Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi terveyskeskuksessa tai lääkäriasemalla EI saa hoitoa?

Vierailija
23.06.2015 |

Tai minä ainakaan en saa.

Monesti olen mennyt jäsenkivun takia sinne. Koskaan ei tutkita sen tarkemmin, vaan aina määrätään buranaa ja töihin takaisn. Edes sairauslomaa ei kirjoiteta, vaikka esim joutuu kävelemän vaikeasti, koska pohkeeseen sattuu.

No, eilen sitten töissä kompastuin ja tästä ennestään kipeästä jalasta, pohkeesta kuului napsahdus. Ja sattui älyttömästi, jalalla ei voinut astua. Terveyskeskuksen päivystykseen kävi tie. Siellä lääkäri hetken käpälöi jalkaa ja sanoi, että parin päivän päästä voisi käydä kuvauttamassa. Määräsi nyt sentään viikon sairaslomaa ja kepit.

Arvelee, että akillesjänne saattaa olla poikki.

Miksi ei heti tehnyt lähetettä kirurgille? Miksi ei lastoittanut/kipsannut jalkaa? Täällä kotona luin nettiä, ja monesti jalka kipsataan jos sitä epäillään.

Netistä myös luin, että pitäisi nopeasti leikata. No miten leikataan nopeasti, jos kuvaukseen aika on vasta viikon päästä?

En ymmärrä tätä nykypäivän terveydenhoitoa.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikataanko muka jos ei ole urheilija?

Vierailija
42/46 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuksissa osataan hoitaa perusterveitä joilla on esim korvatulehdus. Jos on jotain vähänkin erikoisempaa niin ei osata hoitaa. Erikoissairaanhoitoon ei ilmeisesti voi enää niin vaan tehdä lähetteitä säästötavoitteiden vuoksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huippu-urheilijoille on eri hoidot kuin tavallisille tallaajille. He voi vaikka kuukausia kuntouttaa ja tehdä jos jonkinlaista 

Vierailija
44/46 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on täydet sympatiat terveyskeskuslääkärien puolella. Vastaanotolla juoksee jos mimmoista luulotautista ja/tai yliherkkää potilasta valittamassa yleisiä ja epämääräisiä normaaliin elämään kuuluvia "oireita". Testeissä ja verikokeissa ei näy mitään, mutta hoitoa pitäisi saada. Kyllä mullakin tulisi mieleen lyödä mielialalääkkeet kouraan...

Kaikkihan ei näy perusverenkuvassa. Ei edes tunnisteta vaihdevuosioireita, jotka voivat olla pahoja.

Vierailija
45/46 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on täydet sympatiat terveyskeskuslääkärien puolella. Vastaanotolla juoksee jos mimmoista luulotautista ja/tai yliherkkää potilasta valittamassa yleisiä ja epämääräisiä normaaliin elämään kuuluvia "oireita". Testeissä ja verikokeissa ei näy mitään, mutta hoitoa pitäisi saada. Kyllä mullakin tulisi mieleen lyödä mielialalääkkeet kouraan...

Kaikkihan ei näy perusverenkuvassa. Ei edes tunnisteta vaihdevuosioireita, jotka voivat olla pahoja.

Verikokeista näkee paljonkin, jos lääkäri osaa tulkita niitä, ja tietenkin pitäisi osata. Vaihdevuosioireet ovat takuulla lääkäreille tuttuja asioita nykypäivänä. 

Vierailija
46/46 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärien ja puoskareiden ero on siinä, että puoskari ei tutki, vaan hutkii ja ennakkoasenne on jo etukäteen olemassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän