Missä vaiheessa lapselle pitäisi/saisi kertoa äidin uudesta miesystävästä?
Olen aika vasta tavannut miehen, jonka kanssa olemme tapailleet tiiviistikin ja vielä tuntuu, että se voisi olla tässä nyt se mies minun elämääni. Toistaiseksi olen kertonut lapselle olevani työkavereiden kanssa/tyttökavereiden luona/kaupoilla/työtapaamisissa jne.
En ole halunnut kertoa lapselleni totuutta, koska mielestäni asia ei ole hänelle kuulunut vielä. Mutta ehkä kohta voisi kuuluakin, jos suhde jatkuu yhtä hyvänä ja tiiviinä?
Ja jotenkin tuntuisi sopivimmalta kertoa itse lapselleni ensin ennen kuin esimerkiksi koulussa kuulee tai sukulaiset lipsauttavat lapseni kuullen. Toistaiseksi en ole edes parhaille ystävilleni kertonut miehestä juuri tämän vuoksi.
Lapsi on 14v ja ollaan eletty kaksistaan jo pitkään. Kyse on toistaiseksi ihan vain tapailusta kertomisesta, muu varmasti tapahtuu luonnostaan omalla tahdilla.
Kommentit (5)
Kiva juttuhan tuo on. Ei tietenkään kannata liioitella suhteen vakavuutta, vaan todeta, että vasta kuitenkin tapaillaan.
Itse kertoisin nopeasti, mutta tyyliin:- Lähden "Markun" kanssa elokuviin. tai - "Markku" varmaan tulee viikonloppuna käymään, kun olet isän luona.
Kun lapsi rypistelee kulmiaan tai kysyy suoraan niin kertoisin, että "Markku" on uusi ystävä, jonka tapasin kuntosalilla/tansseissa/jonka ystäväsi Eeva esitteli. En siis hehkuttaisi suurta rakkautta,
Esittelin "Markun" myös aika pian lapselle, mutta neutraalilla maaperällä esim. kahvilla käynnin merkeissä. Näin lapsi näkee kenen kanssa kuljet ja saa alkaa kypsytellä ajatusta, että sinulla on
uusi sydänystävä.
kyse on alle 10v. lapsesta, mutta kyllä 14v. jo tajuaa tilanteen itsekin. Rehellisesti kertomaan vaan.
Ja kerro myös että olet valehdellut ja pyydä anteeksi jos haluat että välit säilyvät. 14v ei ole tollo, kyllä hän huomaa että olet rakastunut.