Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kirkosta eronnut äiti.

Vierailija
17.09.2012 |

Erosin kirkosta kun olin 21v. Siitä on nyt kymmenen vuotta. Miehenikään ei kuulu enää kirkkoon.

Lapsiani ei ole kastettu, eikä tulla minun aloitteesta kastamaan. Rippikouluun saavat omasta tahdostaan mennä, jos siltä tuntuu. Saavat myös halutessaan opistella koulussa tavallista uskontoa.

Olemme kunnon ihmisiä, emme ryyppää, tupakoi, riitele, sotke, roskaa, häiriköi. Osallistumme hyväntekeväisyyteen (spr, kirkon ua, wwf..) yms.

En pidä siitä että minulle toivotetaan (jumalan) siunausta (vaikka en tietystikkään valita siitä ääneen).

En pidä myöskään siitä että minulle tullaan kertomaan Jumalasta. Minulla on asiasta oma näkemys ja se riittää minulle. Kastetilaisuus on mielestäni ihan kaunis mutta sisällöltään häiritsevä.

En halua kuulua kirkkoon vain siksi että niin on tapana. Seurakuntien kerhot ovat kyllä mainio idea ja silällöltään todella monipuolisia, mutta se jumala osuus häiritsee...ei vastaa minun käsitystäni elämästä.

Häiritsisikö kaltaiseni ihminen sinua ihmisenä, naapurina tai sukulaisena? Oletko itse samankaltainen?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse samanlainen, joten ei häiritse.

Mies kuuluu kirkkoon, mutta ei ole uskovainen. Lapsi kuuluu myös kirkkoon, mutta tulevaisuudessa saa itse päättää suhtautumisensa asiaan.

Vierailija
2/11 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä!

Pitäisi ehkä itse alkaa toivotella siunaajille jotain vastaavaa, jos vaikka tajuaisivat miten kornia on toivotella oman uskontokuntansa loitsuja aivan toisenlaisen maailmankatsomuksen omaavalle.

Tai sitten en viitsi ruveta yhtä lapselliseksi kuin nämä uskovaiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä Helsingissä alkaa olemaan suuri osa nuorista aikuisista kirkkoon kuulumattomia. Niin meidänkin perhe. Ja ollan ns. hyvä perhe: ei ryypätä ja riehuta. Moraalikasvatuksen voi antaa ilman Jeesus satuja.

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/26663_4073330059…

Vierailija
4/11 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen kyllä uskovainen.

miksi häiritsisi?

Vierailija
5/11 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette vain 2/1085000.

Vierailija
6/11 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen kyllä uskovainen.

miksi häiritsisi?

Jotkut kokevat tarpeellisiksi "pelastaa" kaikkien sielut.

Vierailija
7/11 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette vain 2/1085000.

Vierailija
8/11 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on täti, joka aina toivottaa jumalan siunausta. Todella ärsyttävää. Kyseinen täti oli ennen suvun pahin ateisti ja tietää vallan mainiosti, että me muut emme edelleenkään ole uskovaisia. Odotan esikoistani, ja olen käskenyt äitiäni kertomaan tädille terveiset, että yhtään siunaustoivotusta ei vauvalle sitten lähetetä.

Vierailija
9/11 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkemyksensä. Me vanhemmat emme kuulu kirkkoon.

Aika vähän osallistun hyväntekeväisyyteen, mutta parhaimmat lasten pieneksi käyneet haluan antaa, joillekin jotka tarvitsevat, ihan tässä lähipiirissä. Siis naapurustossa.

Itse olemme ns köyhiä, joten toisten auttaminen on itsestäänselvyys:)

Vierailija
10/11 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on täti, joka aina toivottaa jumalan siunausta. Todella ärsyttävää. Kyseinen täti oli ennen suvun pahin ateisti ja tietää vallan mainiosti, että me muut emme edelleenkään ole uskovaisia. Odotan esikoistani, ja olen käskenyt äitiäni kertomaan tädille terveiset, että yhtään siunaustoivotusta ei vauvalle sitten lähetetä.

Täti muistaa aina siunailla nahdessämme. Töissä myös eräs vanhempi mies muistaa aina (pappimaisella äänellä) syystä jos toisestakin toivotella siunauksia. Itsellä lähinnä keittää, en osaa olla kiitollinen tai ajatelle että ompa mukava kun hänkin toivoo meille hyvää.

Se minusta on ehkä hieman yllättävää että vaikka meillä on töissä paljon vl-vakaumuksen omaavia mukavia ihmisiä, niin he osaavat olla siunailematta. Tietysti sitten sen oman piirin kanssa on omat kuviot.

Kamalinta kuitenkin on jos oma suku ei satu hyväksymään omaa valintaa. "Kyllähän se lapsi kastaa pitää. Lapsella on oltava kummit (sama vaikka eivät lapsesta välittäisikään). Sitten se ja se ei pääse ikinä naimisiin eikä saa kirkkohäitä jos ette kasta. Mites sitten käy kun kuolette, miten teidät sitten haudataan jos ette kirkkoon kuulu."

Just. Hoh hoi

ap.

Vierailija
11/11 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse samanlainen joten ei vissiin hirveästi häiritsisi.

Ikuista elämää kauppaavat saavat oveltani äkkilähdön, vihaan sitä touhua.