Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Kolmen lapsen äiti myöntää, että yksi lapsista on paljon muita rakkaampi."

Vierailija
10.09.2012 |

http://www.iltalehti.fi/perhe/2012091016057518_pr.shtml

Myönnätkö sinä? Itselläni vain yksi lapsi, mutta tiedän, että olen äidilleni rakkain hänen kolmesta lapsestaan. (Äitini ei tiedä, että tiedän, olen kuullut asiasta muuta kautta.)

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit suosivat poikia! Usein pojat ovat rakkaimpia..varsinkin jos ovat nuorempia kuin tytöt. Naisethan holhoovat aikuisia miehiäänkin kuin vauvoja.

Tytöt ovat äideille yleensä rakkaampia kuin pojat.

Vierailija
2/47 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hetkittäin tunnen rakkaimmakseni sen, joka tarvitsee eneiten tukea ja josta olen jostakin syystä huolissani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu, että omat vanhempani suosivat pikkusiskoani ja vaativat häneltä huomattavasti vähemmän. Eivät he sitä varmasti tietoisesti tehneet, mutta siltä kuitenkin tuntui. Ehkä minä olin sitten vain sen verran hankalampi ja itsepäisempi luonteeltaan, mene ja tiedä...

Vierailija
4/47 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä mitään eroa.

Täällä on kerrottu, että äidit tottakai rakastaa tyttöjä enemmän kuin poikia ja esikoisiaan enemmän kuin muita lapsia. Johtuukohan siitä sitten, kun esikoinen on poika ja kuopus tyttö... Tai sitten ei.

Siis en ihan aidon oikeasti ymmärrä, miten jotain lasta voi rakastaa vähemmän kuin toista.

Kausittain joku lapsi voi olla työläämpi ja rasittavampi kuin toinen, sen tajuan. Mutta eihän sekään voi rakkauteen vaikuttaa, eihän?

Vierailija
5/47 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kieltämättä eri asema ainakin tämän äidin sydämessä kuin nuoremmilla lapsilla. Esikoisen myötä elämäni muuttui eniten ja hän teki minusta äidin.

Tiedä sitten, vaikuttaako vielä sekin, että esikoinen on poika ja nuoremmat tyttöjä. Kuulemma pojat ovat aina pikkuisen lähempänä äidin sydäntä :)

Vierailija
6/47 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäsin ensimmäisen jälkeen, voiko toista rakastaa yhtä paljon. Kyllä voi! Ja eri sukupuolta ovat.

Kun odotin toista, olin jo valmiiksi pahoillani hänen puolestaan, kun ajattelin, etten mitenkään voi rakastaa häntä niin paljon, kuin ensimmäistä. Olin väärässä, molemmat ovat yhtä rakkaita, ja nyt minun on vaikea ymmärtää, miten edes voi jotain omaa lastaan rakastaa vähemmän kuin toista. Olen todella pahoillani kaikkien niiden vähemmän rakastettujen lasten puolesta!

Vierailija
7/47 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas olen huomannut, että äidit usein suosivat tyttöjä, eritoten jos kuopus on tyttö.

Vierailija
8/47 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta on ja kaikki yhtä rakkaita.

Vierailija
9/47 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempien vanhempieni lapsuudenkodeissa oli tuota jonkun lapsen suosimista ylitse muiden. Tämän toiminnan jälkiä setvitään vieläkin, vaikka nuorimmat osalliset ovat jo lähellä 70-vuotta.

En suosittele.

Vierailija
10/47 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että esikoinen (poika) on rakkaampi. Kuopus (tyttö) on taasen miehen silmäterä.

Tiedä sitten, mistä mahtaa johtua mutta pyrin kuitenkin kohtelemaan kumpaakin samalla tavalla. Ei siis suosita toista.

Vierailija
11/47 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että esikoiselta usein odotetaan ja vaaditaan enemmän kun taas kuopusta lellitään ja häntä kohdellaan pitempään pikkulapsena. Esim. omalla kohdallani pikkusiskoltani ei ikinä vaadittu yhtä paljon kuin minulta.

Vierailija
12/47 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 3 lasta. Ja kaikki 100% yhtä rakkaita!

Vierailija
13/47 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauhealta tuntuu minusta ajatus että rakastaisi toista enemmän.

Vierailija
14/47 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kumpaakin rakastan yhtä paljon - ihan valtavasti :)

Olisi vaikeaa kuvitellakaan, että toinen olisi toista rakkaampi :(

Vierailija
15/47 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen on rakkaampi. Yritän kyllä olla näyttämättä sitä ja toivottavasti olen onnistunut.

Vierailija
16/47 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan siksi kun sen äitiyden koki ensimmäistä kertaa hänessä.

Vierailija
17/47 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki yhtä rakkaita

Vierailija
18/47 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Kolmen äiti myös

Vierailija
19/47 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat ovat minulle yhtä rakkaita, ehkä kun on tyttö ja poika, niin on helppo rakastaa molempia yhtä paljon.

Vierailija
20/47 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

T : Kolmen lapsen äiti.