Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Susan Ruusunen eilen radio rockin haastattelussa!

Vierailija
16.09.2012 |

Oltiin eilen tulossa reissusta ja meillä sitten kuunneltiin autossa tätä radio rock kanavaa ja sinne haastateltavaksi tuli tämän ex pääministerin ex kihlattu Susan Ruusunen. ent. Kuronen ja kaikenlisäksi vielä omaa sukua Niemi.

Siinä sitten kuuntelin sitä että kuinka tämä Susan selitti että hän on nyt pyrkimässä eduskuntaan ja siellä haluaa ruveta syrjäytyneiden nuorten asioita ajamaan.

Hieno juttu.

Mutta tajuaakohan tämä Susan sitten sitä faktaa tai kaikki muutkaan ihmiset aina et se syrjäytyminen ei välttämättä oo vaan sellanen valinta että "minä tässä huvin vuoksi kotona sohvalla löhöän ja saan sossusta helppoa rahaa" . Joo, toki näitäkin tapauksia on, mutta oman tyttäreni tarina on toisenlainen..

Hän oli koko peruskoulu ajan koulukiusattu ja herkkänä ihmisenä siitä jäi tietty aikamoiset traumat.. Muistan äitinä hyvin kun koulussa käytiin monta kertaa keskusteluissa ja yritettiin selvittää näitä kiusaamisjuttuja, mutta mikään ei auttanut. Sitten kun pk loppui ja oppivelvollisuus päättyi, tyttäreni oli vaan iloinen että pääsi vihdoin siitä ahdistuksesta irti kun ei tarvinnu enää kouluun mennä ja jäi rauhassa kotiin toipumaan. Enkä mä pidä yhtään sitä pahana asiana!

Se mitenkä Susan koittaa tätä asiaa eteenpäin ajaa: niin PAKOTTAMALLA nuoret tota jonnekin kouluihin ja työhön. Et katkastaan vaan sosiaalituet sitten ja kaikki. Mä en tykkää sitten yhtään tosta ajatuksesta äitinä ja pikkusen veikkaan et jos nämä traumatisoituneetkin jälleen kerran PAKOTETAAN johonkin tollaseen mitä he eivät itse halua, nii eiköhän se tee enemmän taas vaan ongelmaa yhteiskunnalle, kun ruvetaan pilleripurkkia kirjottamaan lääkärissä pilleripurkin perään tai itsemurhatilastot vaan kasvaa koska ahdistustilat käy entistä sietämättömimmiks.

Mun lapselle parhainta lääkettä on ollut aika (kotona rauhassa) toipumiseen. On ihanaa ollut nähdä kuinka paljon hän on parantunut siitä, mitä hänen tilanne silloin oli! Ja mun puolesta saa toipua niin pitkään kun haluaa ja sitten jos on joskus valmis menemään uudestaan sinne pelottavimpaan paikkaan eli kouluun tai töihin niin menkööt.

Mun mielestä meillä on just nyt yhteiskunnassa todella hyviä apukeinoja nuorille ihan tarpeeksi. On terapiaa, nuorisotyötä/ryhmiä ja sillä hyvä. Ja se sossunluukulta tuleva ilmainen raha näille "reppanoille" on kanssa tarpeellinen, eikä sitä tule pois ottaa. Yhteiskunnan tehtävä on sitten huolehtia näistä heikommista rahallisestikkin, etteivät tipu kokonaan täysin silmukasta ja hyvä niin. Pääsee omaankin kotiin omaa elämää aloittelemaan, vaikka pelko kynnys olisi sen verran kova ettei uskalla kouluun tai töihin mennä, mut silti tätä tälläistä ihmistä ei tarvitse niin sanotusti rangaista sitten siitä että hänellä on tälläsiä pelkotiloja ja ahdistusta, eikä sen takia yhteiskunta myönnä sinulle rahaa ja päästä sinua muuttamaan kotoa pois jos vanhempas ei kustanna. Eli Lycka Till vaan.

Koitan tässä siis vaan sanoa: Pakottaminen ei ole IN! ja jokaisella olkoon se oma polkunsa minkä kulkee.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miten tollaNEN VIIDEN PENNIN JULKKIS TULI POIMITTUA OTSIKKOON?

Sorry capsit...

Vierailija
2/7 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oli vaan pakko kommentoida kun hän eilen siellä rockin haastattelussa oli ja ihan yleiseltäkin kannalta antaa tähän asiaan mielipidettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kun itse olisin eilen kuullut että eduskuntaan, mutta saatoin kuulla väärinkin.

Vierailija
4/7 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs minä voin sille että en muista kumpaan hän oli pyrkimässä. En ole mikään yli-ihminen kuitenkaan.

Jos tämä muistamattomuus et minne hän oli pyrkimässä laskee mun arvostusta nii laskekoot. Saisin sen selvitettyä jokatapauksessa jossain vaiheessa että minne se Susan oli menossa jos se nyt niin tärkeää teille on.

Mutta mun muistamattomuus ei vaikuta kuitenkaan mitenkään tuohon mun kirjottamaan tekstiin! Se oli niin asiallista vaan kun pysty olemaan ja täyttä tosi asiaa, sopii siis repiä siitä.

Vierailija
5/7 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä meillä on just nyt yhteiskunnassa todella hyviä apukeinoja nuorille ihan tarpeeksi. On terapiaa, nuorisotyötä/ryhmiä ja sillä hyvä. Ja se sossunluukulta tuleva ilmainen raha näille "reppanoille" on kanssa tarpeellinen, eikä sitä tule pois ottaa. Yhteiskunnan tehtävä on sitten huolehtia näistä heikommista rahallisestikkin, etteivät tipu kokonaan täysin silmukasta ja hyvä niin.

Pelko kai tässä onkin että työssäkäyviä ja veroja maksavia jotka sosiaalipalveluja kustantavat on tulevaisuudessa vähemmän. Joten yhteiskunnan (johon tyttäresikin kuuluu) intresseissä on saada ihmiset pois sieltä tuliluukulta ja tienaamaan. Muuten tulevaisuudessa ei niitä palveluja ole.

Vierailija
6/7 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Pelko kai tässä onkin että työssäkäyviä ja veroja maksavia jotka sosiaalipalveluja kustantavat on tulevaisuudessa vähemmän. Joten yhteiskunnan (johon tyttäresikin kuuluu) intresseissä on saada ihmiset pois sieltä tuliluukulta ja tienaamaan. Muuten tulevaisuudessa ei niitä palveluja ole. "

Mutta ota huomioon että meitä ihmisiä on kuitenkin onneksi erillaisia, että suurimmalla osalla kansalaisista menee kuitenkin hyvin ja he lähtevät kouluttautumaan ja menevät sitten työelämään. Eli en aattelis että nämä verojen maksajat sitten kesken kuitenkaan loppuis, tuo saattaa nyt olla vähän inhottavasti sanottu kun pitää toisten elämistä maksaa.. mutta syytä kun siihen kuitenkin on eli tukea. Ja vaikka kaikilla ois mahdollisuus ilman et on mitään ongelmia niin jäädä huvin vuoks vaan kotisohvalle löhöämään niin löytyyhän kanssa niitäkin ihmisiä jotka tosissaan on sitä vastaan ja heitä ei vois kiinostaa pätkän vertaa sellanen toiminta. Tämä siis pelastaa, tämän tilanteen, näin ajattelen.

Erillaisuus on elämän suola. :)

Vierailija
7/7 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2012 klo 17:54"]

" Pelko kai tässä onkin että työssäkäyviä ja veroja maksavia jotka sosiaalipalveluja kustantavat on tulevaisuudessa vähemmän. Joten yhteiskunnan (johon tyttäresikin kuuluu) intresseissä on saada ihmiset pois sieltä tuliluukulta ja tienaamaan. Muuten tulevaisuudessa ei niitä palveluja ole. "

Mutta ota huomioon että meitä ihmisiä on kuitenkin onneksi erillaisia, että suurimmalla osalla kansalaisista menee kuitenkin hyvin ja he lähtevät kouluttautumaan ja menevät sitten työelämään. Eli en aattelis että nämä verojen maksajat sitten kesken kuitenkaan loppuis, tuo saattaa nyt olla vähän inhottavasti sanottu kun pitää toisten elämistä maksaa.. mutta syytä kun siihen kuitenkin on eli tukea. Ja vaikka kaikilla ois mahdollisuus ilman et on mitään ongelmia niin jäädä huvin vuoks vaan kotisohvalle löhöämään niin löytyyhän kanssa niitäkin ihmisiä jotka tosissaan on sitä vastaan ja heitä ei vois kiinostaa pätkän vertaa sellanen toiminta. Tämä siis pelastaa, tämän tilanteen, näin ajattelen.

Erillaisuus on elämän suola. :)

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi