apua tukkani huopaantuu!
mulla on tosi lättänät hiukset eli niitä on tupeerattava päivittäin. pesun jälkeen ei ole tällä hetkellä juurikaan aikaa alkaa niitä setvimään joten yleensä heitän ne vaan kiinni ilman harjausta. harjailen silloin tällöin kun on aikaa. nyt pesin hiukset taas ja kuivuttuaan on täynnä sellaisia huopamaisia levykkeitä!!!aaapuuaaa! onkohan toivoa saada niitä auki!
Kommentit (18)
mulla on joka päivä ponnari tai nuttura mutta SILTI pitää tupeerata, niin oudot hiukset mulla on! muuten näytän JÄRKYTTÄVÄLTÄ! ap
tai voit toki hätätilanteessa käyttää varmaan ruokaöljyäkin. Hiuslatvojen hoitoöljyä kun laittaa reilusti hiussutturaan niin kyllä hetken vaikutettuaan alkaa takku oikenemaan. Hoidan sillä lasten pitkiä hiuksia jotka helposti hiertyy takkuun. Sulla toki varmaan vielä vaikeampi tilanne kuvauksesi perusteella.
hiustenhoitotuotteet tarkasteluun. Ainakin meilla pain on kaikki ainesosat joitten lopussa on -cone, ne on siis silikonia ja silikoni voi tehda terveestakin tukasta hamppua lyhyessa ajassa. Hampputukkaa voi yrittaa parannella niin etta valitsee hyvanlaatuisia, silikonittomia hiustenhoitotuotteita. Itse "pesen" usein hiukset hoitoaineella. Tama tapahtuu niin etta sampoon sijasta laitankin kasteltuihin hiuksiin hoitoainetta, se hierotaan hiuksiin ja hiuspohjaan ja huuhdellaan sitten pois. Hiukset ovat sen jalkeen ihanan pehmeat. Ainoa ero sampoopesuun verrattuna on, etta hoitoainetta kuluu hieman enemman. Syy siihen miksi sampoo ja varsinkin silikonia sisaltava sampoo kuivattaa liikaa hiuksia on, etta pitaahan hoitoainekin saada myytya. Hiustenpesujen valia voi muuten pidentaa vaikka huuhtelemalla hiukset sitruunalla tai etikkavedella, lopuksi hiukset huuhdellaan puhtaalla vedella.
Mahtaisikohan vaikka oljyhoito auttaa noin ensiavuksi tuohon huopatukkaan?
Toivottavasti edellinen vastaaja ei ollut ammattilainen, nimittäin suurin osa hiustenhoitotuotteista sisältää silikonia. Silikoneja on useita satoja, kaikki ei pääty -cone sanaan.. Se tuskin on se syy hiusten takkuamiselle. On tosin noita öljyä sisältäviäkin, mutta lähestulkoon aina hoitoaineet sisältää jossain muodossa olevaa silikonia silti, oli ne sitten marketista ostettuja taikka kampaamosta. Hiuksia saadaan pehmeämmiksi silikoneilla, öljyllä ja muoveilla. Enkä kyllä lähtis noita happojakaan rastahiukseen laittamaan...huh... Luonnontuotteet on sitten asia erikseen. Hiuksiinhan voi käyttää hoitoaineena vaikka oliiviöljyä jos haluaa.
ja ei, kun ne on kerran huopuneet, niitä ei enää saa auki. jos saakin, ne huopuvat uudelleen, koska hiusten perusrakenne on vahingoittunut.
sellainen missä on silikonia joka silottaa hiuksen pinnan. Sellaista joka pesun jälkeen ja ehkä vielä hiukseen jätettävä silottava suihke päälle. Kylle ne siitä taas todennäköisesti.
Tupeeraamisen vaihtoehdoksi voisi kokeilla tyvikohotussuihketta, jos kerran tukka ei tupeeraamista kestä. Big Sexy Hair -sarjan "What a tease - Backcomb in a bottle" on tuohon ihan loistava tuote. Nostelet hiuksia, suihkutat tuota tyviin ja tulos on kuin tupeerattu, ilman rasitusta hiuksille.
ja laita paljon hiushoitoainetta ja ala oikoon niitä... eikö äiti ole opettanut että hiukset pitää harjata joka päivä
mulla on melkein aina ollut pitkät hiukset ja tätä ongelmaa ei ole ennen ollut tupeerauksen kanssa. nyt tosiaan kun pesun jälkeen ei ole aikaa niitä aina setviä (2 alle 2v:tä hoidettavana) niin tottahan ne kärsii. ap
joku ehtii tupeeraamaan päivittäin, muttei harjaamaan pesun jälkeen.
Mulla on lyhyehkö tukkaniskaan ulottuva. TUpeeraan sitä joskus. Siihen menee noin 20 minuuttia. Harjaamiseen pesun jälkeen menee 20 sekuntia.
Mulla on lyhyehkö tukkaniskaan ulottuva. TUpeeraan sitä joskus. Siihen menee noin 20 minuuttia. Harjaamiseen pesun jälkeen menee 20 sekuntia.
Minä tupeeraan joka aamu ja siihen menee ehkä 2 minuuttia... Harjaamiseen menee suunnilleen sama aika, takkuja kun on yleensä myös selviteltävänä.
tupeeraamiseen noin 20sekuntia jos sitäkään! jos laitan hiukset auki ja oikeasti laittaudun niin sitten menee vähän pitempään, muta tuo on se mitä päivittäin teen. ap
Ei kai kenenkään hiukset kestä tuota. Etkö saa tuuheutta föönaamalla? Mun hiukset on ihan lättänät, jos en föönaa aamuisin. Ja on mullakin ollut kaksi pientä lasta... Joskus menin suihkuun vasta päikkäriaikaan.
Olis kiva nähdä miltä näyttää livenä. Yhden naisen tiedän joka ei koskaan kampaa hiuksiaan, ja kertoo tämän ylpeillen. Luulee että tukka näyttää hyvältä, mutta näin ammattilaisen silmin ainakin näyttää aika kammottavalta. Vaikea kuvitella miksi kenelläkään olisi niin kiire että ei ehdi tukkaansa kampaamaan, mielestäni se on vaan tyyli laittaa hiuksia, mitä ei kehdata muille kertoa. Arvostakaa naiset myös itseänne, ja ulkonäköänne!
ja lopeta tupeeraus.