Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka sinun lapsesi ope toimisi, jos

Vierailija
13.09.2012 |

yksi luokan lapsista (alakoululainen) jättäisi systemaattisesti tekemättä läksyt?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saat täällä vastauksen? Kaikki av-mammat ovat täydellisiä, eivätkä heidän lapsensa koskaan tee mitään luvatonta. Mistäpä nämä av-läiset osaisivat asiaan vastata?

Vierailija
2/8 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisi reissarin kautta viestiä, että voisitteko valvoa vähän perään, että lapsi tekee läksynsä.

Juuri viime viikolla saimme tällaisen viestin. Vastasin, että on valvottu ja kaikki on tehty, mitä lapsi on kertonut olevan läksyksi. Ja lisäsin, että epäilen, että lapsi ei tajua tai muista saamiaan läksyjä enää kotona. (Olin katsonutkin, että kirjassa lapsen merkinnät sekavia ja vaikeaselkoisia.)

Tästä eteenpäin ope on merkinnyt lapsen kirjaan lapsen puolesta tarkemmin läksyt. Kunhan on vanhempainvartti, jutellaan varmaan aiheesta, vaikka ongelma on toistaiseksi ratkaistu, niin eihän toi voi noin mennä kovin kauaa, että lapsi ei osaa merkitä läksyjään järkevästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitte lapsi jäis koulun jälkeen niitä tekemään koululle.

Vierailija
4/8 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi että jos 5 kertaa jää tekemättä, tulee viesti kotiin. Ekaluokkalaisen vanhempainillassa opettja kysyi halutaanko viesti wilmaan jos läksyt tekemättä, suurin osa halusi.

Kai se vastuu kotiläksyistä on kuitenkin kotona, ei opettajalla?

Vierailija
5/8 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisi reissarin kautta viestiä, että voisitteko valvoa vähän perään, että lapsi tekee läksynsä. Juuri viime viikolla saimme tällaisen viestin. Vastasin, että on valvottu ja kaikki on tehty, mitä lapsi on kertonut olevan läksyksi. Ja lisäsin, että epäilen, että lapsi ei tajua tai muista saamiaan läksyjä enää kotona. (Olin katsonutkin, että kirjassa lapsen merkinnät sekavia ja vaikeaselkoisia.) Tästä eteenpäin ope on merkinnyt lapsen kirjaan lapsen puolesta tarkemmin läksyt. Kunhan on vanhempainvartti, jutellaan varmaan aiheesta, vaikka ongelma on toistaiseksi ratkaistu, niin eihän toi voi noin mennä kovin kauaa, että lapsi ei osaa merkitä läksyjään järkevästi.

Meillä sanottiin jo ekaluokan vanhempainillassa että läksyt pitää pian oppia merkkaamaan itse. Saati sitten että tokallakin opettaja vielä merkkais...

Vierailija
6/8 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos läksyt ovat liian vaikeita ei opetus ole mennyt perille.

Vierailija
7/8 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritetään yhdessä löytää ratkaisut: risut ja porkkanat, millä lapsen saisi tekemään paremmin duuninsa.

Itse kyselin, että voisko heppu käydä kuraattorilla juttelemassa, jos sillä onkin jotain vaivaa jota ei osaa/halua meille kertoa. Kotonahan tää poika on iloinen veitikka, mutta koulussa siitä tulee sellainen mörkö.. ja muutenkin kaikki viittaa siihen, että se ongelma on koulussa ei niinkään kotona.

Mene ja tiedä.

Seuraava askel on perheneuvola ja sitä nyt pyritään vielä siirtämään. Yritetään puheella saada lapsi uskomaan läksyjen teon tärkeys. Nyt sentään pari viikkoa tehnyt ne putkeen... pari vuotta olikin jo takana, kun ei tehnyt.

Pärjää koulussa hyvin, ysin oppilas. Eikä häiritse ja aiheuta riitoja.

Vierailija
8/8 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisi reissarin kautta viestiä, että voisitteko valvoa vähän perään, että lapsi tekee läksynsä. Juuri viime viikolla saimme tällaisen viestin. Vastasin, että on valvottu ja kaikki on tehty, mitä lapsi on kertonut olevan läksyksi. Ja lisäsin, että epäilen, että lapsi ei tajua tai muista saamiaan läksyjä enää kotona. (Olin katsonutkin, että kirjassa lapsen merkinnät sekavia ja vaikeaselkoisia.) Tästä eteenpäin ope on merkinnyt lapsen kirjaan lapsen puolesta tarkemmin läksyt. Kunhan on vanhempainvartti, jutellaan varmaan aiheesta, vaikka ongelma on toistaiseksi ratkaistu, niin eihän toi voi noin mennä kovin kauaa, että lapsi ei osaa merkitä läksyjään järkevästi.

Meillä sanottiin jo ekaluokan vanhempainillassa että läksyt pitää pian oppia merkkaamaan itse. Saati sitten että tokallakin opettaja vielä merkkais...

Itsekin yllätyin, että ope on ryhtynyt merkkailemaan niitä läksyjä lapselle. Mut kuten sanottua vanhempainvartissa tosta varmaan jutellaan. Se ope on tosi kokenut ja taitava, mä luulen että sillä on vaan hirveen hyvä pelisilmä ja järjettömästi kärsivällisyyttä. Luulen, että hän on ratkaissut asian toistaiseksi näin, kunnes on tilaisuus puida vanhempainvartissa ja miettiä, miten se lapsi oppisi ne läksyt myös merkkaamaan.

Itse läksyt lapsi tekeekin sit mallikkaasti, kunhan vain tietää, mitä ne on.