Koulu ei saanut yhteyttä lapsen äitiin - lapsi kiireellisesti huostaan
Näin toimii tehokas lastensuojelu.
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/53384-laiminlyonti-sosiaalitoimessa-ait…
Kommentit (48)
Huoltajan haluttomuus ja yhteistyön puute ei saa hidastaa asiakassuunnitelman tekoa.
miten musta tuntuu ettei tässä keskustelussa välttämättä puhuta edes samasta asiasta kuin uutisessa. Oiotaan vaan mutkia suoraksi pyhässä sossunvihassa.
jos vasta ysiltä saatiin mammaan yhteys. Tekis mieli suomentaa "lapsen ja äidin tapaamisia rajoitettiin" = äiti oli niin räkäkännissä/sekaisin, ettei sitä haluttu päästää lapsen luo.
"Pojan äiti sai tiedon tapahtuneesta vasta noin kello 21 tapahtumapäivän iltana."
Missään ei kerrota mitä tapahtui ENNEN klo 21.Kaverille oli käynyt niin, että hänen tyttärensä oli ollut kaverillaan kylässä, lasta ei ruvennut kuulumaan, kukaan ei vastaa tytön kaverilta puhelimeen saati tullut avamaan ovea. Kukaan muukaan tytön kaverista ei tiennyt missä tyttö on kunnes n. klo 22 illalla lasten sossu soitti isälle ja kertoi jotta lapsi on otettu kiireellisesti huostaan koska tyttö ole "kertonut" kaverinsa äidille että häntä hakataan kotona (EI TOD. HAKATA) ja isi ja äiti on kokoajan kännissä (vanhemmat on ABSOLUTISTEJA) joten tämä kaverin äiti oli sitten soittanut lasten sossuun. eli uskonut kaiken mitä tuo neito oli suustaan päästellyt.
Mutta pointti olikin nyt siinä, että lasten sossulle oli soitettu klo 18 aikaan ja he vasta klo 22 vanhemmille.... Mun kaveri ja miehensä olivat hitusen huolissaan kun lapsesta ei kuulu mitään ja olivat jo aikeissa soittaa poliisille kun tuo soitto tuli sossusta.
Jännä taas, että tässä on tyhmä äiti, kun on uskonut lapsensa kaverin juttuja, kun taas tietysti pitäisi osata tietää, kuka lapsi puhuu totta ja kuka valehtelee. Paitsi sossujen, myös kavereiden äitien.
lapselle ei tehty asiakassuunitelmaa ja se oli nuhtelun aihe. Miten musta kuulostaa, että kyseessä oli pikkusen pitempiaikainen juttu kuin yksi äidin puhelimella tavoittamattomuus.
ei tarkoita, etteikö häneen olisi saatu yhteyttä aikaisemmin, hänelle vain ei kerrottu.
ei tarkoita, etteikö häneen olisi saatu yhteyttä aikaisemmin, hänelle vain ei kerrottu.
koska sossussa on töissä vain pimeyden voimia, BUHAHAHAHAHHAHAHAA *äänekästä foliohatun rapinaa*
jos vasta ysiltä saatiin mammaan yhteys. Tekis mieli suomentaa "lapsen ja äidin tapaamisia rajoitettiin" = äiti oli niin räkäkännissä/sekaisin, ettei sitä haluttu päästää lapsen luo.
"Pojan äiti sai tiedon tapahtuneesta vasta noin kello 21 tapahtumapäivän iltana."
Missään ei kerrota mitä tapahtui ENNEN klo 21.Kaverille oli käynyt niin, että hänen tyttärensä oli ollut kaverillaan kylässä, lasta ei ruvennut kuulumaan, kukaan ei vastaa tytön kaverilta puhelimeen saati tullut avamaan ovea. Kukaan muukaan tytön kaverista ei tiennyt missä tyttö on kunnes n. klo 22 illalla lasten sossu soitti isälle ja kertoi jotta lapsi on otettu kiireellisesti huostaan koska tyttö ole "kertonut" kaverinsa äidille että häntä hakataan kotona (EI TOD. HAKATA) ja isi ja äiti on kokoajan kännissä (vanhemmat on ABSOLUTISTEJA) joten tämä kaverin äiti oli sitten soittanut lasten sossuun. eli uskonut kaiken mitä tuo neito oli suustaan päästellyt.
Mutta pointti olikin nyt siinä, että lasten sossulle oli soitettu klo 18 aikaan ja he vasta klo 22 vanhemmille.... Mun kaveri ja miehensä olivat hitusen huolissaan kun lapsesta ei kuulu mitään ja olivat jo aikeissa soittaa poliisille kun tuo soitto tuli sossusta.
Kyllä jos meillä joku lapsen koulukaveri kertoisi, että häntä hakataan kotona ja vanhemmat on kännissä, taatusti toimisin. En voisi ottaa tunnolleni sitä, että jotain lasta ehkä pahoinpidellään, hän kertoi siitä minulle ja minä en toiminut.
Hyvä tässä tapauksessa, että tuo ei sitten pitänytkään paikkaansa. Aika erikoinen lapsi kyllä, jos tuollaista valehtelee.
Jos lapsi sijoitetaan kiireellisesti välittömän vaaran takia, ei siinä asiakassuunnitelmaa tehdä.
Eli oikeasti tässä jutussa on kyse siitä että nuhtelu tuli asiakassuunnitelman tekemisen vetkuttelusta, eli toisin sanoen äidin ja lapsen tilanne on ollut pitemmällä aikavälillä ls-asiakkuuteen johtava, ja sossunvihaajat on ruvenneet vetämään uutisoinnista ihan toisenlaisia johtopäätöksiä kuin siitä voi vetää.
Alaikäinen viedään ambulanssilla sairaalaan eikä huoltajaa tavoiteta. Ei sairaala ole mikään päivähoitolaitos missä säilytetään lapsia, pakkohan se lapsi on johonkin sieltä viedä.
Itse en muutenkaan ymmärrä vanhempia, joita ei pysty työpäivän aikana tavoittamaan. Jos ei pysty vastaamaan puhelimeen niin kannattaa hankkia vastaaja. Lisäksi koululle voi antaa esim. työpaikan numeron. Lapselle voi tapahtua koulupäivän aikana vaikka mitä ja itse kyllä haluaisin heti tiedon jos jotain käy.
Osa vanhemmista ei tunnu tätä ymmärtävän eivätkä anna koululle mitään puhelinnumeroa. Lisäksi osa vaihtelee numeroita usein eikä annettu numero ole välttämättä enää käytössä.
Tämä huoltajien tavoittamattomissa olo on oikeasti aika iso ongelma tietyissä kouluissa.
Lisäksi pakko kommentoida vielä edelneitä, että kiireellinen sijoitus ei ole huostaanotto.
Iloinen ja nauravavainen lapsi puhuu lööperi ja sä soitat sossuun.
Kyllä lapsesta näkee jo ulkoisesti onko kaltoin kohdeltu.
Mä voi sanoa, että jos joku lapseni kaverin äiti tekisi meistä ilmoituksen niin se kaveruus päättyisi lopullisesti.
Pelkkään sanalliseen viestintään uskoo vain tyhmät tai ilkeät ihmiset.
Muistaakseni suurin osa meidän ihmisten viestinnästä on kyse kehon ja ilmeiden viestinnästä.
Asiat kyllä näkee oikein, jos vain haluaa.
38
Itse en muutenkaan ymmärrä vanhempia, joita ei pysty työpäivän aikana tavoittamaan.
Ja kyllä aika hyvin voi esim. eurooppaan soitella ja tekstailla nykyään jo. Mä en pysty kuvittelemana sellaista tilannetta, ettei lapsi saisi yhteyttä tarvittaessa ainakin toiseen vanhempaansa. Ja eikö 8 vee nyt todellakaan saa selvitettyä sossulle esim. sellaista asiaa, että äiti on ulkomailla työmatkalla ja mua hoitaa mummo kotona. Tästä jutusta ei vaan tiedetä yksityiskohtia.
Lapset yrittävät kertoa mikä on vialla. Mutta kukaan ei usko, kun kyllähän sen lapsesta näkee puhuuko totta. Ja näin lakaistaan ikävät asiat maton alle. Kukaan ei välitä, ei halua nähdä eikä kuulla. Ja lapsi jää edelleen yksin.
juuri lapsen kavereista.
Sen olen huomannut tällä palstalla ja monesti ne syytkin on ollut todella mitättömiä.
Ei tulisi todellakaan mieleen tehdä ilmoa lapseni kavereista jostain pikkusyistä mitä tällä palstalla on yleensä ollut.
No ompa sekin hyvä, että lapseni kaverit on yleensä meillä, sillä kahjoja ämmiä tällä palstalla on.
38
Minulla on. Ja väitän, että vain pienestä osasta näkee päälle, että kaikki ei ole hyvin.
Iloinen ja nauravavainen lapsi puhuu lööperi ja sä soitat sossuun.
Kyllä lapsesta näkee jo ulkoisesti onko kaltoin kohdeltu.
Mä voi sanoa, että jos joku lapseni kaverin äiti tekisi meistä ilmoituksen niin se kaveruus päättyisi lopullisesti.
Ei ole kokemusta, mutta lapseni kavereista voi sanoa, että ovat tavallisia lapsia, iloisia ja nauravaisia ja kellään ei kyllä ole henkistä pahoinvointia.
Uskon näkeväni heistä, että kaikki voivat hyvin.
Jos joku sanoisi, että häntä lyödään kotona niin kyllä jututtaisin lasta enemmänkin.
Saisin tasan tarkkaan selville puhuuko lööperiä vai ei.
Eihän palsta mamma sellaiseen vaivaudu, kun heti halutaan tehdä ilmoja lastensuojeluun.
Ei näytä merkitsevän mitään lasten kaverit, kun kaikkea puhetta uskotaan kuin raamattua.
Unohtui ilmoittaa poliisille murhaajasta, joka liikkuu alueellamme, kun ihan kaikki poikani kaverit on sen nähneet ja poikani myös.
Eivät kuulemma valehtele niin soitampa poliisille heti huomenna, mutta minä osaa nähdä, että pojat puhuivat lööperiä.
Minulla on. Ja väitän, että vain pienestä osasta näkee päälle, että kaikki ei ole hyvin.
kerran yksi epävakaasta persoonallisuudesta kärsinyt kertoi haasttalussa, kuinka hän oli ollut oikein erityisen ihastuttava lapsi, jonka jatkuvaa aurinkoisuutta kaikki ihasteli.
Apulaisoikeusasiamieheltä nuhteita lastensuojelutapauksessa
Julkaistu: 10.9.2012 16:27
Eduskunnan apulaisoikeusasiamies on antanut moitteet tapauksessa, jossa lapsi oli jäänyt vaille lastensuojelun palveluja sosiaalitoimen laiminlyönnin vuoksi. Apulaisoikeusasiamies pitää laiminlyöntiä vakavana.
Tapaus on talvelta 2011, mutta paikkaa ei päätöksessä kerrota. Kyse oli tapauksesta, jossa raivokohtauksen saanut ensimmäistä kouluvuottaan käyvä 7-vuotias poika oli viety koulusta ambulanssilla poliisipartion avustuksella. Huoltajaa ei kiireessä tavoitettu.
Apulaisoikeusasiamiehen mukaan sosiaalitoimen laiminlyönnin vuoksi lapsi ei ole saanut hänelle kuuluvia lastensuojelun palveluita. Huoltajan haluttomuus ja yhteistyön puute ei saa hidastaa asiakassuunnitelman tekoa.