Aviomies ei pidä sormusta
Minua se loukkaa, vuosi vuodelta enemmän. Ajattelen, että onko se merkki siitä, että pettää tai häpeää perhettään ja puolisoaan. Vai haluaako hän että naimattomat naiset lähestyvät? Itse pujotan sormuksen sormeen joka aamu ajatuksen kanssa. Miten muut kokevat tällaisen asian?
Kommentit (11)
Mutta sormus mahtuu pikkurilliin, siinä pitää :)Joskus ne jää pöydälle, kun lähtee töihin tai muualle, ei jaksa stressata.
häneltä asiasta? Mun vanhemmat eivät ole koskaan pitäneet sormuksiaan, mitä nyt äiti jossain juhlatilaisuuksissa. Ehkä hän ei muista/jaksa käyttää sormusta, ehkä se tuntuu epämiellyttävältä. Naisille korujen käyttö kuitenkin tulee usein luonnollisemmin. Mitä työtä miehesi tekee, jos jotain käsillään niin kenties on hankala edes pitää sormusta?
Sormus kyllä mahtuisi sormeen, mutta olisi epämiellyttävä. Jossain vaiheessa lopetin käyttämisen, kun epäilin jo lääketieteellistä haittaa.
Vielä en ole luopunut toivosta, että sormi lahtuisi. Sinänsä huvittavaa tämä usko.
Ratkaisu olisi leventää sormusta kultasepällä, mutta ei ylpeys vielä anna myöten.
Eli syynsa kullakin.
Mieheni pitää. Isäni ei pidä. Äitini pitää. Veljeni ja vaimonsa on molemmat yhdellä sormuksella.
Mua ei haittaa. Se on vain sormus.
sormuksen sormeen vain juhlia varten,joskus harvoin viihteelle lähtiessään.
Syy siihen miksi ei jatkuvasti pidä sormusta on se että korjaa koneita työkseen ja turhan monta kertaa on jäänyt sormuksestaan johonkin kiinni ja sormen menettäminen on ollut lähellä.
mutta kyllä me silti ajatellaan ja tiedetään olevamme naimisissa. Ja kaikki, joiden tarvii tietää, tietää.
Mies ei pidä turvallisuussyistä (pelkää, että se jäisi töissä kiinni johonkin koneeseen ja veisi sormen mennessään) ja mä en vaan tykkää pitää mitään koruja käsissä.
Onhan mies siitä joskus sanonut että voisin sormuksiani pitää, ja yritänkin niitä muistaa jos mennää jonnekin juhliin esim, mutta normipäivsin ne on kyllä äaatikossa.
Ei niitä voi töissä kuitenkaan pitää, ja en jaksa muistaa niitä koko ajan.
Meistä kumpikin pitää sormustä äärest harvoin.
ps. itsetuntoaan voi harjoittaa.
Oma mieheni ei pystynyt pitkään aikaan pitämään sormusta sormivamman takia. Ja nyttemmin sormus on jäänyt liian pieneksi, emmekä ole saaneet vietyä sitä korjattavaksi.
Ei haittaa minua - en itsekään pidä virallisia sormuksia kuin äärimmäisen harvoin.
kysyin miksi? Ei kuulemma tykkää mistään koruista. Mene ja tiedä.
paitsi viihteelle mennessään. Olemme olleet yhdessä 20 vuotta. Itse myös olen lopettanut sormusten käytön vuosia sitten. Minä en sormuksettoman petä. Miehestäen tiedä.