Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jaetaan Lapinreissun mökkimaksu tässä tapauksessa?

Vierailija
16.09.2012 |

Meidän perheessä on minun ja mieheni lisäksi 8- ja 11-vuotiaat lapset. Mukaan lähtee toisen lapsen kummitäti. Minkä suuruisen osan kehtaan häneltä pyytää, neljänneksen?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän mukaan, vai oletteko kutsuneet sinne käymään, "kylään"?

Vierailija
2/16 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/4-1/3 osa minusta sopiva osuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/5, sillä hän on yksi viidestä henkilöstä. Te maksatte omanne ja lastenne osuuden, eli 4/5.

Jos olette kutsunet kummitädin teidän vieraaksenne, ei hänen tarvitse maksaa mitään. Voisitte kysyä voisiko hän korvaukseksi vahtia lapsia jonain iltana että te pääsette kahden ulos.

Vierailija
4/16 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin hän varmasti aivan vapaaehtoisesti alkaa, niin itse en kehtaisi ottaa hinnasta enempää kuin sen 1/5, mikä hänen osuutensa henkilöistä oikeasti on.

En oikein muutenkaan kyllä keksi hyviä perusteluja sille, että täti maksaisi 1/4 tai 1/3. Ei tuon ikäiset lapset ilmaiseksi enää minnekään muuallekaan pääse, joten ei niiden mökkiosuuskaan kuulu maksettavaksi kenellekään muulle kuin vanhemmilleen.

Vierailija
5/16 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska hän on yksi viidestä...miksi hänen pitäisi teidän, tai lapsienne osuuksia mökistä maksella...

Vierailija
6/16 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

reissua suunnitelleen.

Viidennes tai enintään neljännes (jos esim sinä ja miehesi nukutte yhdessä huoneessa, lapset omassaan ja hän omassaan).

Vierailija
7/16 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli teitä lähtee 5 henkeä, kummitäti maksaa 1/5.

Vierailija
8/16 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ottaisi mitään, jos vien perheeni mökille ja mukaan tulee täti.

Jos lapsen vahtimista tiedossa, ei missään nimessä penniäkään, muuten korkeintaan 1/5 jos täti on kutsunut itse itsensä.

Tulee mieleen taksilla matkustaminen pariskuntien kanssa. Monethan meinaa että sinkku ja pariskunta maksaa saman verran eli 50/50, koska pariskunnan n rahat ovat yhteiset.

Vierailija
9/16 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme maksavaa majoittujaahan siellä on

Vierailija
10/16 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrasin aikoinaan mökin tuttavien kanssa. Koska oli tarkoitus vain olla ulkona eikä bilettää, ei haitannut vaikka olikin pariskunnalla lapsia mukana.

He itse ehdottivat että lähtisin mukaan, halusin tietää ETUKÄTEEN!!! missä nukun, koska lapset todellakin koko yön ramppas hakemassa vettä jonka jälkeen vessassa ja välillä oli nälkä jne.

Jos asia ei olisi sovittu, minut olisi paikan päällä laitettu nukkumaan tuvan sohvalla, eli en olisi ikinä nukkunut kunnolla öitä.

Mutta onneksi päätettiin asiasta etukäteen ja paikan päällä vanhemmat pystyivät vain marisemaan aiheesta.

Minä maksoin 1/5 osan. Vanhemmat ehdottivat mulle 1/3 osa ja kysyin jättävätkö he lapset kotiin, kun moista summaa mulle ehdotettiin.

Lisäksi minua yritettiin pariinkin kertaan käyttää ilmaisena lapsenvahtina. Ilmoitin olevani rinteissä sulkemiseen asti, jonka jälkeen käyn saunassa, syön ja menen kirjan kanssa nukkumaan. Jos he haluavat että poikkean rytmistä, haluan 20 euroa tunti palkkaa ja tämä on halpa hinta.

Suosittelen lämpimästi !!! sopikaa KAIKKI asiat etukäteen. Me tehtiin ja siksi matka meni ihan ok.

Vierailija
11/16 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kummitäti saa toisen, perhe nukkuu toisessa, niin sitten 1/3 hinnasta on OK. Mutta jos lapset pääsevät nukkumaan olohuoneeseen varavuoteelle, maksaa perhe 4/5 ja kummitäti 1/5.

Vierailija
12/16 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen idea reissu on? Kuka on pyytänyt ketäkin mukaan? Onko joku kutsunut itse itsensä? Riippuu vähän noistakin asioista.

Vierailija
13/16 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisääkö kummitäti kustannuksia? Jos ei, niin mä en ehkä ottaisi vuokraa ollenkaan.

Vierailija
14/16 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrasin aikoinaan mökin tuttavien kanssa. Koska oli tarkoitus vain olla ulkona eikä bilettää, ei haitannut vaikka olikin pariskunnalla lapsia mukana. He itse ehdottivat että lähtisin mukaan, halusin tietää ETUKÄTEEN!!! missä nukun, koska lapset todellakin koko yön ramppas hakemassa vettä jonka jälkeen vessassa ja välillä oli nälkä jne. Jos asia ei olisi sovittu, minut olisi paikan päällä laitettu nukkumaan tuvan sohvalla, eli en olisi ikinä nukkunut kunnolla öitä. Mutta onneksi päätettiin asiasta etukäteen ja paikan päällä vanhemmat pystyivät vain marisemaan aiheesta. Minä maksoin 1/5 osan. Vanhemmat ehdottivat mulle 1/3 osa ja kysyin jättävätkö he lapset kotiin, kun moista summaa mulle ehdotettiin. Lisäksi minua yritettiin pariinkin kertaan käyttää ilmaisena lapsenvahtina. Ilmoitin olevani rinteissä sulkemiseen asti, jonka jälkeen käyn saunassa, syön ja menen kirjan kanssa nukkumaan. Jos he haluavat että poikkean rytmistä, haluan 20 euroa tunti palkkaa ja tämä on halpa hinta. Suosittelen lämpimästi !!! sopikaa KAIKKI asiat etukäteen. Me tehtiin ja siksi matka meni ihan ok.

helvetin takia sä menit joidenkin muiden kanssa, kun kerta elit ihan erillistä elämää? Kuulostat tosi ihanalta ihmiseltä näin muutenkin...

Vierailija
15/16 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen joskus törmännyt pönttöpariskuntiin jotka ovat yrittäneet rahastaa sinkulta suhteessa paljon enemmän. Esim. ostetaan yhdessä 5 hengen ruoat mökille ja sitten joku ehdottaa että maksetaan talouksittain niin että kaksi pariskuntaa maksaa kumpikin kolmanneksen ja se sinkku kolmanneksen.

Voi älynväläys...

Vierailija
16/16 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrasin aikoinaan mökin tuttavien kanssa. Koska oli tarkoitus vain olla ulkona eikä bilettää, ei haitannut vaikka olikin pariskunnalla lapsia mukana. He itse ehdottivat että lähtisin mukaan, halusin tietää ETUKÄTEEN!!! missä nukun, koska lapset todellakin koko yön ramppas hakemassa vettä jonka jälkeen vessassa ja välillä oli nälkä jne. Jos asia ei olisi sovittu, minut olisi paikan päällä laitettu nukkumaan tuvan sohvalla, eli en olisi ikinä nukkunut kunnolla öitä. Mutta onneksi päätettiin asiasta etukäteen ja paikan päällä vanhemmat pystyivät vain marisemaan aiheesta. Minä maksoin 1/5 osan. Vanhemmat ehdottivat mulle 1/3 osa ja kysyin jättävätkö he lapset kotiin, kun moista summaa mulle ehdotettiin. Lisäksi minua yritettiin pariinkin kertaan käyttää ilmaisena lapsenvahtina. Ilmoitin olevani rinteissä sulkemiseen asti, jonka jälkeen käyn saunassa, syön ja menen kirjan kanssa nukkumaan. Jos he haluavat että poikkean rytmistä, haluan 20 euroa tunti palkkaa ja tämä on halpa hinta. Suosittelen lämpimästi !!! sopikaa KAIKKI asiat etukäteen. Me tehtiin ja siksi matka meni ihan ok.

helvetin takia sä menit joidenkin muiden kanssa, kun kerta elit ihan erillistä elämää? Kuulostat tosi ihanalta ihmiseltä näin muutenkin...

En tajua minäkään, miksi lähteä yhteiselle reissulle tollasella asenteella: "Ilmoitin olevani rinteissä sulkemiseen asti, jonka jälkeen käyn saunassa, syön ja menen kirjan kanssa nukkumaan". Tosi ihanaa seuraa olet!