Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuntolaina..

Vierailija
28.11.2005 |

Myönnetäänkö henkilölle, joka on äitiyspäivärahoilla, lainaa?

Ei siis ole työtä odottamassa, kun äitiyspäivärahat jne. loppuu, mutta kyllä työtä tekevälle löytyy..

Mietinpä vaan, kun valtio kuitenkin takaa ensiasunnon ostajan lainan? Se vaadittava 150 (vai 20?)% rahasta on jo kasassa, tarttis vaan saada se loput 80000e jostain, että asunnon sais.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta työpaikka oli kyllö odottamassa. jos teistä toinen on töissä, niin en usko ettettekö voisi saada, kun omaa rahaa kuitenkin on. eikä tuo 80000 nyt niin suuri laina ole nykypävänä..

kokeile!

Vierailija
2/24 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut enää äitiyslomalla, vaan hoidin lasta kotona eikä ollut työpaikkaa odottamassa. Etsin kyllä silloin jo työtä ja aika pian sitten löysinkin. Meidän laina myönnettiin pelkkien miehen tulojen perusteella, koska mulla ei siis ollut työpaikasta tietoa. 150 000 euroa otettiin lainaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei ole sitä miestä ;)

Ajattelin siis ihan vaan ottaa ja pistää elämän risaseks ja elää velkavankeudessa. Epäilen vaan, että lainaa ei tipu.

Vierailija
4/24 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille myönnettiin lainaa 155t¿ kun mies vakitöissä ja minä hoitovapaalla kotona, ei työpaikkaa odottamassa.

Vierailija
5/24 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jatkan vielä, että mun alalla ei edes ole järin paljoa vakituisia paikkoja olemassa. Eli jos sellasta odottelen, niin lainaa ei kyllä tule ikinä mulle tippumaan.

Vierailija
6/24 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten sitä ei pankki kait enää iohmisiltä odotakkaan. Tuntuu, että nykyisin saa lainaa kuka vaan ja miten paljon vaan. Me käytiin asuntolainoja kyselemässä ja vertailemassa, mies oli silloin töissä ja minä opiskelija. Lainaa luvattiin ja kulutusluottoja tuputettiin niin paljon, että piti aivan hermostua ennekuin uskoi ettei oteta.

Vierailija
7/24 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis mulla vois kuitenki olla joku mahdollisuus..? :)

Ehkäpä sit otan vaan ja menen pankkiin kyselemään asioista enemmän. On vaan vähän epäilyttäny, et ne naurais mut pihalle, kun tilanne on vähän tällänen.. Onneton, vois joku sanoa ;)

Vierailija
8/24 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on valitettava totuus. Ihme pankki saa olla jos antaa lainan YH_äitiyslomalaiselle. Sori.

Vierailija
9/24 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääkin haluaa omantalon. Mutta ei kehtaa mennä pankkiin kyselemään kun mullakaan ei ole työpaikkaa odottamassa.

Vierailija
10/24 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies saisi lainaa koska on vakityössä ja sanotiin, että mua ei oteta huomioon koska olen työtön. Jos edes olis kuulemaa määräaikainen työsuhde niin auttais. Muuten ei. Eli miehen tuloilla laina pitää hankkia.

Vierailija
11/24 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onko kaikissa pankeissa joku sama määrä paljonko pitää kuussa maksaa takas? Joku pankki ainaki halus minimissään 368e/kk.. Ja sit pitäs ne vastikkeet toki kans saada maksettua, niin ois jo joku 700e paukku kuussa.. Jepjep.

ap

Vierailija
12/24 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei antanut tarpeeksi lainaa (tarjosivat jotain muutamia tuhansia) kuin Handelsbanken, eikä nekään missään nimessä anna yksinäiselle työttömälle noin suuria summia. Tuskinpa mikään muukaan pankki, paitsi tietenkin jos sä omistat jo jonkun talon joka on arvokas tai jotain.

Vierailija
13/24 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletetaan, että mulla on joku, joka takaa sen mun 80 000e lainan? Onnistuisko sitten?

ap

Vierailija
14/24 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mieti, jos saat lainan jota joudut maksamaan takaisin muutaman satasen kuussa+vastikkeet ja muut menot ja laskut, milllä ihmeellä tulet toimeen jos olet vain äitiyslomalainen!

Et kai tahdo ketään takaamaan ja saattaa häntä liriin jos et selviydykään veloista.

Vierailija
15/24 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa todella loogiselta.. :) Meinaan niinku pankin osalta.. :)

Vierailija
16/24 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolainaan saa mennä enintään 40% käteen jäävästä osuudesta. Muun täytyy jäädä elämiseen.

Vierailija
17/24 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun saisin 600e kuussa maksettua omaa pois. Oi tätä järkevyyttä, ei tunnu järin fiksulta. Mut.. Niin kai se on.

Vierailija
18/24 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää nyt siis vaan hankkia hyvätuloinen mies.

Vierailija
19/24 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai sen vois niinki hoitaa, et hankkis miehen, joka tois rahan ja sit sille pitäs jotain niinku antaa vastineeks ;)

Vaan eipä ole osunut kohdalle miestä, jonka kanssa tahtoisin velkoja alkaa ottamaan. Joten jatketaan sitte kai tätä vuokra-asumista. Kai.. :)

Vierailija
20/24 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sen mäki oon ymmärtäny, et valtio takaa ensiasunnon ostajalle. Eli siis kaiken pitäs olla siinä mielessä kunnossa? Jos mulla siis on se 30% asunnon hinnasta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme