Lue keskustelun säännöt.
Kaksikieliset; kumman koette enemmän "omaksi" kieleksenne?
Kommentit (3)
Pitäisiköhän mennä johonkin lukihäiriötesteihin...
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Eli vielä koulussa toinen kieli selkeästi vahvempi, mutta nykyään käytän niin paljon enemmän suomea, että se taas on muodostunut vahvemmaksi.
itse olen suomenkielinen...ja hyvin vahva äidinkielen taidoissa.
Mies kaksikielinen täysin,käynyt ruotsinkieliset koulut ja kokee ruotsin enemmän omakseen.
Poika 17 v hallitsee molemmat täysin, käynyt ruotsinkiel.peruskoulun, nyt suomenkielisessä ammattikoulutuksessa. Kavereissa molemman kielisiä. Joskus 10-vuotiaana meni suomenkieliselle leirille ja totesi jälkeenpäin, että tuli pää kipeäksi pelkästä suomenkielestä:)
Veljensä kanssa puhuu molempia kieliä, isälleen ruotsia, mulle suomea. Kielitaito ei ole kummallakaan kielellä vahva, tai siis ei kovin taidokas kirjoittaja yms......En osaa sanoa, kumpi vahvempi.
10-vuotias poika ruotsinkielisessä koulussa. Hallitsee myös molemmat kielet, lukee molemmilla kielillä kirjallisuutta, mutta ehkä hieman mielummin ruotsiksi. Kaverit pääasiassa ruotsinkielisiä. Harrastukset suomenkielisiä. Kirjoittaa molemmilla kielillä loistavasti. Ei osaa itsekään sanoa,kumpi kieli on vahvempi:)