Onko niiltä pelkästään tyttöjä haluavilta äiideiltä
jäänyt lapsuuden nukkeleikit jotenkin kesken? Ennen tätä av-palstaa en koskaan ole törmännyt moiseen ilmiöön - siis että poikalapseen ollaan pettyneitä. Ei ole kovin monta vuosikymmentä siitä, kun oli nimenomaan hienoa saada poika! En nyt tarkoita että siihenkään ajattelutapaan pitäisi palata, mutta miksi ihmeessä on "ihanampaa" saada tyttö kuin poika? Molemmat ovat ihania!
Kommentit (58)
Pojilla synnynnäiset sairaudet ovat yleisempiä; autismi, aspergerin oireyhtymä, adhd, psykopatia, tourette... lista on pitkä. Pojan synnyttäminen lyhentää synnyttäjän elinikää. Poikiin menee enemmän rahaa kuin tyttöihin ja heitä on hankalampi kasvattaa. Pojat ovat usein joko koulukiusaajia tai kiusattuja. Pojat ovat epäempaattisia ja heistä tulee usein rikollisia. Pojat eivät tuo kotiin sellaista hyvää tunnelmaa, jonka tytöt tuovat.
Niin typerä kirjoitus, etten oikeastaan viitsisi kommentoida mutta teenpä sen kumminkin:) Tytöt on pahimpia koulukiusaajia ja tyttöihin menee rahaa moninkertaisesti enemmän kuin poikiin.Tytöt eivät ymmärrä empatiasta mitään ja tuovat kotiin pelkkää negatiivista tunnelmaa nirppanokkaisuudellaan ja selkäänpuukottamisella toisia sisaruksia kohtaan. Nih!
Toki asia oli kamala silloin kun se tapahtui. Mutta ajatellaanpa näin: poika olisi jäänyt ainoaksi, enkä olisi koskaan saanut kaipaamaani tyttöä. En tiedä, olisinko pystynyt olemaan hyvä äiti pojalle. Jälkeen päin olen miettinyt, että luonto järjesti asian näin, jotta sain kaipaamani tytön (tyttöjä).Edelleenkin ihmettelen samaa asiaa kuin siinä viestissä nro. 30. Enkä tainnut olla aivan väärässä, kun tämä poikansa menettänyt tuli kertomaan lisäperusteluja. Pahoittelut jos loukkasin jotenkin _sinua_, mutta tätä lapsensa menettänyttä nähtävästi ainakaan en loukannut. Jos hän kerran itsekin ilmaisee, että on tyytyväinen että sai "kaipaamansa tytön", jota ei olisi tullut jos poika olisi jäänyt henkiin. Näin minä asian ainakin ymmärsin, molemmista viesteistä.
Ja ihan kunnollisia ihmisiä niistä on tullut, ei edes aspergeriä eikä tourettea.
Pikkutytöt on sellasia diivailijoita ja pikkuprinsessoja, en olisi osannut sellaisten kanssa olla ollenkaan. Pojat on reiluja.
Mutta ehkä olen vähän kummallinen, sillä mielestäni "naisellinen" on jo käsitteenä negatiivinen, synonyymi kanamaiselle.
Pojilla synnynnäiset sairaudet ovat yleisempiä; autismi, aspergerin oireyhtymä, adhd, psykopatia, tourette... lista on pitkä. Pojan synnyttäminen lyhentää synnyttäjän elinikää. Poikiin menee enemmän rahaa kuin tyttöihin ja heitä on hankalampi kasvattaa. Pojat ovat usein joko koulukiusaajia tai kiusattuja. Pojat ovat epäempaattisia ja heistä tulee usein rikollisia. Pojat eivät tuo kotiin sellaista hyvää tunnelmaa, jonka tytöt tuovat.
Niin typerä kirjoitus, etten oikeastaan viitsisi kommentoida mutta teenpä sen kumminkin:) Tytöt on pahimpia koulukiusaajia ja tyttöihin menee rahaa moninkertaisesti enemmän kuin poikiin.Tytöt eivät ymmärrä empatiasta mitään ja tuovat kotiin pelkkää negatiivista tunnelmaa nirppanokkaisuudellaan ja selkäänpuukottamisella toisia sisaruksia kohtaan. Nih!
Luettelemistani asioista suurin osa on ihan tutkimusten mukaan noin. Pojilla on enemmän sairauksia, heihin menee enemmän rahaa, heitä on hankalampi kasvattaa, he ovat epäempaattisempia, heissä on paljon rikollisia, he eivät tuo kotiin sitä hyvää tunnelmaa, jonka tytöt tuovat. Nuo ovat tutkittuja tosiasioita.
Juuri stereotypian vuoksi halusin pojan. En voi sietää mitään prinsessaleikkejä tms. Aika pieni todennäköisyys on sille, että poika alkaisi samanlaiseksi draamakuningattareksi kuin useimmat tuntemani tytöt. Noh, esikoinen poika ja kuopus tyttö. Olen selvästi läheisempi pojan kuin tytön kanssa. Meillä on paljon enemmän yhteistä.
Meillä on kolme tyttöä.
Kukaan ei ole koskaan ollut erityisen innostunut nukeilla leikkijä. Pehmoleluja on kyllä hoidettu, ja toisaalta tehty kaikkea nikkaroinneista kalastukseen, autotalliaskarteluun ja urheiluun. Myös prinsessahommat ovat outoja eikä meillä ole ollut myöskään yhtään draamakuningatarta. Me vanhemmat ollaan molemmat DI:jä joten ehkä sekin jotain vaikuttaa.
Ihan hyvin osasin olla itseni kanssa :DMutta ehkä olen vähän kummallinen, sillä mielestäni "naisellinen" on jo käsitteenä negatiivinen, synonyymi kanamaiselle.
Kerrankin saa ihan tosissaan kokea miten loistava perhe minulla onkaan, kun meillä rakastetaan kaikkia lapsia ihan yhtä paljon sukupuolesta riippumatta. Meillä siis 2+2. Kaikki ovat olleet yhtä toivottuja ja jokaista arvostetaan ihan omana itsenään. Ja niin vaan ovatkin jokainen erilaisia, esikoispoika mm empaattisin herkkis, ja kuopustyttö taas pippurinen ja rohkea. Toisella tytöllä ollut lievää kehitysviivästymää, mutta niin vaan häntäkin rakastaa yhtä lailla.
Niin typerä kirjoitus, etten oikeastaan viitsisi kommentoida mutta teenpä sen kumminkin:) Tytöt on pahimpia koulukiusaajia ja tyttöihin menee rahaa moninkertaisesti enemmän kuin poikiin.Tytöt eivät ymmärrä empatiasta mitään ja tuovat kotiin pelkkää negatiivista tunnelmaa nirppanokkaisuudellaan ja selkäänpuukottamisella toisia sisaruksia kohtaan. Nih!Luettelemistani asioista suurin osa on ihan tutkimusten mukaan noin. Pojilla on enemmän sairauksia, heihin menee enemmän rahaa, heitä on hankalampi kasvattaa, he ovat epäempaattisempia, heissä on paljon rikollisia, he eivät tuo kotiin sitä hyvää tunnelmaa, jonka tytöt tuovat. Nuo ovat tutkittuja tosiasioita.
pojat eivät ole vaikeampia kasvattaa. Tietysti jos on sinunkaltainen kasvattaja niin varmasti niistä poika paroista tuleekin kieroutuneita.Sinun tytöthän ovat tietysti kaikki lesboja, niin että he saavat jatkaa sitten aikuisenakin niitä prinsessaleikkejään. Mites nämä tyttöjen sairaudet, anoreksiat, bulimiat,Turnerin syndrooma ja muut? Erityisesti haluan linkin tutkimukseen jossa väitetään, että poikiin menee enmmän rahaa.
Mulla on sekä tyttöjä että poikia, että mulle sun PELKKIEN tyttöjen äitinä on turha huudella.
pojat eivät ole vaikeampia kasvattaa. Tietysti jos on sinunkaltainen kasvattaja niin varmasti niistä poika paroista tuleekin kieroutuneita.Sinun tytöthän ovat tietysti kaikki lesboja, niin että he saavat jatkaa sitten aikuisenakin niitä prinsessaleikkejään. Mites nämä tyttöjen sairaudet, anoreksiat, bulimiat,Turnerin syndrooma ja muut? Erityisesti haluan linkin tutkimukseen jossa väitetään, että poikiin menee enmmän rahaa.
Mulla on sekä tyttöjä että poikia, että mulle sun PELKKIEN tyttöjen äitinä on turha huudella.
Jos kerran poikia ei ole vaikeampaa kasvattaa, niin miksi pojat sitten käyttäytyvät niin huonosti, kiusaavat muita ja tekevät rikoksia? Minulla ei ole lapsia. Anoreksiasta ja bulimiasta voi parantua kokonaan, vaikka se ehkä onkin vaikeaa. Turnerin oireyhtymä on yleensä niin lievä, ettei se haittaa elämää. Luettelemani sairaudet ovat sellaisia että ne vaikuttavat suuresti elämään eikä niitä saa parannettua vaikka mitä tekisi.
Minulla ei ole lapsia, että mulle sun on turha huudella mitään.
Jos kerran poikia ei ole vaikeampaa kasvattaa, niin miksi pojat sitten käyttäytyvät niin huonosti, kiusaavat muita ja tekevät rikoksia? Minulla ei ole lapsia. Anoreksiasta ja bulimiasta voi parantua kokonaan, vaikka se ehkä onkin vaikeaa. Turnerin oireyhtymä on yleensä niin lievä, ettei se haittaa elämää. Luettelemani sairaudet ovat sellaisia että ne vaikuttavat suuresti elämään eikä niitä saa parannettua vaikka mitä tekisi.
periytyy.
Pidä huoli, ettet teekään niitä lapsia! Sun sairautesi ilmeisesti periytyy.
se tosiasia, että pojissa ei ole mitään hyviä puolia. En aio tehdä lapsia. En pidä lapsista. Varsinkin poikalapset ovat hyvin vastenmielisiä. Sairauteni on ilmeisesti jossain määrin periytyvä, siinä olet oikeassa. Sairauteni on yksi noista luettelemistani pojille tyypillisistä sairauksista.
Jos olisi monta teini-ikäistä poikaa niin nehän söisivät mennen tullen kaikki mun rahat ja kun jääkaappi huutaisi tyhjyyttään niin sais vielä pelätä milloin tulee nyrkistä. Kärjistin ok. Pojat tuntuvat ajatuksena haastavammilta, mutta koskaan ei tiedä, mitä ne pikku prinsessatkin sitten teini-iässä keksivät.
Ei, ei tyttärestä PAKOTETA äidin bestistä, eikä se ole äidin ystävien korvike. Mutta voitteko kuvitella, että minä, se tytär, olen ihan mielelläni välillä äidin kanssa ja teen kaikkea mukavaa?? Olisi helvetisti todennäköisempää että tätä mukavuutta voisi seuraavassakin sukupolvessa toteuttaa, jos lapseni olisi tyttö. Voihan olla, ettei oltais läheisiä, voihan olla että poika tykkäiskin lähteä kanssani shoppailemaan. Voihan olla että mä potkasen tyhjää ennenkuin kukaan ehtii kissaa sanomaan, jolloin mun visio ei ainakaan toteudu. Mutta voisitteko ymmärtää, että mä toivoin tyttöä ihan siksi, että saattaisi käydä kivasti, en siksi että väkisin pakotan jonkun johonkin.
Numberi kakkonen
Miksi sä hoet noita, kun ihan yhtä hyvin voi olla, että se poika tosiaan on se läheisempi ja se joka haluaa pitää yhteyttä ja jonka perheen kanssa saat touhuta niin paljon kuin haluat.
Miksi ne todennäköisyydet pitää kohdistaa vain siihen tyttölapseen? Kun ihan yhtä hyvin voi olla että se poika on se läheisin.
T: "asun anoppini naapurissa ja meillä on todella hyvät ja läheiset välit, toisin kuin äitini kanssa"
Pidä huoli, ettet teekään niitä lapsia! Sun sairautesi ilmeisesti periytyy.se tosiasia, että pojissa ei ole mitään hyviä puolia. En aio tehdä lapsia. En pidä lapsista. Varsinkin poikalapset ovat hyvin vastenmielisiä. Sairauteni on ilmeisesti jossain määrin periytyvä, siinä olet oikeassa. Sairauteni on yksi noista luettelemistani pojille tyypillisistä sairauksista.
tiedä pitäisikö sua sääliä vai vihata... etköhän se oli sinä jossa ei ole mitään hyviä puolia, ainakin tekstiesi perusteella.
T: kolmen maailman upeimman pojan äiti.
Pidä huoli, ettet teekään niitä lapsia! Sun sairautesi ilmeisesti periytyy.se tosiasia, että pojissa ei ole mitään hyviä puolia. En aio tehdä lapsia. En pidä lapsista. Varsinkin poikalapset ovat hyvin vastenmielisiä. Sairauteni on ilmeisesti jossain määrin periytyvä, siinä olet oikeassa. Sairauteni on yksi noista luettelemistani pojille tyypillisistä sairauksista.
Aikuisiälläkin miehet pärjäävät ja tienaavat paljon paremmin kuin naiset. Yli 90% kaikista maailman merkittävistä henkilöistä on miehiä, puhumattakaan jos lähdetään historiaan, jolloin prosentti on lähempänä sataa.
Olipa kyseessä taide tai tiede, miehet jyräävät, eikä ihme. Lapsuusiän näpertelyn jälkeen tyttölapset seuraavat äitiensä jalanjälkiä, ja jäävät kotiin näpertelemään ja pukemaan seuraavaa sukupolvea prinsessoiksi.
Huh, onneksi ei ole yhtäkään tyttölasta. En kestäisi sitä keikistelyä ja passiivisuutta ja typerien ja turhanpäiväisten asioiden ympärillä pyörimistä. Enkä yhtä ainoaa kimittävää tytöille suunnattua animaatio tms. hahmoa.
Ja vaikka tekisivätkin, on se silti pieni ongelma verrattuna siihen, mitä pojat tekevät.