Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen hankkimisesta yksin - onko ihan vastuutonta?

Vierailija
17.09.2012 |

Olen todella pidetty seuraihminen, minulla on paljon ystäviä ja tuttavia. Olen seurustellut useasti, mutta parisuhteessa eläminen ei ole minun juttuni. Minut on petetty monesti, niin henkisesti kuin fyysisestikin.

Olen kuitenkin aina halunnut lapsen.

Olen kohtalaisen hyvin toimeen tuleva, elän aika leveästi ja silti minulla jää n. 800e kuukaudessa säästöön, minulla on oma asunto (ei lainaa), auto ja kaikki edellytykset elättää lasta.

Olisiko oikeasti ihan vastuutonta mennä oviksen aikaan vieraalle paikkakunnalle baariin, pokata sopiva mies pyöräyttää hänelle lapsi?

Miestä en halua elämääni, eli hän olisi tällainen satunnainen tuttava jolta en kysyisi edes nimeä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ennemmin hedelmöityshoidossa yksin.

Maksaa vähän mutta on kunniallista.

Vierailija
2/10 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai yksinkertaisesti kertoa kuin asiat ovat.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä tautiriski?

Vierailija
4/10 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy terapiassa muutama kerta?

Lapsen hoito on helpompaa hyvän miehen kanssa ja suuri osa miehistä on ihan hyviä kuitenkin.

Isästä on paljon iloa lapselle sekä henkistä, että fyysistä ja aineellistakin tietysti.

Taustana, mulla on just noin hankittu lapsi tai se oli ihan oikeasti vahinko, ja harmittaa nyt kun hän on isompi, ettei ole sitä omaa isää elämässä. Toki minulla on mies nykyisin, mutta ei se ole sama asia lapselle.

Vierailija
5/10 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6/10 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihmisiähän me olemme, en minä voisi sinua yhden väärän teon vuoksi tuomita. Varsinkaan, kun olen itsekin äiti lapselle, joka ei tunne isäänsä.

Sen vain tiedän, että lapsi kaipaa juuriaan niin lapsena kuin aikuisenakin. Ja se tuntematon mies on joka tapauksessa osa elämääsi, jos hänen kanssaan teet lapsen, vaikka et tietäisi hänen nimeäänkään.

Vierailija
7/10 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo baarissa käyminen olisi vain niin helppoa. Se tässä oli taustalla.

ap

Vierailija
8/10 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtasi on todella itsekäs.

Lapsi haluaa ennemmin tai myöhemmin tietää taustansa ja isä kuuluu lapsen elämään.

Lapsi tarvitsee miehen mallin ja kukas siihen paras on kun oma isä.

Hanki mielummin koira.

Vierailija
9/10 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiellät lapselta mahdollisuuden isään ja tällä seikalla voi olla iso rooli lapsen mielenterveyteen.

Lapsi tulee haluaa tietää sukujuuristaan ja on aika kolkkoa kun et voi edes valokuvaa isästä näyttää. Jossain tilanteessa myös terveystietojen tietäminen voisi olla oleellista.

Riistät lapselta isän ja isovanhemmat, julmaa.

Kiva kun isäpäiväkortteja tehdään ja sun lapsesi ei tiedä isästään edes nimeä.

Kannattaa muistaa, että lapsi on lapsi vaan hetken ja pian sulla on edessäsi nuori aikuinen joka voi olla todella vihainen sulle kun olet häneltä riistänyt isän.

Vierailija
10/10 |
17.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni lapsen hankkiminen yksin on täysin ok. Kyseessä on niin iso asia, että yleensä sitä on tarkkaan miettinyt omat voimavaransa ja mahdollisuutensa huolehtia lapsesta yksin. Tuntemani yksinhuoltajat ovat lisäksi tietoisesti panostaneet tukiverkkojen rakentamiseen jo ennen lapsen syntymää.

Sitten se baaripuoli.

Toki homma olisi helppo hoitaa niin. Mutta entäs sitten kun lapsi on iso, aikuinen vaikka ja haluaa tietää jotain perimästään. Oman identitetin kannalta monelle on todella tärkeää saada selville jotain biologisista vanhemmistaan.

Toinen juttu on sitten että haluatko todella satunnaisen baaripanon geenit lapsellesi. Tuntuu että jos tapailisi edes pari kertaa niin voisi varmistaa että mies on edes normiälykäs, ei pahaa mielenterveyden ongelmaa tms. Asioita joilla ei ole väliä satunnaisen baaripanon kohdalla, mutta jotka voivat vaikuttaa lapsesi perimään ja sitä kautta sinunkin elämään aika lailla.

Sitten on vielä tietysti tautipuoli joka sekin täytyisi miettiä.

Oletko harkinnut hedelmöityshoitoja?

Jos päädyt lähtemään baariin niin valitse nyt kuitenki hyvän näköinen ja fiksun oloinen kaveri ja tutki vaikka lompakkoa sen verran että saat kaverin nimen selville. Sillä voi olla mahdolliselle lapsellesi myöhemmin iso merkitys.

Mulla on lähipiirissä vastaavan läpikäynyt, koitti ensin raskautua vakipanon avulla mutta päätyi lopulta hedelmöityshoitoon. Nyt hänellä on ihana vuoden ikäinen tytär.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän