~'*'~ TAMMIMASUT keskellä viikkoa ~'*'~
Linkki edelliseen:
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kommentit (30)
Samalla kellonlyömällä avaukset laitettiin. Ei väliä kumpaan kirjoitellaan. (Höh, harmittaa, kerrankin joku muu olisi tehnyt aloituksen, mutta taas minä kiirehdin..)
Palaan päivemmällä tänne, nyt iski taas niin hirvee nälkä, että pakko mennä aamupalalle, ja sit muksut kesäkerhoon. Eilisessä neuvolassa mullakin muuten alhainen hb, 116, mut aloitin ne multi-tabsit perjantaina, joten sanoi niiden nyt riittävän (eivät ole vielä kerinneet arvoja nostamaan). Seurataan sitten, että pitääkö vielä lisää alkaa rautaa popsia (toivottavasti ei..).
Mukavaa keskiviikkoa!
Minnikki rv 9+1 (luultavasti ekassa ultrassa rv:t vähenee, mut mennään nyt näillä sinne asti)
Mennäänpä nyt sitten tähän pinoon :)
Muutkin tuntuvat odottavan ultraa... np-ultraan tässä kans yritän varata aikaa, mutta en itse asiassa tiedä haluanko että se np mitataan??? Saa sinne ultraan varmaan mennä ihan muuten vain, tärkeintähän on saada nähdä vauveli ja että raskaus on edennyt normaalisti!
Aamulla moottoritietä ajatessa tuli yhtäkkiä niin huono olo että mietin miten käy. Onneksi haukku eväsleivästä helpotti :))
Dazka 8+2
pikainen kokeilu miten tämä toimii...
Huomenta kanssasiskot!
Uusi odottaja ilmoittautuu pinoon :)
Viikoilla 9+5 mennään ja ultraa odotellaan (kuten kaikki :)
Täällä on syntymässä pikkukakkonen, esikoinen täyttää kolme ja la olisi näillä näkymin 8.1.
Tissit tulessa ja huono olo iltaisin vaivaa. Hirveä himo omenoihin, viiliin ja puuroihin. Muut ruoat eivät juurikaan kiinnosta. Tässä pikaisesti! Ihanaa odotusta, täällä tavataan :)
Aurinkoa lähettää,
döner78
Mäkin tänään tulin tänne ajoissa, et nyt aloitan pinon, mut niitä olikin jo kaksi sillon.. No meninpä sitten syömään aamupalaa välissä, kun huonoa oloa alkoi jo oleen. Mulla on siis ihan järkyttävä olo ollu!! Että taitaa tyttö olla tulossa ;) Esikoinen siis hieman yli 2,5 v ja poika, voin tosi hyvin sillon ja ei huonoo oloo ikinä.
Eilen anoppilassa voin tosi pahoin ja ihan pyörrytti, niin kerroin sitten anopillekin, että meidän poitsusta ois isoveli tulossa. Oli just kuulemma miettinyt sitä ja soitti pojalleen iloisena onnitellen. Kiva juttu!
Mutta palailen taas myöhemmin.. Taidan mennä nukkuun, kun väsyttää niin pirusti ja on mahdollisuus nukkua nyt, ihanata!!!
Emmuli ja Kalle rv 7+0 (tai jotain, varmistuu varmaan neuvolassa tai rv 13 vkon ultrassa viimeistään)
Tässäki uusi odottaja tammimasuihin :). Olenkin jo taustalla lueskellut jo jonkin aikaa, mutten ole saanut kirjoiteltua.
Meilläkin odotellaan pikkukakkosta, esikoinen on 2-vuotias ja on ollut kotihoidossa. Syksyllä olisi hoitopaikka varattuna hänelle, mutta näillänäkymin varmaan perutaan se paikka tässä kunhan ehtii. Kakkonenhan on meillä ollut tervetullut "heti" esikoisen syntymän jälkeen ja nyt vasta tärppäsi ja siis todella odotettu tämä kaveri. Toivon vaan todella kovasti, että jaksaa menossa mukana! Varhaisultrassa ei ole käyty, koska kunta tarjoaa np-ultran ja pitää siihen asti jaksaa.
Ekan neuvolan kävi viime viikolla, yritettiin kuunnella sydänääniä, muttei niitä (todella yllättävää!) kuulunut vielä. Mutta, laite näytti kuitenkin sykkeen määrää! Onkos kellään teistä käynyt ikinä tällälailla?? No, np-ultra on nyt varattu 30.6. ja sinne asti pitäisi jaksaa odotella sen kanssa.
Oireita ei plussatessa ollut mitään, mutta myöhemmin on alkanut ruokahaluttomuus (esikoisesta tuttua...) ja esim. suklaata en voisi kuvitellakaan syöväni. Pientä pahaaoloa on välillä ollut ja se onkin uutta, koska sellaista ei esikkoa odottaessa ollut lainkaan. Nyt on alkanut myös repimään alamasusta, jos liian äkkiä ponkaisee ylös ja muissakin äkkinäisissä liikkeissä. Rinnat alkavat vasta nyt vähän aristaa, esikoisesta aristus alkoi heti, kun menkat oli myöhässä. Valkkarista olen lueskellut paljon, että monella on sellaista kellertävää ja täällä myös ja välillä ihan "lorahtaa", että pelottaa sitten aina, että mitä sieltä lorahtaa...! Muita vuotoja ei kuiteskaan ole ollut sitten.
Mutta hyvää keskiiviikkoa kaikille masuille tasapuolisesti! :)
- Salsatar rv 9+0 (luultavasti saattaa siirtyä vähän ultrassa)
Pinoudunpa minäkin pitkästä aikaa. Huono olo vaivaa iltapäivisin ja närästys vaivaa jatkuvasti. Onneksi Gaviscon auttaa jollakin tapaa.
Neuvolassa kävin viime viikolla ja olin yllättynyt miten tarkkaan ne kaikkea kyselivät ja laittoivat vielä pissakokeeseenkin labraan, kun sokerit oli edellisessä raskaudessa koholla. Nyt pikatesti näytti kyllä negaa. Pettymyksekseni sydänääniä ei kuunneltu, kun syke oli kerran saatu näkyviin varhaisultrassa.
Tänään on esikoisen kolmevuotissynttärit ja herra oli ihan täpinöissään aamulla. Kun vaan itse jaksaisi tehdä kakun illalla valmiiksi. Töissäkin on jaksamista, kun ei meinaa pysyä hereillä...
Np-ultraa odotellaan täälläkin kiihkeästi. Ei millään jaksaisi odottaa juhannuksen jälkeiseen viikkoon.
Terkuin, Eno-Elmeri + rv 10+0
Meillä on flunssa tulossa koko perheelle,räkä valuu kaikilla. Meidän 1v on nukkunut huonosti ja on kärttynen koko ajan...ruoka ei maistu oikein kenellekkään, mehu kelpaa. Eli äippä pääsee helpommalla ku ei tartte kokkailla niin paljon :) :)
Nyt mua sit on alkanut ällöttämään kaikki lihan hajut, toissa päivänä tein makaronilaatikkoa ja se oli ihan hirveetä, pojille kuitenkin maistu mut ei äipälle.
Viime viikolla kun kävin neuvolassa niin siellä oli sähkökatkos, eli minulta ei otettu hemoglobiinia eikä kyl kauheesti muutakaan.Pissa tietty katottin. Voi toista ku joutuu kirjottaa kaikki käsin. Mulla on kyllä molemmissa edellisissä raskauksissa ollut hb tosi hyvä ovat aina ihmetelleet kun se on ollu koko ajan siinä 149-154, Eli ei ainakaan mun tartte rautaa alkaan syömään..
Kysyin muuten siitä että onko pakko mennä siihen sokerirasituskokeeseen? Kun mulla on bmi 30 niin sanoi minulle että kaikkihan on vapaaehtosta. Edellisissä raskauksissa kävin ja oli kaikki ok.Sanoin tietty että jos alkaa näkymään sokeria virtsassa niin sit meen mut jos ei niin en mee.
Viellä 12 pv niin on ultra siis en malttaisi odottaa... moni muukin odottaa innolla.Haluan vaan tietää että kaikki hyvin ja saada "todisteen" vauvasta.
Viikonloppuna oli hankalaa kun jouduin yksissä juhlissa kertomaan ystävälleni että odotan kolmatta, heillä on ollu yritystä nyt vissiin 8-9 v ja kaikissa mahdollisissa hoidoissa käyty tuloksetta, viime vuonna viikko ennen heidän vauvan laskettuaaikaa niin neuvolassa todettiin ettei sykettä ollut, Vauva oli kuristunut napanuoraan.Silloin tuntui kyllä aika kurjalta. Miksi ei oikeesti ne saa kun muutkin saa?Ikuinen kysymys
Nyt jotain syömään ku tuli huono olo
Lootuskukkanen ja pörriäinen 9+3
Kiva kun saadaan keskusteluistamme aktiivisempia.
Lootuskukkanen: Tuli paha mieli tännekin ystäväsi puolesta.. Ihan hirveetä vielä tuo napanuoraan kuristuminen - miksi/miten sellaista voi tapahtua (tai tiedän, että niin voi käydä, niin kävi tuttavallenikin joskus, olin pienokaisen hautajaisissa).. ja vielä tuollaiselle parille, kenellä yritystä lohduttoman pitkään. Ei auta kuin toivoa, että heidätkin onni vielä kohtaa! Mutta emme silti saa ajatella, että meidän onni olisi mitenkään heiltä pois.
Nyt tyhjeni pää, piti jotain muutakin kommentoida, mutta pitää palata taas, jos muistuisi mieleen. Kuopus tuolla taitaa kaivata seuraa, kun isosisarukset kerhossa (lusikka-haarukka-laatikko tyhjenee..).
Tervetuloa kaikki uudet mukaan. Meitähän on jo iso porukka =). Onhan kaikki laittaneet esittelynsä tuonne esittelypinoon?
Lootuskukkanen: Ystäviesi kokemukset saivat minulle tipan linssiin. En todellakaan voi käsittää, miksi joillekin kärsimystä ja tuskaa tulee niin paljon. Olemme itse menossa ensi maanantaina sen pienen keskovauvan, meidän kummityttömme hautajaisiin. Tyttö eli päivää vajaa viikon ja kuoli lopulta kastetilaisuuden jälkeen äitinsä syliin. Näitä asioita ei vain voi hyväksyä.
Oma napa: Palelen ihan hirveesti koko ajan. Sama juttu oli esikoisen kanssa. Mulla nouseekin lämmöt näköjään raskauden alussa aina puolisen astetta. Lisäksi hirvee nälkä vaivaa koko ajan, kummalliset nippailut ja vihlovat kivut alavatsassa, aaltomainen kuvotus ja aivan tolkuton väsymys. Ei ole kyllä epäilystäkään enää ettenkö olisi raskaana. Eka ultra olis yksityisellä ensi maanantaina ja neuvola seuraavana keskiviikkona.
Mä pelkään jostain syystä kovasti, kun olemme lähdössä juhannuksen jälkeen jenkkeihin, että saan lentomatkalla jonkun veritulpan. Ne on kai raskaana ollessa tavallisempia ja pitkä lentokoneessa istuminen siihen päälle lisää riskiä. Onko jollain hyviä vinkkejä, miten ehkäistä moista riskiä? Vaikka kyllähän mä tiedän itsekin, että pitää liikkua usein, juoda paljon vettä ja käyttää tukisukkia. Mutta olisko vielä muita vinkkejä?
Sokerirasituksesta: Mullakin oli ensimmäisessä raskaudessa lievä raskausdiabetes, tosin arvot oli niin rajoilla, että neuvolan mukaan mulla ei ollut varsinaista raskausdiabetesta, mutta sairaalan mukaan oli. Ilmeisesti raja-arvot oli vähän eri sairaalassa ja neuvolassa. Kummallista. Mutta nyt olen 10 kiloa kevyempi kuin olin ennen esikois raskautta (BMI 26), joten toivon, että sillä on jonkinlainen vaikutus raskausdiabeteksen ehkäisyyn. Mutta ilman muuta joudun sokerirasitukseen, se on selvä. Mietin vaan, joudunko sinne jo alkuraskaudessa vai lopussa? Esikoinen oli syntyessään 3,125 kg, joten ainakaan sikiön painoon raskausdiabetes ei vaikuttanut.
Rautaa joudun varmaan syömään, kuten edellisessäkin. Joku kyseli, että miksei rautaa voisi syödä jo alkuraskaudessa. Ei siitä varmaan muuta haittaa ole, mutta rauta saattaa varsinkin kuurin alussa aiheuttaa närästystä ja pahoinvointia, mitä tietysti alkuraskaudessa saattaa olla muutoinkin jo tarpeeksi.
tässähän näitä kuulumisia. hirvee nälkä, pääsis jo lounaalle!!
Blomma ja Urpo rv 7+3
HEI kaikki!
Olen myös hiukan lueskellut teidän kuulumisia, mutten ole saanut vain aikaiseksi kirjoitella. Odotan toista lasta rv 8. Esikoinen meillä täytti juuri toukokuun lopussa 2v. Menoa ja meininkiä riittää tämän uhmaikäisen ikiliikkujan kanssa. Onneksi alkoi kesäloma ettei tarvitse töissä käydä. Tänään lähdetäänkin isovanhempien luo junalla. Saa nähdä miten käy, arvaavatko vaiko eivät. Olen ollut myös tosi huonovointinen.Koko ajan kuvottava olo ja oksennellutkin olen useaan otteeseen. Eilenkin autoa ajaessa piti oikein tsempata etten oksentanut autoon. Joku mainitsi eväät, ehkä olisi tosiaan hyvä pitää autossakin koko ajan jotain syötävää.
Me emme ole vielä olleen neuvolassa emmekä ultrassa. Eka neuvola vasta parin viikon päästä. Hiukan jännitän sitä ultraa. Olemme lähdössä ulkomaille heinäkuun alussa kolmeksi viikoksi ja toivon, että saan ultraan ajan sitä ennen. Ainakin matkan jälkeen alkaa olla viikkoja jo liian monta, joten kaipa niiden täytyy se ottaa huomioon.
Mukavaa keskiviikkoa teille kaikille!
Ahava ja masuasukki rv 8
Voi että on paha olla ja väsyttää, yöks!
En tiedä tai en ole kuullut onko joku "taika" että tyttöodotuksessa olis huonompaa oloa kuin pojan odotuksessa, mutta mulla on kaksi tyttöä ja kummankaan odotuksessa en ole oksentanut kertaakaan vaikka onkin etonut. Nyt oon oksentanu jo kaksi kertaa ja jatkuva pahaolo vaivaa, etenkin aamuisin ja jos maha pääsee vähänkin tyhjäksi.
Moni oli käynyt ultrassa, se helpottaa kummasti. Itsellä tuo olis edessä ens maanantaina ja toivon tietenkin elämää löytyvän. Menen yksityiselle kun ei pää kestä odottaa enää sitä neljää-viittä viikkoa np-ultraan.
Niin siis onko alkuraskauden neuvolan lääkärintarkastus jätetty pois kokonaan? Ennen ollut kolme tarkastusta ainakin. Toisaalta jos nyt käyn yksityisellä niin eihän sitä kaiketi edes tarvitse.
Raskaudesta mä oon kertonu muutamalle ystävälle. Töissä pitäis piilotella ainakin elokuulle asti, en tiedä miten se onnistuu kun maha jo nyt pömpöttää.
Lomia odotellen
Jaffa
Tervetuloa sinullekin! =)
Olin eilen ekassa neuvolassa, ja terkka mainitsi, että aika np-ultraan on tarkka, sen pitää ajoittua rv 10+6 ja rv 11+6 väliin. Aiemmin on liian aikaista, ja myöhemmin liian myöhäistä. Tietty jos np mittaa ei tarvitse ottaa, niin ei niin tarkkaa ole tuon ajan kanssa, jos tavallinen ultra vaan.
Tänä aamuna on puristanut rinnasta oikeen kunnolla. Veden juonti ihme kyllä auttaa.
Ihanaa! Sain varattua kampaaja ajan! En ole käynyt tässä kampaamossa aikaisemmin. Ehkä Vuosaarelaiset tuntee salon sorellan? Se on lähellä ja kivalla paikalla. Nyt saikulla en voi mennä omaan liikkeeseen, kun on alimiehitys. Ihanaa olla oikea asiakas, kun työpaikalla tehdään aina kiireessä juosten kusten meiningillä. Nyt saan olla rauhassa ja mun hiuksiin keskitytään asianmukaisesti.
Kauhee tuo lootuskukkasen ystävän tapaus.Piti kertoa miehellekin, hänkin oli pahoillaan, että miten voi sattua noin epäoikeudenmukaisesti! Tässä maailmassa on liian moni asia nurin kurin.
Oksensin muuten tänä aamuna taas, vaikka se on inhottavaa niin silti olin tyytyväinen koska se kumminki kertoo jotain.
Hyvää aurinkoista päivänjatkoa kaikille!
Nyt on kyllä niin tyhmä olo, että hävettää, mutta missäs ihmeessä tuo esittely pino löytyy? Vai olenko vain sokea...
Päivä on muuten mennyt ihan mukavasti, mitä nyt pikkasen öllöttää ja kylkeä pistelee. Yö oli taasen tuskaa, ilmaa kiersi mahassa minkä kerkesi ja vatsanpohjasta nippaili. Ukko kuorsas tyytyväisenä, kun ite sai ravata vessan ja sängyn väliä.
Tekisi mieli röyhtäillä. :D
Juu, huomenta vaan minunkin puolestani.... Tähän asti paha olo on vaivannut lähinnä iltaisin ja olenkin ihmetellyt että miten voi olla niin mukavasti asiat. Ensimmäistä odottaessa olo oli huono koko hereilläolon ajan - aamusta iltaan. Tänään asia tuntuu korjaantuneen, huono olo iski aamulla heti ku olin noussut ja aaltoilee tuttuun tapaan, just ku luulee et nyt helpottaa, ni tuleeki uus oksetus maksimus, onneks en oo vielä joutunu posliinijumalaa palvomaan. Toivottavasti en joudukaan.
Tissit on kipeät, ekaa odottaessa tämä tissiarkuus alkoi kyllä heti eikä "vasta" nyt ja alavatsassa tosiaan "repäsee" välillä ilkeesti, jos nousee äkkiä ylös tai vaikka aivastaa.
Tässä on nyt tulossa paljon vierailuja, sekä niin että me mennään kylään ja että kansaa tulee meille. Raskaus on vielä niin alussa, ettei tästä tekisi suuremmin mieli kertoa, joten nyt on sitte edessä jatkuva skarppaaminen, ettei ihan heti jäis kiinni. Onneksi kyse lähinnä kahvitteluista ja muista sellasista tapahtumista ja tapaamisista, joissa ei ole alkoholia tarjolla. Vaikka en mikään "sieni" olekaan, niin yleensä se olen kuitenki meidän perheessä minä, joka ottaa ja mies on kuskina. Kiinnittäis huomiota, jos toimittais toisinpäin. :)
Sitte jos taas vähän vähemmän omaa napaa....
Minkäs alan ihmisiä me "tammikuiset" ollaan? Esikoista odotellessa olin myös mukana pinossa, silloin tuntui, että suurin osa oli terveydenhoidon puolella töissä. Itse olen toimistotöissä, tai no tällä hetkellä kotiäitinä tämän esikoisen kanssa. Töihin olen ilmoittanut palaavani syksyllä, täytyy siis sinnekin jossain vaiheessa tunnustaa, että jos palaankin niin vaan muutamaksi kuukaudeksi.
Jotain muutakin, ihan odotukseen liittyvää mun piti kysyä, mutta enhän mä sitä tietenkään enää muista... Palailen asiaan, mikäli laho pääni alkaa jossain vaiheessa toimia taas.
Minä olen kotiäitinä "vain". Odotin esikoistamme kun valmistuin ylioppilaaksi, ja kun esikoinen oli 1v4kk, syntyi pikkukakkonen, ja kun kakkonen oli 2,5v, syntyi kolmonen. Nelonen syntyy (siis syntyy, en nyt edes ajattele muuta), kun kolmonen on 1v11kk. Enpä ole siis mitään ammattia "ehtinyt" vielä hankkimaan. Asiat tärkeysjärjestykseen.. ;) =)
Siis eihän kukaan nyt käsittäny että meidän liikkeessä tehdään kaikki asiakkaat juosten kusten??!! Ei ei, vaan työntekijät toisilleen joutuu pakostakin tekemään hutiloiden kun aika varataan aina pääsääntöiseti asiakkaille.
Luin tuon oman tekstini ja olin ihan kauhuissani ettei vaan kukaan ymmärtäny väärin!
Vähän kyllä hymyilytti ku luin tekstiäs, mutta toki ymmärsin, että tarkoitit työntekijöiden toisilleen tekemiä systeemejä. Palas mieleen yks punasen ristin (tai vastaavan, en mee vannomaan et olis ollu just punasen ristin) lehtimainos, jossa otsikkona oli "Onko Sinulla aikaa antaa muille?" sekin herätti hilpeyttä - ilmeisesti myös muiden lukijoiden keskuudessa, sillä seuraavassa mainoksessa oli sanajärjestys muuttunut "Onko Sinulla antaa aikaa muille?".
Tämä taas tältä erää. Nyt kasvohoitoon nautiskelemaan. Pitäkää peukkuja ettei huono olo yllätä kesken hoidon!!
ku ehdin sen myös laittaa