3v tytön alapää punainen ja kipeä, mistä johtuu?
Tällaista käy aina ajoittain hänellä, ehkä kerran-pari kuussa. Olen aina vaihtanut ilmavat vaatteet, pessyt erityisen huolella ja rasvannut, on mennyt ohi. Nyt jotenkin tosi tiheään on ollut tätä vaivaa ja valittelee kovasti myös virtsatessa. Eikä ihme, sillä pimppi on tosi punainen.
Soitan lääkäriin jahka aukeaa, mutta mistä voisi mielestänne johtua? Pesulla käydään toki joka päivä ja alusvaatteet vaihdetaan ainakin kerran päivässä.
Kommentit (9)
Lietsoo hiivaa esiin. Onko siellä taas sellainen äippä kuka puunaa mukulansa aamuin illoin?
Lietsoo hiivaa esiin. Onko siellä taas sellainen äippä kuka puunaa mukulansa aamuin illoin?
päivittäin pestään alapää ihan vedellä.
Hiivaa itsekin mietin. No, soitan sinne lääkäriin, sanovat sitten odotellaanko vai mitä tehdään.
ap
oletko tarkkaillut alkaako oireet jonkun tietyn ruoka-aineen syömisen jälkeen?
hän tarpeeksi vettä? Meillä ollut joskus sama ongelma tytöllä jos hän on juonnut liian vähän, jolloin pissa on niin "vahvaa" että ärsyttää ihoa.
mutta liika pesu aiheuttaa usein punoitusta ?
Mä pesen AINA lasteni alapäät ja koko kehon myös VEDELLÄ. Tippa, pari mietoa shampoota jos on tukanpesu tarpeen.
En tiedä, opetanko 5 v tytärtäni väärin, mutta pimppi huuhtaistaan suht kevyesti, ei edes kaivella niitä häpyhuulia, kyllä se kevyesti suihkuttamalla puhdistuu tuommoinen pieni. Takapuoli pestään alapesusuihkulla kakkaamisen yhteydessä.
Josku tyttö on itse hankaillut voimallisesti pimppaansa suihkussa ja laittanut saippua. Ottanut mallia aikuisilta. Heti on paikat punaiset ja hankaa :(
Joten, summa summarum: pesut hellävaroen huuhtaisten, ILMAN saippuaa ! Jos sitä on JOSKUS käytettävä, hankkikaa niitä intiimialueen puhdistusaineita, itsekin käytän niitä ja opetan tyttäreni myös niitä käyttämään sitten kun alkaa menkat.
Pesen lapsen alapään vedellä. Kerran päivässä tai tarpeen mukaan likaantuessa. Huulia ei kaivella, jos ei siihen ole tarvetta (esim jotain likaa erityisesti). Tukka pestään miedolla shampoolla noin kerran viikossa, muuten vedellä.
ap
Esim valmismehut ja omena ainakin meillä.
Nuo punoitusoireet ja kävelykivut, hankaamiset ym. valitettavasti viittaavat lapsen seksuaaliseen hyväksikäyttöön.
Olen itsekin äiti ja muistan juuri tuollaiset oireet lapsena usein toistuvina. Oman tyttäreni alapää ei koskaan ole punoittanut, kirvellyt eikä aiheuttanut rasvan tarvetta.
Pidän hyvin tarkan huolen ettei hän joudu kokemaan hyväksikäyttöä.
Tämä on karmea asia niin minulle (saatanan sika, ala-arvoinen saasta, siis tekijälleni, mutta kannattaa seurata lasta myös tästä näkökulmasta.
Lämpimin terveisin, Haavoitettu Enkeli.
paranee voiteella, lääkäri kirjoittaa reseptin.
Minun tytöllä oli 5 vuotiaana hiiva, oireina punoitus ja tihentynyt virtsaamistarve.
Ensin luulin että on vti. Pissa oli puhdas.