Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis ovatko lääkärit teistä nirsoja kun haluavat aina että tuleva puoliso on vähintään

Vierailija
10.09.2012 |

lukenut biokemiaa,mieluiten on lääkäri.Itselläni ei siis todellakaan seukkasuhteessa ole ollut heihin kontaktia,eivät taida olla kovinkaan innoissaan muiden alojen edustajista,näin ainakin oli 80-luvulla.Ehkä ajat on muuttuneet.Itse luin sosiologiaa tuolloin yliopistolla ja hengailin lääkiläisten kanssa,eivät edes munaa antaneet.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolisoni on ihan pertti perusinsinööri.

Vierailija
2/5 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakeutuu ihmisiä, joilla on yleensä tieteellinen ja nimenomaan luonnontieteellinen näkemys ihmisestä ja maailmasta ja tehokas ja joskus hieman mustavalkoinen ajattelutapa, kova itsekuri ja kovat vaatimukset itselle ja muille. Keskivertolääkäri pärjää parhaiten lääkärin tai sitten esim. insinöörin, opettajan tai psykologin kanssa. Keskivertolääkärin ajatusmaailma ja näkemykset käy harvoin yksiin yliopistolla "epämääräisesti" vuosia hilluvan humanistin ajatusmaailman kanssa, joka haalii kursseja sieltä sun täältä ja haluaa kasvaa ihmisenä. Useimmat lääkäreistä ja insinööreistä pitävät humanistitieteitä (etenkin sosiologian tyyliset tieteet) täytenä hömppänä, näistä ei valmistu koskaan mihinkään hyödylliseen ammattiin eikä koskaan tule tienaamaan elantoaan. Onko tämä totuus, se onkin sitten eri asia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakeutuu ihmisiä, joilla on yleensä tieteellinen ja nimenomaan luonnontieteellinen näkemys ihmisestä ja maailmasta ja tehokas ja joskus hieman mustavalkoinen ajattelutapa, kova itsekuri ja kovat vaatimukset itselle ja muille. Keskivertolääkäri pärjää parhaiten lääkärin tai sitten esim. insinöörin, opettajan tai psykologin kanssa. Keskivertolääkärin ajatusmaailma ja näkemykset käy harvoin yksiin yliopistolla "epämääräisesti" vuosia hilluvan humanistin ajatusmaailman kanssa, joka haalii kursseja sieltä sun täältä ja haluaa kasvaa ihmisenä. Useimmat lääkäreistä ja insinööreistä pitävät humanistitieteitä (etenkin sosiologian tyyliset tieteet) täytenä hömppänä, näistä ei valmistu koskaan mihinkään hyödylliseen ammattiin eikä koskaan tule tienaamaan elantoaan. Onko tämä totuus, se onkin sitten eri asia...

ja on kyllä sanottava, että jos meitä tekniikan alan ihmisiä väitetään nuiviksi, niin hän oli supernuiva.

Yllä oleva kirjoitus on mielestäni aika osuva ja kyllä, minäkin olen taipuvainen ajattelemaan, ettei ylenmääräinen humanismi ole hyödyllistä. Ihan selvästi se kasvattaa useimpia liikaa, etenkin tuota egopuolta.

Vierailija
4/5 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla appivanhemmat ovat juuri tuollainen lääkäri/psykologi -pari, joilla itsekuria piisaa, mutta elämäniloa ei. Kaikkia ja kaikkea kritisoidaan, siinä elämän sisältö. Valitettavasti poikansa valitsi kuitenkin vaimokseen humanistihaihattelijan! Eivät ole 10 ensimmäisen aviovuoden aikana oppineet ymmärtämään minun oikeuttani olla olemassa.

Vierailija
5/5 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on muuten itse lääkäri ja naimisissa dippainssin kanssa. Ja tunnistaa itsensä ja puolisonsa kirjoituksestaan täysin...