Kumpi on sinulle tärkeämpää: kirjoittaa omaan silmääsi kaunista tekstiä vai kieliopin mukaan?
vaikka se näyttäisi kuinka rumalta.
Aatellaan jos pitäis kirjoittaa et:
Annoin Antille mun sydämmen.
Kommentit (20)
Se mikä on kieliopilliseati oikein, on kaunista.
Tai tarkennus: normaali lukija ymmärätää pointin. Palstan pilkunnussijat toki sitten erikseen.
Olen aina hallinnut kieliopin hyvin. En pysty keksimään, milloin "kaunis teksti" olisi kieliopillisesti väärin.
vaikka se näyttäisi kuinka rumalta. Aatellaan jos pitäis kirjoittaa et: Annoin Antille mun sydämmen.
on muuten hvyä sääntö:
"Sydämeen mahtuu kerrallaan vain yksi ämmä" :)
Olen aina hallinnut kieliopin hyvin. En pysty keksimään, milloin "kaunis teksti" olisi kieliopillisesti väärin.
Jokainen tekee joskus kirjoituksessa virheitä, mutta kovin virheellinen teksti antaa hirveän sivistymättömän kuvan. Käsiala plussaa, mutta perusrakenteista se lähtee.
Milloin kieliopillisesti väärin kirjoitettu teksti on kauniimpaa kuin sama asia ilmaistuna kieliopillisesti oikein?
Silloin tekstini on mielestäni kaunista.
No sen ois pitäny tulla tuossa, mut tää pätkäs tuon viestin jotenkin jännästi.
Nii minusta jos kirjottaa et sydämmeen on paljon kauniimman näköstä, kuin sydämeen
No sen ois pitäny tulla tuossa, mut tää pätkäs tuon viestin jotenkin jännästi.
Nii minusta jos kirjottaa et sydämmeen on paljon kauniimman näköstä, kuin sydämeen
Ai jaa, mulla taas toi "sydämmeen" pistää silmään ikävästi.
oikekielisyyssääntöjen mukaan kirjoitettu teksti on aina kauniinpaa, joten tietenkin noudatan sääntöjä.
oikekielisyyssääntöjen mukaan kirjoitettu teksti on aina kauniinpaa, joten tietenkin noudatan sääntöjä.
tähän tahallaan kirjoitusvirheen? ;)
eivätkä ne poissulje kiinnostavaa ja sujuvaa sisältöä.
ei kaunista
en kirjoita silmiini mitään
myös näyttää rumalta.