Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautua, jos oma lapsi onkin homoseksuaali?

Vierailija
10.09.2012 |

Olen tässä miettinyt, kun kohta nuo omat lapset alkavat kiinnostua vastakkaisesta sukupuolesta, että mitäpä jos se kohde onkin sitten samaa sukupuolta. Onko teillä kokemuksia? Miten siihen voi sitten suhtautua? Etenkin pelottaa mieheni suhtautuminen, koska hän on vielä homovastaisempi kuin minä. Onko tästä kokemuksia kellään?

Itselle homot on ihan ok. En tunne yhtään henkilökohtaisesti, mutta aika oudolta tuntuisi, jos oma poika sitten toisi kotiin sellaisia hihhuleita, mitä ne tv-ohjelmissakin on.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitäkin on kolme heteroavioliitossa elävää sisarusta ja kaikki ollaan lapsettomia. Nuorin haluaisi lapsia, mutta heillä on vaikeuksia saada lasta. Aikovat kuitenkin adoptoida, mutta en tiedä ehtivätkö vanhempani nähdä lopputulosta kun prosessi on niin pitkä.

Vierailija
2/26 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jo hyvä alku että tajuat mahdolliseksi oman lapsen homoseksuaalisuuden :). Oma äitini taitaa edelleen odottaa perinteisiä heteroita kirkkohäitä ja avioliittoa, vaikka yhtään seurustelusuhdetta ei ole miehen kanssa ollut ja aika monta vuotta jo sateenkaariperheessä olen elänyt - ja kolmas lapsi tulossa. Isäkään ei hyväksy eikä osaa suhtautua mutta on ehkä realistisempi, kun taas äiti pitää tätä varmaan jonain väliaikaisena tilanteena (ja minulla siis ikää 34v :)).

Median homostereotypiat on tosiaan stereotypioita - homoihin samoin kuin muihinkin ihmisiin pätee se, ettei ihan keskivertotallaajat yleensä ole niitä jotka tyrkyttävät itseään julkisuuteen. Kyllä me ihan tavallisia ihmisiä ollaan =P, ja meidän perhe ainakin elää hyvinkin tavallista lapsiperheen arkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkää kuulemma molemmista sukupuolista, kavereissa on sekä homoja että heteroita. En ole reagoinut sen kummemmin.

Vierailija
4/26 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vaan ihan tavallisia miehiä. Ne pikkusormi pystyssä kikattelevat neitimäiset homot ovat vain yksi ihmistyyppi monien muiden joukossa. Ihan samoin kuin kaikki heterotkaan eivät ole keskenään samanlaisia, eivät ole kaikki homotkaan.

Sinuna rauhoittuisin ja luottaisin siihen, että pojallasi on hyvä maku kumppaniehdokkaiden suhteen, ja olet kasvattanut hänestä tasapainoisen ja omanarvontuntoisen nuoren miehen. Jos näin on, todennäköisesti sinä ja miehesikin pidätte pojan kumppanista, sukupuolesta riippumatta.

Jos huonosti käy, poika voi valita kumppaniseen myös äärimmäisen epämiellyttävän naisen. Ei se, että kumppani on "oikeaa" sukupuolta, takaa yhtään mitään.

Vierailija
5/26 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisiä koulu- ja työkavereita. Oikein mukavia miehiä ovat.

Jos meidän poika tykkää pojista niin sittenpähän tykkää. Se on hänen asiansa, ei meidän.

Vierailija
6/26 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaisi minua,salailu kylläkin.Olisi sääli jos poika eläisi kaapissa.

Vierailija
7/26 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni voi olla vaikea hyväksyä,sekä minun vanhempien. vanhempani eivt tunne lainkaan homoseksuaaleja ja halveksuvat heitä todella kovasti. pyrkisin varmaan salaamaan asian,kunnes lapsi itse haluaa sanoa ja tuoda sen julki,jos tälläinen tilanne sattuisi tulemaan.

Vierailija
8/26 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni voi olla vaikea hyväksyä,sekä minun vanhempien. vanhempani eivt tunne lainkaan homoseksuaaleja ja halveksuvat heitä todella kovasti. pyrkisin varmaan salaamaan asian,kunnes lapsi itse haluaa sanoa ja tuoda sen julki,jos tälläinen tilanne sattuisi tulemaan.

aika vähän avartaa asenteitaan. Oikeesti, jos mun vanhemmat olisivat tuollaisia niin se olisi täysin heidän ongelmansa....

Vierailija
9/26 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten asiaan on pikkuhiljaa tottunut.Homovastaiselle miehellenikin varmaan asia valkenee,kun ei ala vävykokelaita kuulumaan =)

Vierailija
10/26 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen itsensä vuoksi vain. Sanot, että homot ovat sinulle ok, mutta silti puhut hihhuleista. Tule jo ulos sieltä mummonmökistä.

Vierailija
11/26 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päin vastoin, nykyään on muotia olla jollakin tavalla kieroutunut tai muuten vaan metroseksuaali-boheemi ihminen.

Vierailija
12/26 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tiedän myös mihin se johtaa: väistämättään vanhempani saattavat loukata sanomisillaan ja etenkin ilmeillään, eivät hyväksyisi kumppaneita, ja jos näkisivät saman sukupuolen suutelua lähtisivät paikalta pois välittömästi. tunnen vanhempani. toivottavasti asia ei tule johtamaan tähän.

T:5

Vierailija
13/26 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on homoystäviä ja sillä lailla en oudoksu tai pidä viallisina. Tyttären lesbous voisi olla kovempi paikka, tietämäni lesbot ovat niin kauheita, ne ainaiset reisitaskuhousut ja lyhyt tukka ja hirveä aggressiivisuus...

Vierailija
14/26 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

biseksuaali että vois edes sen verran olla naisen kanssa että lisääntyisi. Uskomatonta tekstiä.

Tätä tämä sitten on kun hulluna vastutetaan homojen adoptio-oikeutta, miettikää edes sen verran, että antaisitteko omalle lapsellenne oikeuden olla isä tai äiti homoudesta huolimatta.

Voisitteko oikeasti olla sitä mieltä, ettei lapsenne voisi mitenkään olla hyvä vanhempi lapselle, jos elää samaa sukupuolta olevan kanssa. Miettikää asiaa näin, kun ette muka tunne yhtään homoa.

niin se masentaisi kyllä, kun tietäisi että lapsenlapsia ei tulisi. Toivoisin siinä tapauksessa että hän edes olisi biseksuaali, ja pystyisi edes jonkin aikaa olemaan naisen kanssa sen verran että jälkikasvua syntyisi.

Muuten ei niin väliksi, jos ei taipumuksilleen voi niin ei voi.

Vierailija
15/26 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hänen koulukaverillaan on kaksi äitiä! Lapsi oli sen näköinen että asiaan liittyi muutakin, ja minä jo mietin että nyt tästä tulee se ensimmäinen keskustelu homoudesta. Lapsi halusi kuitenkin kertoa innoissaan, että toisella äidillä on ihan samanlainen takki kuin minulla.

Vähän myöhemmin lapsi kysyi, voisiko hänkin asua aikuisena toisen naisen kanssa eikä miehen. Vastasin että tietysti, muutat sitten asumaan sellaisen ihmisen kanssa jonka kanssa sulla on hyvä olla yhdessä, naisen tai miehen. Vasta sanottuani sen ääneen tajusin, että just siltä musta tosiaan tuntuu.

Eli vastaisin ap:lle että itse en "suhtautuisi" mitenkään. Lapsi on rakas juuri sellaisena kuin on ja ansaitsee vanhempiensa tuen aina.

Vierailija
16/26 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hänen koulukaverillaan on kaksi äitiä! Lapsi oli sen näköinen että asiaan liittyi muutakin, ja minä jo mietin että nyt tästä tulee se ensimmäinen keskustelu homoudesta. Lapsi halusi kuitenkin kertoa innoissaan, että toisella äidillä on ihan samanlainen takki kuin minulla.

Vähän myöhemmin lapsi kysyi, voisiko hänkin asua aikuisena toisen naisen kanssa eikä miehen. Vastasin että tietysti, muutat sitten asumaan sellaisen ihmisen kanssa jonka kanssa sulla on hyvä olla yhdessä, naisen tai miehen. Vasta sanottuani sen ääneen tajusin, että just siltä musta tosiaan tuntuu.

Eli vastaisin ap:lle että itse en "suhtautuisi" mitenkään. Lapsi on rakas juuri sellaisena kuin on ja ansaitsee vanhempiensa tuen aina.

Saataisiin ottaa lapsista oppia, niin ihana tuo että lapsen huomio oli kuitenkin lopulta vaan siinä samanlaisessa takissa! Mä kanssa just tässä jännitin, kun bussissa alle kouluikäinen lapseni osoitti tummaihoista tyttöä ja ajattelin että nyt tulee sitten keskustelu erilaisista ihonväreistä, niin hän huudahtikin, että äiti kato miten ihana kampaus tytöllä! :)

Vierailija
17/26 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaista seksiä lapsesi harrastaa.

Vierailija
18/26 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoi olevansa lesbo. Tapasin tyttökaverinkin hiljattain. Söpö tyttö hänkin oli ja tosi fiksu. Olen iloinen siitä ettei minulle rakkaan lapsen tarvinnut ruveta piilottelemaan asiaa. Vaikuttaa onnelliselta.

Kun omat tyttäreni kasvavat tuohon ikään, olen hyvilläni kun heillä on tuollainenkin aikuisen malli lähellään.

Vierailija
19/26 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on sitten aivan ok jos hän sattuisi osoittautumaan homoksi. Nyt näyttää, että kovasti heterolta vaikuttaa - melkein sääli; tässä menee "hukkaan" vanhemmat joille homous ei olisi ollut ongelma :-).

Vierailija
20/26 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on todella omituista että nykyaikana vielä nuoret ihmiset pitävät homoutta jotenkin outona tai ei-toivottavana. Tai pitää jotain tv:n "hihhuleita" tosikuvana homoista. Kuinka laput silmillä sitä voi elää? Eikö järki sano yhtään mitään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme