Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin vaihdevuodet ovat?

Vierailija
09.09.2012 |

Olen nyt 38 v ja odottelen että milloinkohan vaihdevuodet tulevat. Ehkäisymielessä saisivat alkaa vaikka heti kun hormonivalmisteet eivät sovi ja sterilisaatiota en halua.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 52 eikä ole vielä vaihdevuosia.

Vierailija
2/15 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 52 eikä ole vielä vaihdevuosia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAIHDEVUODET

• Vaihdevuodet (=klimakterium) kattaa sekä

perimenopaussin (= n. 2 vuotta ennen ja 2-4 vuotta

kuukautisten loppumisen jälkeen) että

postmenopaussin (= jälkivaihdevuodet, kuukautisten

loppumisen jälkeen)

• Premenopaussi = esivaihdevuodet, kuukautisten

loppumista edeltävät vuodet, voi olla jopa jo

ennen 40 v.

• Menopaussi = kuukautisten loppuminen,

viimeiset naisen oman hormonitoiminnan aikaan

saamat kuukautiset

Vierailija
4/15 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan mulla vaihdevuodet ollakin, mutta mitään oireita ei ole ja menkat tulee säännöllisesti. Pitäisikö hormonipitoisuudet tutkia, jos oireita ei ole? Ei mulle gyne ainakaan sellaista edes ehdottanut, kun pari viikkoa sitten kävin vastaanotolla. - 3

Vierailija
5/15 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kuukautiset ovat olleet vuoden poissa voidaan puhua vaihdevuosista. Itse olen 52-vuotias ja edelleen säännölliset kuukautiset, osalle tulee vaihdevuodet noin 55-vuotiaana, eli ei vielä tietoakaan, mistä olen tosi tyytyväinen.

Vierailija
6/15 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka "pitäisi tutkia", vain, jos niin pahoja oireita on, ettei tule niiden kanssa toimeen. Säännölliset kuukautiset ovat kyllä osoitus siitä, että vaihdevuodet eivät ole alkaneet. Itse olen 49-vuotiaana siinä premenopaussissa eli epäsäännöllisyyttä on jo, joskus jäävät kuukausiksi pois ja sitten tulevat taas.

Vierailija
7/15 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kyllä tässä itsekin joutuu ootteleen vaihdevuosia, harmi!

Vierailija
8/15 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tolla yhdellä ei todellakaan ole vielä vaihdevuosia.

Kyllä niistä oireita tulee ja kierto ekaksi lyhenee.

Vierailija
9/15 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan mulla vaihdevuodet ollakin, mutta mitään oireita ei ole ja menkat tulee säännöllisesti. Pitäisikö hormonipitoisuudet tutkia, jos oireita ei ole? Ei mulle gyne ainakaan sellaista edes ehdottanut, kun pari viikkoa sitten kävin vastaanotolla. - 3

Vierailija
10/15 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset loppuivat puolisen vuotta sitten. Se on erittäin kiva, mutta muut oireet ei. Kuumat aallot on ihan kauheita. En osannut ollenkaan aavistaa!

Vierailija
11/15 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tolla yhdellä ei todellakaan ole vielä vaihdevuosia.

Kyllä niistä oireita tulee ja kierto ekaksi lyhenee.

Ei kaikilla lyhene, vaan saattaa tulla muunkinlaisia häiriöitä. Kierto saattaa pidetä ja kuukautiset jäädä pois ja tulla taas jne.

Vierailija
12/15 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä päivänä vaan ilmestyivät. Valtava kuumuus koko kroppaan, pahinta että kasvot on hiestä läpimärät. Näkyy siis muillekin töissä. Noin tunnin välein tulee. Kauheaa!!!

Vierailija
13/15 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoa onko ne sitten kuumia-aaltoja?

Vierailija
14/15 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

4v aikana 5 menkat - viimeisistä 1v7kk eikä enää tuleD Hikoiluja on ollut välillä enemmän välillä kuukausia täysin ilman oireita. Mua ne ei ole haitannut koska olen totaalinen vilukissa.... nyt voin nukkua alasti tai pukeutua toppeihin ilman villatakkia:D Lääkitystä en ole koskaan käyttänyt. Enkä kuulemma ole edes tavallista äkäisempi miehen mielestä....

Itse olen ollut huonosti raskautuva ja lopetin ehkäisyn 38v:nä - tarkoitus oli hankkia iltatähti vielä. No, kuopus syntyi vasta 4 vuoden kuluttua ja sen jälkeen käytimme "varmoja päiviä" n vuoden verran ja sen jälkeen ei mitään. Eli 14 vuotta on menty ilman ehkäisyä jo.

Vierailija
15/15 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en siis koskaan ollut lämminverinen, en hikoile oikeastaan edes salilla tms joten nuo kuumat aallot on olleet ihan uusi kokemus

Mulla ne alkaa siten että tuntuu kuin verenpaine nousisi todella korkealle, päässä tuntuu ilkeälle ja sitten hulahtaa hiki - kyynär- ja polvitaipeet, ristiselkä, rintojen väli, nenänpielet, niska hiusten alta ja otsa vaan valuu vettä - se tosiaan lirahtaa! Muutenkin iho on nihkeä ja tuntuu kuin pitäisi repiä vaatteet pois päältä.... voitte vain kuvitella miten sellaisesta selviää maisemakonttorissa:D

Öisin hikoiluun heräilee kun pitää potkia peittoa pois ja hetken kuluttua takaisin päälle.

Vähän niinkuin sadekaudella aasiassa....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä