Sinä joka olet pikavippikierteessä, mistä kaikki alkoi? Mikä oli se tilanne että oli pakko
ottaa pikavippi? Jos voisit, tekisitkö toisin? Ihan mielenkiinnosta, mua oksetttaa kaikki nää pikavippimainokset, eletään itse hyvin niukoilla tuloilla, meillä on edelleen säästöjä tallessa ns. "pahan päivän varalle", mutta jos paha päivä yllättää ja säästöt ei riitäkään, en tiedä miten sitten käy.. Säästöt meillä on olleet monia vuosia jo, ja sitä on välillä karrutettukin esim. mun vanhempainrahalla joka on kaksi kertaa suurempi kuin kotihoidontuki :)
Nyt on taas tiukkaa kun miehen ansiosidonnainen päättyi.
Kommentit (10)
mutta vuokra-asunto piti ottaa vastaan heti kun sellaisen sai eikä asunto mennytkään heti kaupaksi. Siinä sit oltiin kahden asunnon loukussa useampi kuukausi. Nyt yritetään maksaa velkaantumista pois mutta tuskasta se on!
Pikavipeissä on aivan älyttömät korot! Pankista saisitte saman summan järkevällä korolla. En ole koskaan ymmärtänyt, mikä siinä on, että ihmiset ihan vapaaehtoisesti suostuvat asettamaan itsensä koronkiskojien uhriksi.
(Ei ap)
Pikavipin saa jos luottotiedot ok.
Pikavipeissä on aivan älyttömät korot! Pankista saisitte saman summan järkevällä korolla. En ole koskaan ymmärtänyt, mikä siinä on, että ihmiset ihan vapaaehtoisesti suostuvat asettamaan itsensä koronkiskojien uhriksi.
(Ei ap)
kun on tarpeeksi paha tilanne. ylipäätään pankit on syvältä, asuntolainassakaan ei ollut yhtään neuvottelu mahdollisuutta
Jos tarve on tilapäinen, ja asiat aiemmin hoidettu hyvin (luottotiedot kunnossa) uskoisin pankin ihan mielellään ottavan asiakkaaksi henkilön, jolta saa korkeamman koron kuin asuntolainoista. Siis toki kulutusluotoissa on pankillakin suurempi korko, mutta kuitenkin paljon pienempi kuin pikavippiyrityksillä.
Jos itselle tulisi tuo tilanne, kävisin varmasti ensin muutamasta pankista kysymässä rahoitusta. Sitten kysyisin vanhemmilta, sukulaisilta ja kavereilta lainaa. Jos nämä keinot eivät auttaisi, jättäisin niitä laskuja vaikka maksamatta viimeiseen asti. Laskisin olisiko jopa kannattavampaa antaa laskujen mennä perintään kuin ottaa pikavippi, jotta saisin kuukausimenoja pienemmiksi. Vasta ihan viimeisenä keinona ottaisin pikavipin, ja niitäkin vertailisin, missä on parhaat ehdot.
t. 4
mitään saisi, ei kyllä ole tarvettakaan. Olen opiskelija, mies samoin. 1 lapsi. Asumme vuokralla. Miehellä on pankkilainaa, hänellä on siinä vakuutena omistamansa mökki. Minulla ei mitään vastaavaa ole, paitsi säästöt, joita nyt ei tietenkään olisi jos tarvitsisin lainaa.
Kaikki viedään ja siitäkin vielä lisää erilaisina "sanktioina".Viimeisenä keinona minäkin pikavippeihin lähdin.
Jos tarve on tilapäinen, ja asiat aiemmin hoidettu hyvin (luottotiedot kunnossa) uskoisin pankin ihan mielellään ottavan asiakkaaksi henkilön, jolta saa korkeamman koron kuin asuntolainoista. Siis toki kulutusluotoissa on pankillakin suurempi korko, mutta kuitenkin paljon pienempi kuin pikavippiyrityksillä.
Jos itselle tulisi tuo tilanne, kävisin varmasti ensin muutamasta pankista kysymässä rahoitusta. Sitten kysyisin vanhemmilta, sukulaisilta ja kavereilta lainaa. Jos nämä keinot eivät auttaisi, jättäisin niitä laskuja vaikka maksamatta viimeiseen asti. Laskisin olisiko jopa kannattavampaa antaa laskujen mennä perintään kuin ottaa pikavippi, jotta saisin kuukausimenoja pienemmiksi. Vasta ihan viimeisenä keinona ottaisin pikavipin, ja niitäkin vertailisin, missä on parhaat ehdot.
t. 4
Sinun tilanteessasi ottaisin siis ensimmäiseksi sen pikavippien sijaan.
Mutta edelleen yrittäisin kysyä myös pankeista. En usko ettei väliaikaisesti rahaa tarvitseva sieltä saisi kulutusluottoa, ennen kuin joku tulee kertomaan että on kokeillut eikä saanut. Tästä oli joku lehtijuttukin taannoin, jossa ihmeteltiin ihan samaa asiaa kuin minäkin olen aina ihmetellyt: mikseivät ihmiset hae väliaikaiseen rahantarpeeseensa kulutusluottoa pankista. Siinä haastateltiin pankkitoimihenkilöä, joka kertoi erilaisista mahdollisuuksista, joilla voisi niitä pikavippejä korvata.
Ainoastaan silloin, jos luottotiedot ovat jo menneet, lainaa ei varmaan voi saada. Mutta juuri tuon tilanteen estämiseksi sitä pankkilainaa kannattaisi hakea!
t. 4
Kaikki viedään ja siitäkin vielä lisää erilaisina "sanktioina".Viimeisenä keinona minäkin pikavippeihin lähdin.
Mitä tarkoitat tuolla "kaikki viedään"? Oliko sinulla jo valmiiksi pankkilainaa, mitä et pystynyt hoitamaan, vai mitä pankki vei sinulta?
t. 4
Alkoi kun rahat ei riittäneet ja eihän sitä heti asuntoa ja autoa vaihdeta äkkiä. Olin siis eronnut varakkaaksi miehestä ja erorahoilla elelin samalla tyylillä kun ennenkin.
Ennenkuin totuus iski vasten kasvoja kun tili yks päivä näyttiki miinusta eikä Uusi mies ollutkaan nii varakas. Sitte pääsin töihin ja nyt makselen pikavippejä ja syön makaronia ja säästän kunhan pääsen vippikierteestä.
Mutta sama se vaikka eläisin pelkällä puurolla kun nyt on rakkauselämä parempi ja oikeesti, ootte tuominneet minutkin jo täällä sillä olen hyvätuloinen itsekin nykyään.