Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

14-vuotiaan pimpin hinta 12 000 €

Vierailija
14.09.2012 |

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012091416075752_uu.shtml

Hyväksikäyttöjutussa kolme tuomittua

Perjantai 14.9.2012 klo 09.49

Päijät-Hämeen käräjäoikeus langetti torstaina kaikkiaan kolmelle miehelle tuomion lapsen seksuaalisesta hyväksikäyttämisestä.

Tuomittuja oli täten enemmän kuin STT torstaina uutisoi.

Rikostutkinta alkoi vanhempien havaittua 14-vuotiaan tytön viestittelyn syksyllä 2011.

Kaikki saivat yhteyden tyttöön netissä ja keskustelu jatkui molemminpuolin seksuaalissävytteisinä tekstiviesteinä.

Miehistä kaksi oli tytön kanssa sukupuoliyhteydessä, mikä teki hyväksikäytöstä törkeän. Pääkaupunkiseudulta kotoisin oleva 31-vuotias mies ja itäsuomalainen 25-vuotias mies saivat kumpikin yli vuoden ehdollisen vankeustuomion.

Kolmas tuomittu oli yhteydenpidon lisäksi levittänyt uhrista paljastavaa kuvaa netissä. Siksi kahdeksan kuukauden ehdollinen tuomio käsittää myös yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämisen.

Tuomitut joutuvat maksamaan uhrille yhteensä 12 000 euroa korvauksia.

Kaksi miestä vapautettiin syytteistä näytön puutteessa.

STT

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku joutuu noin monesti hyväksikäytetyksi eri miesten tahoilta?

Olisi valinnut kumppaneikseen ikätovereitaan niin ei olisi ongelmia tullut.

Tuon ikäisillä on monesti seurustelukumppani ikäisensä tai vuoden pari vanhempi.

Ei tuossa mainittu että olisi raiskattu joten on siinä pitänyt olla omaa tahtoakin kun on viestitellyt miesten kanssa.

Toki aikuisten pitäisi tietää ja ymmärtää se ettei sekaannu alaikäisiin. En pidä tyttöä täysin syyttömänä kohtaloonsa.

Miksi antautuu kuvattavaksi vai oliko kenties itse jakanut kuviaan näille miehille.

Joskus mitin että pitäisikö jonkinlaista vastuuta olla nuorilla ja tuomita osasyylliseksi tekoon.

Minulla on kaksi tytärtä ja kyllä olen heidät kasvattanut niin etteivät he mene alastonkuviin tai juokse aikamiesten perässä. Teini seurustelee ikäisensä kanssa niin kuin kuuluukin.

Vierailija
2/10 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku joutuu noin monesti hyväksikäytetyksi eri miesten tahoilta?

Ainakin minä henk.koht. olin jo huvin seksuaalinen 14-vuotiaana. Menkat alkoivat jo 9v eli kroppa kehittyi hurjaa vauhtia, henkisen kypsyyden ollessa vielä täysin lapsen tasolla.

Ehkä tämä tyttö joutui tai hankkiutui tilanteisiin, joissa häntä houkuteltiin häntä itseäänkin kiinnostaviin tekoihin. Voi olla, että hän itse halusi seksiä. 14v ei vain ole tarpeeksi vanha ymmärtääkseen näiden tekojen seuraamuksia (ennenkaikkea henkisiä) eikä varmasti ymmärrä, että häntö reippaasti vanhemmilla miehillä on lain mukainen vastuu olla häneen kajoamatta, vaikka kuinka olisi itse halukas.

Tämä siis yksi teoria vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta valitettavasti taitaa olla niin että nämä 14v tyttösetkin tietentahtoen kokeilee kepillä "jäätä" eli seksi kiinnostaa, tähän kun vielä lisätään miesten ihailu yms niin kierre on valmis.

Rajan yli saattaa mennä pelkkää kokeilun haluaan ja jälkeenpäin kaduttaa.

Ja valitettavasti on myös viitteitä että nämä tytöt tekee näin ihan tahallaan kun tietävät että se on rikos. Rahat sitten vaan pois....

Elämä osaa olla karua

Vierailija
4/10 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan aika paljon vähemmän.

Ja taatusti olisi traumaattisempaa pikkulapselle kuin fyysisesti valmiille teinille, joka kuitenkin oikeasti haluaa seksiä (vaikka ei olekaan ok että häntä aikuiset panee).

Vierailija
5/10 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teinipimppi haaveena, irstaita ukkoja joille oma känsäinen käsi ei enää riitä. Hyi helevetti!

Vierailija
6/10 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä hänestä tuntuu? Kokeeko tulleensa hyväksikäytetyksi? Mitä ajattelee noista korvauksista? Entä vanhempien väliintulosta? Mitä ajatteli harrastaessaan seksiä niiden miesten kanssa?

Näissä jutuissa se tyttö on _aina_ tahdoton ja ymmärtämätön objekti, ilmeisesti niin hyväksikäyttäjien kuin tuomitsijoidenkin näkökulmasta. Minua kiinnostaisi sen tytön oma näkökulma.

Ja ÄLKÄÄ lukeko tätä niin, että en tuomitsisi noita tekoja.

Vierailija
7/10 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ihan normaalia, että osa 14-vuotiaista harrasti seksiä, monella oli yli parikymppinen poikaystäväkin. Osa noista pareista ovat perustaneet perheen ja ovat edelleen yhdessä.

Vierailija
8/10 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse harrastin jo 13-vuotiaana seksiä aikuisten miesten kanssa. tätä jatkui sinne täysi-ikäisyyteen saakka, ja joskus parikymppisenä vasta alkoi omanikäiset kiinnostaa edes vähän.

Mä näytin huomattavasti itseäni vanhemmalta (mm. tupakkaa ja alkoholia sain ilman ongelmia jo tuolloin 13-vuotiaana) ja olin usein itse se aloitteen tekevä osapuoli. Kukaan näistä miehistä ei tiennyt ikääni. Valhetelin aina olevani vanhempi (laillisessa iässä) eikä kukaan koskaan epäillyt koska näytin vanhemmalta.

En usko, että kukaan näistä miehistä olisi kanssani sekstannut jos olisi tiennyt oikean ikäni. Sain hyvää seksiä, miehet sai hyvää seksiä, enkä koskaan nähnyt mitään ongelmaa asiassa. Ja rehellisesti voin sanoa, että jos asia olisi silloin paljastunut, ja olisi tullut miehille ongelmia alaikäisen panemisesta, mulla olis edelleen tosi huono omatunto. En ole koskaan kokenut itseäni hyväksikäytetyksi.

En tiedä onko tässä tapauksessa samanlaisesta tilanteesta kyse, vai täysin erilaisesta, mutta haluan vain ihmisten ymmärtävän, että voi ihan oikeasti olla, että mies kuvittelee seurustelevansa 18-vuotiaan tytön kanssa, käyvät yhdessä baareissa eikä koskaan ole edes mitään epäilystä asiasta. Sitten yhtäkkiä poliisi pidättääkin alaikäisen hyväksikäytöstä ja selviää, että tyttö onkin vain valehdellut kaiken ja on oikeasti sakkolihaa vaikka paljon kypsemmältä vaikuttaakin.

Vierailija
9/10 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omassa nuoruudessa 80- luvulla just tuollaiset 14-15 v tytöt rahoittivat meikit, tupakat, viinat, vaatteet paneskelemalla n30 -40 v miesten kanssa.

Ja täysin vapaasta tahdostaan....

Rikoshan se on silti mutta totuus on tarua ihmeellisempää.... Ei suinkaan aina ole niin että paha limainen setä on raiskannut viattoman tyttösen

Vierailija
10/10 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka asiantuntijat määrittelevät bedofiiliuden ja muuten hyväksikäytön? Onko se uhrin syntymästä koko elinniän sekä omaisten ja ja ystävien teot myös sekä virkaansa hoitavien esim. terveyspiireissä jne. vai onko bedofiili vain täysin ulkopuolinen vokottaja? Liian läheisissä sukulaisuus piireissä on sexikontaktit toisaalta kielletty näistä koituvien tulosten mahdollisesta riskistä.On turhaa väittää ettei kyseistä tapahtuisi. voi teeskennellä myös ettei ymmärrä asiaa.Yleensä ellei mitään ymmärrä on kyseennalaista liikkua yhteiskunnassamme.Ennen pyrittiin hoitamaan näitä erikois sairaaloissa.