Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ottaa 1½kpl eli 600mg Ibumaxia ?

Vierailija
08.09.2012 |

Kyse on eilen juurihoidetusta hampaasta, jota alkoi jomottelemaan viime yönä. Ensin oli hampaat yhteenlaitettaessa kipeä ja äsken kun purin hampaita yhteen niin tuli tosi kova kiputila, joka sitten on jo vähän laantunut.

Antibioottikuurin sain eilen ja kuulemma juurihoidettua hammasta voi jomotella parisen päivää.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai voi myös ottaa 2x400mg eli yhteensä 800mg. Näitähän saa lääkärin määräyksellä ja itselläni niitä on koviin kuukautuskipuihin.

Vierailija
2/13 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ei vois?

vai ihan muuten vaan että voiko ihminen ottaa noin "paljon" särkylääkettä?

eli kyllä, voi ottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vaan itelle oikosulku kun pelästyin niin tuota kipua ja nappasin aluksi yhden panadolin ja sit ibumaxin kyytipoikana. Nyt otettu veil puolikas Ibumax ja toivottavasti kipu hellittää.

ap

Vierailija
4/13 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tullut edes mieleen, miksi ei sais

Vierailija
5/13 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranjumala! Ite olen särkyihin vetänyt aina 1200mg buranaa. Eikä tullut edes mieleen, miksi ei sais

Itse en ole viitsinyt kokeilla, kun olen luullut, ettei se hyödytä. Olen ottanut kovaan kipuun 800 mg ibuprofeenia ja 1 g:n parasetamolia, yhtä aikaa.

Vierailija
6/13 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosiaan on kivut niin apteekin 400mg buranaa voi ottaa 4-5 ihan huoletta kerralla, ellei ole jotenkin yliherkkä ibuprofeiinille. panadolia ja buranaa saa myös ottaa päällekkäin.

Hampaanpoiston jälkeiseen kipuun jotkut lääkärit määräävät tramadolia.

Vierailija
7/13 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kipu alkaa jo hellittämään, joten tyydyn popsimaan särkylääkettä. Toki jos vielä maanantaina kipu on tällaista menen hammaslääkärille, mutta esim. tällä hetkellä ei tunnu juuri miltään.

Lienee normaalia juurien ronkkimisen jälkeen tällaiset kiputilat.

ap

Vierailija
8/13 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan täysipäinen ja vähänkään järjissään oleva tuskin ottaa antamasi ohjeen mukaisesti ibuprofeenia kerta-annoksena 1600-2000mg, kun sen käytössä maksimiannos vuorokaudessa on 3200mg.

Vierailija
9/13 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan täysipäinen ja vähänkään järjissään oleva tuskin ottaa antamasi ohjeen mukaisesti ibuprofeenia kerta-annoksena 1600-2000mg, kun sen käytössä maksimiannos vuorokaudessa on 3200mg.

Vierailija
10/13 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuon nyt arvasin :) Otan sen 600mg max.

ap

Vierailija
11/13 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan ibuprofeenia tosiaan napsia aikamoisiakin määriä, toisin kuin parasetamolia, jonka liikakäyttö on oikeasti vaarallista. Useinhan suositellaan otettavaksi molempia samaan aikaan sen sijaan että tintaa överit buranaa. Usein myös mainitaan että yli 800 mg kerta-annoksesta ei olisi mitään iloa.

Kevyesti yli 3200 mg olen joskus ottanut päivässä hammassärkyyn, vatsa tuosta ei vaan kyllä tykkää yhtään.

Vierailija
12/13 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole 600mg annos varmastikaan ongelma, kun Buranaa myydään 800mg tabletteina reseptillä.

Vierailija
13/13 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mä yleensäkkin otan päänsärkyyn buranaakin vähintään sen 3 tai 4 tablettia. Noita tavallisia 400mg tabuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi