Ei kiitosta sadasta kuntosalivuorosta
Olen ollut pitkään vakavasti sairaana, joten lahjoitin 100 kappaletta kuntosalikäyntejä hyvän ystäväni tyttöystävälle.
Ystäväni kiitti käynneistä kaksi päivää lahjoituksen jälkeen.
Tyttöystävästä ei ole kuulunut mitään, mutta hän oli ilahtunut lahjoituksesta.
En lahjoittanut vuoroja, joiden arvo on noin 660 euroa saadakseni kiitoksen, mutta olen jotenkin hämmentynyt tilanteesta.
Olisitko sinä kiittänyt, jos olisit saanut vastaavan lahjoituksen?
Kommentit (37)
vakavasti sairaana olevan ihmisen kanssa. Ei tieda mita sanoisi ja paattaa sitten olla sanomatta mitaan.
Terveisiä Porvoosta!
Tai sitten olet valitettavan vaativavainen. Uskoisin lahjan saaneen välittäneen kiitokset poikaystävänsä kautta. Kiitokset välitettiin, lahjasta ilahduttiin ja kaikkien pitäisi olla tyytyväisiä. ....Ei, ap kaipaa kumartelua ja palvomista. Sinulla on sairas keho ja sairas mieli. Olisit antanut salikertojen umpeutua, ei olisi tarvinnut valittaa kiitosten määrästä ja laadusta. Jotkut ei vain ole ikinä tyytyväisiä mihinkään.
mikset itse lahjoittanut suoraan tälle ihmiselle jos haluat että hän sinua paikanpäällä paljoo? joo on perseestä kun on syöpä ja pahasti sairas. täti toisessa päässä voi ajatella että et halua hänestä kuulla tai nähdä mitään kun ei ole edes tavannut jne. itse lähinnä ihmettelisin ja pyytäisin välikättä palauttaan kiitokset, itsehän sen välikäden valitsit ja sen käytön aloitit, sekä hoidit sen kautta kaikki yhteydenpidon. ihme vaatimuksia. olisit pitäny tunkkis. tai sitte sua vaan ahistaa elämäntilantees ja työnnät sen kaikkialle. njoo elämä on kyllä vaikeeta tuossa.
Lahja pitää antaa aina henkilökohtaisesti. Käytöstavat antajalla hukassa.
Ymmärrän kyllä, että sairaana tai raskaana tuntuu kaikki pienet asiat isoilta. Kärpäsestä tulee härkänen.
Ei ihme, että teillä riittää vaikeuksia anteliaiden ystävienne ja omaistenne parissa.
Kiittäminen kuuluu asiaan. Myös lapsilla. Jos ei sellaista ymmärrä, niin maailma on hankala paikka elää.
Kellä tässäkin jutussa on hankalaa? Eiköhän ne vaikeudet ole lahjan antajalla.
Kysyit asiaa ystävältäsi. Ystävä "kysyi" sitä tyttöystävältään, joka ilahtui.
Annoit käynnit ystävällesi, joka myi ne huutonetissä hyvään hintaan. Ystävä toi tyttöystävänsä kiitokset. Todellisuudessa tyttöystävä ei tiedä asiasta mitään eikä siten ole voinut kiitelläkään.
Lahjat kannattaa antaa henkilökohtaisesti, niin saa myös kiitoksethenkilökohtaisesti.
Ystäväsi välitti kiitokset. Itse kiitän aina lahjoista MUTTA jos mieheni työkaseri antaisi jotain minulle niin sanoisin miehelleni että vie superhyperihanat kiitokset takaisin kaverillesi niin muistaisiko mies edes sanoa?? Tuskin.
Soittaisinko itse tälle vieraalle ihmiselle? En varmastikaan koska olettaisin että mies on vienyt kiitokseni.
Se että olet kuolemansairaana ja haluat lajoittaa omaisuuttasi pois ja toivot että jokainen on sinulle kiitollinen eikä unohda sinua sen vuoksi koskaan on ihan ymmärrettävää.
monessakin mielessä. Pahimmassa tapauksessa se voi olla rasite lahjan saajalle. Hänellä on velvollisuus käyttää vuorot. Voi olla, että hän ei ollut yhtään innostunut asiasta. Ehkä olisi ollut hyvä tiedustella asiaa suoraan häneltä. Nyt toiset päättivät, että hän käy 100 kertaa kuntosalilla. Sinä halusit, että vuorot tulee käytettyä. Kuka käyttäytyi huonosti?
monessakin mielessä. Pahimmassa tapauksessa se voi olla rasite lahjan saajalle. Hänellä on velvollisuus käyttää vuorot. Voi olla, että hän ei ollut yhtään innostunut asiasta. Ehkä olisi ollut hyvä tiedustella asiaa suoraan häneltä. Nyt toiset päättivät, että hän käy 100 kertaa kuntosalilla. Sinä halusit, että vuorot tulee käytettyä. Kuka käyttäytyi huonosti?
sama trollaaja tekee aika ajoin samanlaisia aloituksia, en ymmärrä millaisia kiksejä hän saa.
On esiintynyt myös leskenä, aika törkeää huomiohakuisuutta.
Molemmat vanhempani ovat menehtyneet syöpään ja syöpäsairaana esiintyminen on törkeää.
turha sitä on erikseen huudella, silti vastasin koska ärsytti ja tämä oli vieläpä aika huono ja mauton.
Aloittajalla ei todennäköisesti ole ketään joka säälisi häntä ja hän kaipaa sitä eri muodoissa, vaikka anonyymeiltä ihmisiltä. haluaa olla jollekkin se "parka" ja reppana ja kaikki säälii ja voivottelee...
En tunne yhtäkään sairasta ihmistä joka jaksaisi kelata jotain tällaista ja tehdä siitä itselleen asian. Hyvä kun menivät salivuorot käyttöön, mitä sitten. Kuolemnasairaalla luulis olevan muitakin huolia...
millä salilla voi nykyään ostaa 100kuntosalikäyntiä? Itse olen törmännyt vain kuukausikortteihin jäsenille.Noilla saleilla 10kerran yksittäiskortit maksaa noin 100eur. Ja lääkärintodistuksella jokaisella tietämälläni kortilla kuukausimaksut hyvitetään. Näin siis Tampereen seudulla.
Eikö ne ole tyyliin kuukausimaksuja? Ja henkilökohtaisia.
Ap saisi rahansa siis pois kuntosalilta. ;)
olen sitä mieltä että tilanne tosiaan voi olla nuorelle naiselle hämmentävä eikä arkuuttaan ole ottanut itse yhteyttä.
Varmasti on arvokkaasta lahjasta todella ilahtunut, mutta samaan aikaan tuntuu varmasti pahalta lahjan saamisen perimmäinen syy; lahjan antaja on vakavasti sairas.
Saaja ehkä kokee vaikeaksi ilmaista ilahtumistaan tyyliin (karrikoituna) "tosi mahtavaa että sain näin kalliin lahjan kun se toinen ei hengenvaarallisessa tilassaan voikaan näitä kuntosalivuoroja käyttää".
Ei ihme, että teillä riittää vaikeuksia anteliaiden ystävienne ja omaistenne parissa.
Kiittäminen kuuluu asiaan. Myös lapsilla. Jos ei sellaista ymmärrä, niin maailma on hankala paikka elää.