***Syyssäteet viikkoon 48***
Kommentit (26)
Pahasti näyttää siltä, että tuo niin ihana lumi sulaa. Vettä tihustaa ja taivas on niin harmaa. Kyllä nyt saisi jo tulla kunnon talvi!
Mulla on ensi viikolla eka neuvola. Kertoisitteko kokeneemmat, että tuleeko mies mukaan jo ensimmäisellä kerralla? Vai onko yleensä tapana tulla mukaan neuvolaan vai vaan ultriin?? Eikös siellä eka kerralla ole lähinnä papereiden täyttämistä ja kokeita? Kertokaa tietämättömälle ekakertalaiselle! :)
Tänään seitsemän viikkoa täynnä! :)
Mukavaa viikon alkua sädesiskot ja voikaahan hyvin,
mallariina ja masulainen rv 7+0
Luin tuolta vauvakuume puolelta, kun jotain piristi tänään ihanan luminen sää. Täällä vaan vetta sataa ja lumet sulaa. Ulkona käytiin, hyvä että pääsi rattailla eteenpäin. Sisällä pysytään loppupäivä.
Mallariinalle: Meillä mies ei ollut koskaan mukana neuvolassa. Ehkä olisi joskus voinut olla sydänääniä kuuntelemassa muttei sitten koskaan oikein kerinnyt enkä patistanut kun ei siellä musta mitään erityistä ollut. Mutta ekalla neuvolakerralla tosiaan jaettiin lippuja ja lappuja, otettiin hemoglibiini. Ei ollut todellakaan mitään ihmeellistä. Minulla muutenkin neuvolakäynnit olivat aina aika rutiinia kun ei ollut mitään erityistä. Mutta kukin tekee niin kuin itse parhaaksi näkee. Minusta oli ihan kiva käydä yksin, ultrissa mies oli aina mukana. Kyllä siellä neuvolassa näki niitä miehiä joillain mukanakin :)
Täällä tosiaan " hyvänä" merkkinä lievää koko päivän jatkunutta kuvotusta. Neiti nukkui huonosti viime yönä, tai kolmelta kannoin hänet viereeni ja sen jälkeen nukuin itse huonosti. Tänään olen sitten ollut väsynyt, pahoinvoiva ja miettinyt että miten sitä jaksaaaaaa... No toivottavasti kaikki päivät eivät ole näin sateisia, ulkoilu virkistää.
Täytyypi mennä, tulkaahan muutkin säteet tänne puolelle kirjoittelemaan.
matleena 6+3
Ehkäpä minäkin nuo neuvolarutiinit hoidan itsekseni ja sitten ultriin otan miehen mukaan. Neuvola-ajatkin on helpompi sopia vain omien aikataulujen mukaan.
Matleena, mukava, että siellä on oireita eli toivottavasti masuasukki tai asukit voi hyvin. :)
Ellotus jatkuu ->mandariineja syömään! :D
Onko kaikki muut säteet kadoksissa??
mallariina ja masulainen rv 7+0
Töissä olin illan, mutta oli pakko tulla kurkkaamaan säteiden kuulumiset! :0) Aamulla pitäisi mennä aamuvuoroon eli tässä on kiire nukkumaan.
Joo itsekin kävin neuvolassa yksin, sillä mies lähti jo aiemmin töihin ettei sinne olisi päässyt. Ne sydänäänet hän olisi halunnut kyllä kuulla, mutta kuuli ne kyllä sairaalassa sitten. Eipä siellä neuvolassa tosiaan juuri ihmeitä tehty, kunhan juteltiin asioista ja katseltiin oma ja vauvan vointi. Niiden sydänääneten kuuleminen oli minusta aina tärkein juttu!!! Ultrissa meilläkin mies oli sitten mukana molemmilla kerroilla.
Oma olo on ollut tänään hyvä, mitä nyt aamulla piti oksentaa kun astianpesukonetta täytin. Se haisi niin pahalle. Tuntuu että koko ajan on vaan nälkä ja saa syödä yhtenään. Paino mittailin, oli vielä vähemmän kun ennen odotuksen aloitusta. Hyvä kun vielä näin!!! Esikoita odottaessa kertyi paino 20 kg.... toivottavasti ei nyt niin paljon tulisi.
Mutta nyt nukkumaan, huomenissa taas!!!
Kidelma rv 8+2
Matleena, hyvä että oireita löytyy ja raskaus jatkuu. Toivottavasti ne verenvuodot nyt ovat ohi ja ei tarvitse niitä enää murehtia. Itsellä ollut kohta viikon ne poissa, ihana juttu!!!
Nyt meen..... :0)
Täällä naputtelen kaikessa rauhassa, sillä olen yksin kotona! Mies ja poika läksivät eilen miehen kotikonnuille savoon reissuun ja vasta tiistaina kotiutuvat. Täällä olin eilisen illan ns. pallo hukassa, kun sai olla rauhassa ja lueskella ja katsella telkkaria ilman, että kukaan häiritsi. Kohta lähden tästä töihin ja huomenna olisi tarkoitus lähteä kaverin kanssa ostoskeskuksiin ravaamaan. Viime hetken joululahjoja ostelen, sillä minulla melkein kaikki jo hankittu. Niin eksyin aiheesta toiseen eli ihmeen hyvin on mennyt yksin kotona olo, sillä tätä stressasin paljon ja yritin etteivät olisivat lähteneet. Täähän on mukavaa kun saa hetken hengähtää....
Oon ollut iltaisin aika poikki, kun tää viikko töissä täystyöllistetty eli 6 päivää töitä! Ei ole jaksanut kirjotella tännekään eikä kuumeilupuolellekaan. Ensi viikolla onkin helpompaa, kun ei ole kun muutama päivä töitä. En kyllä sanoisi, että olisin superhyper väsynyt, ehkä tähän oloon on tottunut, kun on jo lapsi ja hänen kanssaan on joutunut tottumaan huonompaan nukkumiseen.
Oma olo on ollut hyvä. Siksi onkin alkanut stressata sitä, että onko kaikki kunnossa kun välillä en ees muistaisi tilaani, jos ei nälkä olisi aika useiin kiusana. Hym... ikinä ei ole tyytyväinen. Jos oksentaa valittaa ja kun voi hyvin valittaa. Vähän on muutamat housut alkaneet puristaa, en ehkä selviä niin kauan omilla housuilla kun esikoista odottaessa. No häntä kun aloin odottaa, niin painoin vähämmän ja kroppa oli ns. tiukemmassa kunnossa. Ei ole kyllä oman vaakan mukaan tullut painoa juuri, mutta ehtiihän sitä vielä kun näin alussa ollaan.
Taidan mennä ruokaa laittelemaan, että olisi töihin evästä.
Kidelma rv. 9+1