Juhlatarjoilujen määristä
Järjestän kahvitilaisuuden, johon teen juustokakkuja (sellaisia pyöreitä irtopohjavuuassa tehtyjä) sekä suolaisia piirakoita (uunipellin kokoisia). Montako ihmistä kohden lasken yhden juustokakun riittävän? Entäs piirakkapellin? Jotain pientä laitan noiden lisäksi mutta niitä en laske erikseen vaan ostan riittävästi.
Kiitos avusta!
Kommentit (8)
Aikuisia tulee, miehiä ja naisia tasapuolisesti. Kyseessä tosiaan vain kahvitilaisuus, ehkä pari tuntia vieraat ovat jos sitäkään. Juustokakuista mielestäni kerroin jo että irtopohjavuokaan, pyöreään teen. Halkaisija 24cm. Piirakka ei ole kovin paksu.
Ja ei, et saa toivoa yhtään mitään koska nämä on mun juhlat.
ja suolaista piirakkaa leikkaisin 12 palaa uunipellillisestä, mutta laskisin, että voivat ottaa toisenkin palan, jos nälkäsiä
ja suolaista piirakkaa leikkaisin 12 palaa uunipellillisestä, mutta laskisin, että voivat ottaa toisenkin palan, jos nälkäsiä
asiallisesta vastauksesta! Ja tosiaan, piirakan loput voi syödä kyllä sitten kotonakin, eli sitä vois varata reilusti. Tosin mun ongelma yleensä on se, että varaan kaikkea ihan liikaa..
Jos jää yli, voi vaikka antaa vieraille mukaan. Jutun juju on siinä, että jos ns. pahaa, niin menee vähemmän ;) mutta jos hyvää, niin moni ottaa ns. liikaa =eli jos yksi pala riittäisi, niin ottaa toisen koska on niiiin hyvää.
En mä nyt tahallani ala mitään pahaa tekemään, mukavaahan siellä juhlissa on tarkoitus olla.
Jos teet vaikkapa kahta erilaista kakkua, niin vieraat ottavat molempia palan ja menekki on melkein tuplat. Jos teet vaan yhtä lajia, niin sitten määrä on pienempi.
Ei ole samaa lajia. Molempia ajattelin kahta eri lajia tehdä. Hyvä huomio!
vai merirosvoja enimmäkseen. Lapset syö vähän, naiset vähän enemmän ja raavaat miehet paljon.
Kuinka isoja juustokakuista tulee. Pieni, keskikokoisia vai isoja. Kuinka paksu piirakka on. Mitä siihen tulee. Todella paksua juustoista kinkkupiirakkaa menee 1/4 siitä kuin todella ohutta kasvispiirakkaa.
Ihan mahdoton kysymys.
Ja jos saan toivoa, saahan piirakan kanssa salaattia ja ethän tee kinkkupiirakkaa?