Onko mielestäsi 50€/vko paljon vai vähän ruokaostoksiin?
Kommentit (18)
Työpaikkalounas maksaa tuosta ison osan.
ja pelkkään ruokaan menee viikossa 30-60e.
Meillä 7 henkeä ja ruokakauppaan ei tahdo tonni kuussa riittää..
kunnon palstamamma ruokkii tosiaan kymmenhenkisen perheen kuukaudenkin noin järjettömän isolla summalla. Rahasta jää vielä niin paljon jäljelle jotta mamma pystyy järjestämään juhlat koko suvulle.
Tuolla pärjää, voi syödä muutakin ku makaronia ja jos joka viikko on 50 euroa käytössä niin siitä riittää kyl shamppooseen yms päivittäistavaroihinkin ihan hyvin.
siitä ei ollutkaan kyse mikä on minimi millä pärjäisin. Olen vain huomannut käyväni kerran viikossa kaupassa keskimäärin 50 eurolla ja halusin kysellä mitä mieltä siitä ollaan.
ap
sinkkuaikoinani. Pahimmillaan ruokaan oli käytössä n 2 e/päivä. Yhä elossa.
ap
Av-mamma erottelee kauppalaskusta kaiken mikä ei kuulu ruokaan. Kuten esimerkiksi kahvin, teen, vieraille tarjottavat jne jne jne. Sitten päästään pätemään miten ruokaan ei menekään mitään.
Jospa joku teistä parin euron päiväbudjetin ihmisistä kertoisi, että mitä ihmettä te syötte? Syöttekö mukamas monipuolisesti? Yhdellekin 50 euroa vko on tosi vähän.
siitä ei ollutkaan kyse mikä on minimi millä pärjäisin. Olen vain huomannut käyväni kerran viikossa kaupassa keskimäärin 50 eurolla ja halusin kysellä mitä mieltä siitä ollaan. ap
suunnilleen saman verran. En minäkään tiedä onko paljon. Toki jos perheessä esimerkiksi 3 niin 150 eurolla saa huomattavasti enemmän kuin yksinäinen 50 eurolla. Mä käyn kaupassa 2-3 kertaa koska en viitsi kerralla kantaa paljon. Jos olisi auto niin sitten varmasti harvemmin.
Minun mielestä tuo on yksineläjälle aika sellanen keskiverto määrä, ei paljon eikä vähän. Meillä menee ruokaan noin satanen viikossa ja meitä on kaksi aikuista + 1-vuotias. Ei törsätä, mutta ostetaan laadukasta, mm. paljon luomua. Sillon kun asuin yksin elin kyllä monesti esim. 30€vko, kun säästin rahaa jonkin muuhun.
Av-mamma erottelee kauppalaskusta kaiken mikä ei kuulu ruokaan. Kuten esimerkiksi kahvin, teen, vieraille tarjottavat jne jne jne. Sitten päästään pätemään miten ruokaan ei menekään mitään.
kuinka pieniä kauppalaskumme ovat.
Ap kysyi onko 50e paljon RUOKAAN. Ja kerroin paljonko meillä menee ruokaan, juu ja siihen olen laskenut mukaan kahvit,maidot yms. juomat.
-5-
Minun mielestä tuo on yksineläjälle aika sellanen keskiverto määrä, ei paljon eikä vähän. Meillä menee ruokaan noin satanen viikossa ja meitä on kaksi aikuista + 1-vuotias. Ei törsätä, mutta ostetaan laadukasta, mm. paljon luomua. Sillon kun asuin yksin elin kyllä monesti esim. 30€vko, kun säästin rahaa jonkin muuhun.
syötte? Ei tuolla määrällä kyllä kovin monipuolisesti ja määrällisesti syödä
Ei tarvi mitään epäterveellistä moskaa ostaa.
= Me vanhemmat ja 1-vuotias lapsi.
Meillä menee keskimäärin 150€-200€ viikossa ruokakauppaan.
sinkkuaikoinani. Pahimmillaan ruokaan oli käytössä n 2 e/päivä. Yhä elossa.