~'*'~ TAMMIMASUT keskellä viikkoa ~'*'~
Linkki edelliseen:
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kommentit (30)
Tänään olin ekassa neuvolassa toteamassa, että kyllä meille ainakin vielä on joku tulossa. Mahdottoman vilkas tapaus oli. Vaikka ultralaite on vanha, sai sillä kumminkin sen verran selvää, että sydän sykki ja th oikein nauroi, kun kirppu piti melkoista elämää ultratessa.
Papereita tuli mukaan entiseen tapaan iso pino, mutta jotain uuttakin on parin vuoden aikana tapahtunut. Suurimmat plussat varmaan on, että rasituksen paastoarvo on Seinäjoella vihdoin noussut 4.8:sta 5.3:een. Ja toinen, että muiden tapaan ultra-ajat tulee nykyään postissa. Tähän saakka oon kaikkien 4 aikana joutunut itse soittamaan äitipolille ja varata aikoja. Mulla laitettiin lähete vaan rakenneultraan, kun en siihen seulontaan osallistu, ja vaikka vois mennä ihan tavalliseen ultraan, se tuntuu ihan turhalta. Seuraava neuvola kun on todennäköisesti samoihin aikoihin. Niin ja tietty neuron polille lääkityksen aloittamiseksi, saas nähdä yrittävätkö kumminkin mua äitipolille saada sen takia kuten viimeksi, vaikka papereissa lukee selvästi, että yhteys neurolle. Oon kyllä todennut, ettei ne kovin hyvin papereita äitipolilla lue, kun mun synnytykset on kuulemma kaikki käynnistettyjä. =O Niin luki viimeisimmässä epikriisissä, joka tuli käynnistyksen takia. Kaksi olikin muuttunut neljäksi...
Sitten tuli mieleen raskausdiabeteksesta jotain, kun joudun sokerirasitukseen ehkä kahteen kertaan. Kun systeemit on muuttuneet, niin eka rasitus tehdään täällä rv 8-12, mutta mulla taitaa mennä lähelle rv13, kun on niin huono saada varsinkaan aamuksi hoitajaa. Th käski varata ajan, ja jos eka rasitus on normaali, niin sitten toinen rv 24-26. Toisaalta mulla on tähän asti ollut häikkää vain paastoarvon kanssa (viimeksi +0,1), joten rajan nosto saattaa jättää diagnoosin tällä kertaa pois kokonaan. Mulla siis on ollut raskausajan diabetes, jota on 'hoidettu' ruokavaliolla. Ainoat poikkeavat arvot ovat olleet rasituksessa, kotimittauksissa arvot ovat olleet mainiot.
Jaa niin ja sitä ammattia piti laittaa... Mä sain kouluni just päätökseen, kun esikko ilmoitti tulostaan pian häitten jälkeen. Eli oon koulutukseltani kutoja (tekstiilialan artesaani), mutta päivääkään en niitä hommia ole tehnyt. Kakkosen ja kolmosen välissä olin hetken työelämävalmennuksella 'töissä' yhdellä opiskelijalla, jolla on oma suunnittelufirma (tekstiilejä, vaatteita ym.), mutta sitten tuli kolmonen ja siitä lähtien oon taas kotona muksuille karjunut.
Mutta pitää mennä laittamaan ruokaa. Isäntä kotiutuu töistä ja mulla alkaa olla jo hirmuinen nälkä.
Äippä ja kirppu rv 8+6 (vaikka neuvola väittää 9+0)
Onpas paljon tekstejä tullut! Kiva, kun on aktiivinen porukka ja toivottavasti saan vielä ens viikonkin jälkeen olla mukana!
Ammatista, että koulun penkillä on tullut istuttua muittenkin edestä. Yo-merkonomiksi tuli käytyä aikoinaan, kun en muutakaan keksinyt ja sitten on ylempi korkeakoulututkinto. Maisterisnaisia:-) Sosiaalialalla olen työskennellyt yli 10 vuotta erilaisissa tehtävissä.
Kertomisista oli puhetta aikaisemmin. Pojalle 8v. en ole kertonut, koska sen jälkeen tietäis kaikki. Ultran jälkeen vasta kerron, jos kerrottavaa on. Hän on hyvin herkkä lapsi ja vois olla kova paikka, jos tulokas oliskin kuollut. Muutama kaveri tietää.
Kävin äsken papaseulassa. Toivotaan, että näyte on puhdas.
Pää on ihan sekaisin, oon aina ollut ylijärjestelmällinen ja muistan kaiken ja kaikki. Nyt en muista enää mitään ja en saa mitään aikaseksi. Yritän parhaani mukaan järjestää kaiken mutten tienny että aivot muuttis näin pehmeiksi. Onko kellään muilla kokemusta?
Kiva kuulla mitä alaa te kaikki harjoitatte! Itse oon yrittäjä. Asiakaspalvelua hoidan sähköpostitse ja osittain puhelimella kotoota. Innolla odottelen koti-äitiyttä. Mulla ei unelma-uraa ole, mun unelma on olla koti-äiti! Muutaman kuukauden päästä unelma nyt toivottavasti pitäis toteutua!
Puhuitte aikasemmin himoista mitä teillä on, mulla on aivan hullu Macin mansikkapirtelön himo!
Unohdin kirjoittaa siitä esittelypinosta TiiaMariialle. Se löytyy otsikolla TAMMIMASUT ESITTELYT, 4 otsikkoa tästä otsikosta alemmas!
Unohdin äsken laitta tosta esittelypinosta TiiaMariialle. Esittelypino on vissin nimellä TAMMIMASUT ESITTELY, näin sen äsken mut ehdin jo unohtaa minä ja mun pehmee pää ei onnistunu muistamaan kaksi asiaa, eli kuka kysyi sekä otsikon nimeä, mutta ainakin se on 4 otsikkoa alemmas tästä otsikosta!
No, niin en edes tajunnu miks ei viesti näkyny, mut sivu vaihtu, katos sitten viimeisetkin aivosolut...
hetkeen en ole käynyt lueskelemassakaan mitään, kun oma elo on ollut niin hektistä. Tänään oli neuvolalääkäri ja tuli hieman huono fiilis, kun vauvan sydänääniä ei löytynyt.. Olin niin odottanut kuulevani ne jo.
ensi viikolla tiistaina np-ultra, jossa sitten viimein näkee minkä näköinen epeli siellä on ja onko sillä kaikki kunnossa.
Nyt tämmöinen pieni omanapainen viesti vain, kun jotenkin fiilis ei ole paras mahdollinen.
noffe, rv 10+4
esittelykin, kun otti silmän käteen ja malttoi mielensä.
Töistä päästyä ei oo mitään muuta tehny kun turvottanu ja öllöttänyt. Olo voisi helpottaa jos lähtis käyttämään koiruuksia lenkillä, mutta kun siellä sataa tai ainakin uhkaa. Ukkonenkin kävi äsken piipahtamassa.
Itsellä alkaa olemaan aika pahat nuo epäilyt, että onko tuolla masussa ketään vai ei. Todisteena muuta kuin raskaustestin kaksi viivaa ja jotenkin (erittäin) vainoharhasena kun sitä alkaa ajattelemaan, että jos se onkin vaan mielikuvituksen tuotetta kaikki...
Neuvolakin on vasta ensi viikolla ja millon lie pääsee äitipolille, huomenna jos varailis aikaa.
Eipä siinä jos sitä lähtis kauppaan katselemaan jotain etelän hetelmää jääkaappiin.
TiiaMariia+ öttiäinen rv 7+6
Voi jumatsuikka kun oksettaa!! Söin tummaa suklaata, johon on nyt sit järkky himo. Ihan pöljää! Voipi olla et tää mun kevyt linja ei kauaa säily.. Niin ja on vähän niinku rajoitettua toi mun suklaan syönti.. Mulla on jo nyt raskausdiabetes nro 3. Mun ongelma on paastoarvo, joka on heittänyt 0,1-0,2 ylärajasta. Eka meni ruokavaliolla, toinen iltainsuliinilla ja tässä varmaankin mennään insuliinille. Pojat painoivat molemmat neljän kilon molemmin puolin. Sukurasitetta on aika paljon. Olen kyllä tyytyväinen, et seurataan alusta, kun riski tiedetään. En halua synnyttää 5 kiloista.
Tervetuloa uusille odottajille ja onnea raskauteen!
Ammatteja joku kyseli. Mä olen päivähoitoalalla.
Onnea ultranneille! Raskaus kummasti konkretisoituu sydämen sykkeen nähtyä.. Itsellä se edessä huomen aamulla, hirvittää... Nyt varmaan valmistautumaan vessanpöntön rukoiluun, alkaa olla olo sen mukainen. Ja suklaat kaapin perälle!!!!!!!
vuma rv 7+3 ( masuasukki saa nimen kunhan nään hänet elossa)
Olen itse vakituisesti palkattu Espoon kaupungilla ruokapalvelutyöntekijänä ja amatiltani olen ravintolakokki. Nytten olen kotona poikien kanssa mutta duuni odottaa minua