkeen olemista, telkkaria, tiskiä.

Nyt kello 19.00 kuopukselle iltapuuro ja hän nukkumaan. Sen jälkeen eskarilaisen kanssa suihkut, iltapalat ja iltasatu.

Tyypillinen päivä lukuunottamatta töissä käyntiä eikä me joka päivä isovanhemmilla käydä. Muina päivinä iltaan tulee eskarilaisen harrastukset.