Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokrattiin mökki koko vuodeksi, iso vesistö E-Suomessa, talviasuttava mökki,

Vierailija
11.09.2012 |

hyvä tie perille. Aika edullisesti saatiin, n. 4000€/vuosi+ sähkö.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä on oma, ison vesistön äärellä, talviasuttava 120 m2 vapaa-ajanasunto ja hyvä tie perille, omaa rantaa n. 100 metrin verran

Vierailija
2/16 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienoinen riesa ja "pakkomielle", nyt päästään siitä heti eroon kun halutaan ja silti voidaan pitää sitä "omana" niin kauan kuin halua riittää. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuokrannut lähes vastaavaa ja joka hemmetin talvi sama valitus, että kun se tie ei ole aurattu, niin ei voida mökkiä käyttää. Vuokralainen kun ei suostu maksamaan 100 e/viikonloppu tien aukipidosta.

Vierailija
4/16 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me haetaan pitkäaikaista vuokramökkiä mutta ei ole sopivaa löytynyt.

Vierailija
5/16 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä max. 100€/ koko talvi.

Vierailija
6/16 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittiin tietty se mökki, mikä miellytti meitä eniten ostomielessäkin. Ei ole täysin poissuljettu juttu, että joskus vielä ostaisimmekin mökin, tämän tai jonkun muun. ap

Vierailija
7/16 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökin vuokraus pidemmälle ajalle on myös hyvä keino päästä käsitykseen mitä se mökin omistaminen tarkoittaa. Että siihen liittyy monenmoista. Metsähallituskin ajoittain vuokraa mökkejään pidemmiksi jaksoiksi.

Nautiskelkaahan mökkeilystä :)

Vierailija
8/16 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin sitä mökkitietä on kymmeniä kilometrejä aurattavaa kuitenkaan.

Olen vuokrannut lähes vastaavaa ja joka hemmetin talvi sama valitus, että kun se tie ei ole aurattu, niin ei voida mökkiä käyttää. Vuokralainen kun ei suostu maksamaan 100 e/viikonloppu tien aukipidosta.

Vierailija
9/16 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökin vuokraus pidemmälle ajalle on myös hyvä keino päästä käsitykseen mitä se mökin omistaminen tarkoittaa. Että siihen liittyy monenmoista. Metsähallituskin ajoittain vuokraa mökkejään pidemmiksi jaksoiksi.

Nautiskelkaahan mökkeilystä :)

Kiitoos! ap

Vierailija
10/16 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä aika suolainen hinta aurauksesta...

Vierailija
11/16 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta kalliilta, jos siis mökkeilette ahkerasti. Jos taas käytte talvisaikaan vain satunnaisesti, alkaa lomailulla jo olla hintaa. Me kävisimme varmaankin mökillä talvikautena maksimissaan yhtenä viikonloppuna kuussa, jos silloinkaan. Tuo kahdeksan viikonloppua maksaa talviaikana yhteensä ehkä neljänneksen koko vuoden mökkeilykustannuksesta. Kesäkuukausien kuukausivuokraksi jäisi ehkä 700-800 e/kk. Näin halvalla ei tietysti mökkiä viikkovuokralle saa, mutta toisaalta tuolla rahalla vuokraa jo keskusta-asuntoa Helsingissä, eli siinä mielessä tyyristä.

Hyvä puolihan tuossa vuokraamisessa on, että tavaroita voi jättää mökille, eikä aina tarvitse pakata autoa täyteen. Toisaalta itseäni miellyttää se, että vuokrataan mökki aina viikoksi tai viikonlopuksi sen mukaan kun huvittaa mökkeillä. Omistusmökin plussana on taas se, että mökkiä voi laittaa ja sisustaa, pihaa hoitaa. Se kun on minulle osa mökkeilyn idistä. Eikä mökistä nyt mitään työsavottaa tarvitse väkisin tehdä.

Vierailija
12/16 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voidaan jättää tavaroita sinne ja aina tarvitse siivota tiptop, saadaan lisäksi luonnollisesti tehdä kaikki huoltotyöt siellä, joten kuluu aikakin paremmin. Me ollaan pari vkl/kk ja kesä voidaan olla käytännössä kokonaan siellä. Kesäaika kompensoi talven vuokraa. Talviajalta pienempi vuokrakin. ap

Vierailija
13/16 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pidä mökkeilystä kuin lyhyinä jaksoina kerrallaan ja kesähelteillä. Siinä mielessä olen väärä ihminen osallistumaan keskusteluun. Mutta voih minne matkustaisinkaan, jos lomailuun olisi vuodessa rahaa 4000 euroa! Tietysti kuusihenkinen perhe ei sillä pitkälle pötki, mutta esim. kaksi aikuista ja pieni vauva kyllä tekisi parikin pidempää reissua.

Vierailija
14/16 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä max. 100€/ koko talvi.

saati palkkaa. Tuttu juttu, maalla asuvilta voi vaatia tutunkauppaa kaikenlaista, kun on niin pihi, ettei suostu maksamaa todellista hintaa.

Vierailija
15/16 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumitöitten listahinta on noin 50 e/h (vaihtelee 46 e - 57 e/h) ja jos tiellä on yhtään mittaa, tulee tuo 100 e/kerta hyvin äkkiä maksuun.

Vierailija
16/16 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumitöitten listahinta on noin 50 e/h (vaihtelee 46 e - 57 e/h) ja jos tiellä on yhtään mittaa, tulee tuo 100 e/kerta hyvin äkkiä maksuun.

Lumitöitä tehdessä auralla/lingolla saa ajettua noin 20 km/h eli kahden tunnin aikana saa hyvinkin avattua 10 - 20 km mökkitien. Tuossa ajassa saa siis matkattua avattavan tien edestakaisin + tehdyksi kohtauspaikat. Eipä taida eteläisessä Suomessa kovin monta mökkitietä olla, jossa noin pitkälti yhtä mökkiä varten lunta aurattaisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän