Jos saisit tavata itsesi menneisyydessä
niin minkä elämänohjeen antaisit nuorelle itsellesi?
Kommentit (85)
koska kaikki millä voit muuttaa tulevaisuutta,voi muuttaa ihan kaiken.
Haluaisin muuttaa IHAN kaiken muun paitsi sen,että sain lapsen. Minun ihanan tyttäreni.
Jos se ei muuttuisi,sanoisin että opiskele lukio loppuun, älä mene töihin 14 vuotiaana.
Äitillä ja iskällä on kyllä varaa elättää sua 18 vuotiaaksi. Älä tapaa ketään noista miehistä..
Lähde vaihtoon ulkomaille.ym ym
Älä välitä muiden puheista ja mielipiteistä, kuuntele sydäntäsi, älä sitoudu liian nuorena. Mene ja katsele maailmaa vaaleanpunaisten silmälasiesi läpi äläkä kiirehdi aikuisuuteen - se kyllä tulee aikanaan eteen.
Ja älä ikinä sotkeudu siihen luuseriin (jonka syyksi voi laskea sen etten koskaan hankkinut kunnon koulutusta). Opiskele rohkeasti, susta on kyllä siihen!
Neuvoisin, millä numeroilla saa 26 miljoonaa Eurojackpotista... Ja sen lisäksi sanoisin itselleni seuraavat asiat:
1. Älä anna sen yhden ääliön pompotella itseäsi.
2. Ole rohkeampi.
3. Älä murehdi niin paljon. Ja lakkaa pohtimasta, mitä muut sinusta ajattelevat.
Ole rohkeampi ja vaadi, että saat vaihtaa koulua.
t. koulukiusattu
Menisin 10 v taaksepäin ja sanoisin 16-vuotiaalle itselleni että usko vaan pikku Minna (nimi muutettu) sitä tätiä mikä tulee sanomaan sinulle kohta pari sanaa, ja pysy myös kokonaan erossa päihteistä, ja varsinkin siitä yhdestä miehestä.
Tulis varmaan aika pitkä keskustelu.
Pidä itsestäsi vähän enemmän. Ole rohkeampi poikien suhteen.
Älä jaa piparii. Opiskele ahkerasti. Älä pyöri väärien ihmisten kanssa.
Olen 16v tyttö. Jos saisin tavata itseäni menneisyydessä, matkustaisin aikaan, jolloin olin ensimmäisellä luokalla. Halaisin, antaisin turvaa, lohduttaisin, ja rohkaisisin kertomaan kiusaamisesta vanhemmilleni, tai edes jollekin. Ehkä kaikki olisi mennyt paremmin.
Halaisin 5-vuotiasta minääni ja sanoisin, ettei sinussa ole mitään vikaa. Ilmianna se setä, se ei lopeta, vaan satuttaa vielä muitakin. Helppoa se ei tule olemaan, mutta sä pelastat pari sinunkaltaista tyttöä samalta kohtalolta.
Älä koskaan googleta "Aihe vapaa".
Vaikea homma on paljon asioita joista haluaisin itseäni varoittaa, lohduttaa, kannustaa ja kertoa totuus ennen kuin sattuu.
Mutta sitten mietin että, minä olen minä vastoinkäymisien tiettyjen valintojen kautta tullut tähän, niin en ehkä uskaltaisi sanoa mitään mikä voisi asioita muuttaa.
Esim. Anna mennä ensirakkauden kanssa, entäpä jos en sitten koskaa tapaa nykyistäni ja saa lapsiamme.
Tai
Elä koske siihen tyyppiin, se tuo vaan surua ja huonon omanarvon. Sekin voisi muuttaa itseäni ja vahvuuksiani, tämän tyypin jälkeen tajusin arvoni, vähensi juomistani ja miesten kanssa säätöä, kun tajusin kuinka minua vedettiin kuin pässiä narussa ja vannoin että tämä riittää.
Jos voisin sanoa sille jotain, voisin myös viedä sen pois sieltä missä se on - ja sen tekisin. Veisin kauas, kauas pois.
Sanoisin itselleni, että "et tule koskaan saamaan omaa tytärtä". Se tieto helpottaisi minua. En odottaisi koko elmääni jotain sellaista mitä en tule koskaan saamaan.Ja säästyisin paljolta murheilta.
Sanoihin että älä lähde sen pojan luota karkuun tulet katumaan sitä seuraavan vuosikymmenen ajan.
Elämä ei ole mustaa ja valkoista, mukana on harmaan eri sävyjä. Älä aloita röökin ppolttoa ja kyllä tulet käyttämään samoja sanontoja kuin äitisi. vaikka mitä vannoisit