Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

typotenuusa

Vierailija
12.09.2012 |

Nyrkillä kunnioitusta?

Lähipiirissä nähtyä, ja varmaa tietoa. (ls-ilmoitukset hoidettu kyllä):

Perhe A, jossa isä on hirveä tyranni. Isä ei vaivaudu useinkaan puhumaan lapsilleen, vaan käsimerkit ja joku tympee ymähdys, riittävät lapsille toimimaan hämmästyttävällä tavalla juuri niin kuin isä tahtoo. (kyseessä ei ole erityislapset jotka tarvitsisivat viittomia) Perheessä on väkivaltaa. Kun isä on näköpiirissä, lapset käyttäytyvät asiallisesti. Kun isä ei ole paikalla, lapset käyttäytyvät todella asiattomasti muita ihmisiä kohtaan. Heittelevät kivillä, homottelevat ja huorittelevat jne.

Perhe B, jossa isä huutaa lapsilleen kuin hullu, joskus lapset juoksevat kauhun vallassa karkuun. En tiedä onko väkivaltaa. Lapsia perheellä on useita. Lapset käyttäytyvät todella asiattomasti niin aikuisia, kuin lapsiakin kohtaan.

Tällä kertaa isät vauhdissa, ei mitään isejä vastaan noin yleensä

Olen vähän pohdiskellut että unohtavatko nykyajan kiireiset vanhemmat kunnioittaa lapsiaan, tai tajuavatko he yleensä että lapsi kunnioittaa, jos häntä kunnioitetaan?

Jotenkin tuntuu niin oudolta kun jotkut vanhemmat kohtelevat koiraansakin paremmin ja johdonmukaisemmin.

Eikö juuri tämäkin aja kiusaamiseen, ja kaikkeen muuhun pahaan toista ihmistä kohtaan?

Mediassa kohistaan kokoajan kiusaamisesta, ja sen ennaltaehkäisystä. Kyllä mun mielestä perheiden pitäs pohtia kunnioitetaanko lapsia tarpeeksi.

Onkohan muitakin jotka ihmetelleet asiaa?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän pohdiskellut että unohtavatko nykyajan kiireiset vanhemmat kunnioittaa lapsiaan, tai tajuavatko he yleensä että lapsi kunnioittaa, jos häntä kunnioitetaan?

Näiden perinteisten kasvatusmetodien perään aina välillä huudellaan tälläkin palstalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä