Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

puuttuuko sinulta hampaita? jos, niin montako ja miksi?

Vierailija
11.09.2012 |

Multa neljä poistettu.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kovin vähältä on huonojen hampaiden takia poistettu. Mulla on huonon suuhygienian takia poistettu neljä. En uskaltanut hammaslääkäriin ennen kuin oli aivan pakko, ja sitten on ollut jo liian myöhäistä.

Vierailija
2/28 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin toisen hampaan rautahammas paikkas sen.

Eli pitkästi selittäen: etuhampaista toka ylhääl vasemmalla uupuu kokonaan, ei ole edes juuria maitohampaalle ollu koskaan. Tämä johtui huuli-ienhalkiosta.

Mutta viereinen kulmahammas päätti tunkea rautahampaansa tähän aukkoon, ja kulmahampaan kohdalla on edelleen maitohammas.

Sitku tuo maitohammas lopulta kuolee niin pahasti et irtoo (sitä ei siis ole nyt työntämäs mikää ppois joten vie aikaa), saan leikkauksella keinohampaan keinojuurineen, koska hammas periaattees uupuu synnynnäisen vaivan takia eikä ole vain kosmeettinen haitta.

Muistan ku olin 16 ja oikoja sano et koitas nyt pitää toi kulmuri suussa ainaki täyskäseksi ni sit sen leikkauksen voiki tehdäki ku leuat on lopullises koossa.

mut eipä se ole vieläkään lähteny edes kunnol heilumaan vaik ikääki on jo 21v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alhaalla on maitohammas. Jos se irtoaa, ei rautahammasta tule tilalle. Olen 37v...

Vierailija
4/28 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi viisaudenhammas on vielä puhkeamatta, kaksi viisaudenhammasta on poistettu samoin ylä neloset ahtauden takia.

Vierailija
5/28 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäinen revittiin oikomishoidon yhteydessä. Eikä muuten auttanu, suuhun kasvoi yksi hammas silti vinoon, olisi pitänyt toinenki hammas repiä, niin olisivat loput mahtuneet suoraksi riviksi. Toinen oli osittain puhjennut ja tulehtunut viisaudenhammas. Sen poistamisessa lekurilla oliki työtä kunnolla :D jalkatukea penkin reunalta ja siitä kiskomaan! Onneksi oli kunnon puudutukset, niin sain keskittyä vain pään paikallaan pitämiseen :D

Vierailija
6/28 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikanaa oikomishoidon yhteydessä. Olin jotain 10v tms

Vierailija
7/28 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät olisi mahtuneet tähän suoraan riviin.

Vierailija
8/28 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja taaimmainen alahammas on poissa kun ei kestänyt juurihoitoa vaan kuoli. Olen miettinyt implantin laittoa, mutta se jäi, kun ei sitä noin takaa edes huomaa.

Vierailija
9/28 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samasta syystä.

Vierailija
10/28 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alarivistä toinen poskihammas ja sen viereinen, pieni hammas kulmahampaan takaa. Haluaisin kanssa implantit mutta eivät juurikaan näy ellen naura leveästi.

Vierailija
11/28 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi etuhammasta oikomishoidossa ja takahampaista yksi juurihoitoihin liittyen.

Vierailija
12/28 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahtunu sievään riviin, nyt ei enää ollenkaan rakoa. Onneksi poistetiin 14 vuotiaana.

Vierailija
13/28 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen on synnynnäisesti puuttuva rautahammas jonka päällä istuu vielä maitohammas. Toinen on pahoin reikiintynyt ja paikattu hammas, joka hajosi taannoin melkein kokonaan ja odottaa nyt kruunua.

Vierailija
14/28 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 viisaudenhammasta, 2 poskihammasta, siinä on silta, sekä alakulmahammas, siinä vaan kolo. Onnettomuudessa lähtivät.

Vierailija
15/28 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnynnäisesti 3, yksi viisuri ja kaksi muuta. Lisäksi on toisesta leuasta vedetty pari pysyvää, kait sitten ettei se toinen leuka olis niin paljon isompi, eli siis yläpurennan korjaamiseksi.

Lisäksi on sitten kaksi viisuria poistettu ihan poistamisen ilosta (kun ne on tapana poistaa), ja yksi siksi, että mureni niin pahasti. Ensin lekuri sanoi, että kyllä siitä kalu tulee, mutta kuvien jälkeen kysyi, että jos otettaiskin pois, kun juurihoito olis niin ikävä.

Ja nyt mulla on kaksi haljennut, saas nähdä tuleeko ensimmäiset kolot rivistöön, kun ei mulla ole varaa mihinkään kalliisiin korjauksiin.

Vierailija
16/28 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 hammasta potettu oikomishoidon takia. Eli kaikki neloset ja kaikki kasit (viisaudenhampaat) puuttuu. Eivät mahtuneet suuhun.

Samoin minulla - ja puolisollani myos. Tyttarella varmaan sama edessa muutaman vuoden paasta...

Vierailija
17/28 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttuu 8 hammasta.

Kaikki 4 viisuria leikattu pois puhkeamattomina (eivät olisi mahtuneet rivistöön).

4 hammasta poistettu oikomishoidon yhteydessä.

Vierailija
18/28 |
13.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 viisaudenhammasta poistettu ja myös yksi rautahammas puuttuu ja suussa vieläkin siis sen paikalla maitohammas, ikää 29v. Luulin olevani harvinainen maitohampaineni mutta täällähän on monta jolla sama tilanne! Hassua! :)

Vierailija
19/28 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei koskaan tullut rautahampaita noihin. onneks ovat sen verran takana, ettei näy :)

Vierailija
20/28 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei koskaan tullut rautahampaita noihin. onneks ovat sen verran takana, ettei näy :)