Mitä ajattelet, kun vastaan kävelee äiti 4:n pienen lapsen kanssa,
Kommentit (13)
Joskus oli minullakin 4 "pientä. Kun kuopus syntyi aloitti vanhin koulun.
1. Miettisin, että on perhepäivähoitaja, onkohan kaikki vieraita lapsia vai osa omia?
2. Pienet on ikäerot, vitsi kun itsellä riittäisi rahkeet ( aika, taloudelliset + jaksaminen) vielä neloseen!
Että luojan kiitos tuo ei ole minä. En jaksaisi. Ikimaailmassa. Itsellä nyt kaksi kouluikäistä ja siihen taitaa jäädä.
Säälin. Ja ajattelen itse miten hyvä olin, kun imetin pitkään. Ja en siis ole koskaan halunnut raskautta ja imetystä yhtä aikaa.
En lue itseäni pienipalkkaiseksi 3100e bruttotuloilla, käteen jää 2000e.
Mulla brutto 2400 ja käteen jää 1850. Olisin kyllä aika pettynyt, jos saisin 700e palkankorotuksen, josta jäisi käteen 150e.
mun pitäs sitä sen kummemmin noteerata?
Emmä tee mitään erikoisia päätelmiä siitä yhdestä pienestä hetkestä jonka kaupungilla näen.
olla tuolla äidillä mitään omaa elämää. tai kehittymishaluja kodin ulkopuolella. raaskii kahliutua kotiin kymmeneksi vuodeksi. tyytyy vähään.
on 4 lasta, kaikki alle kouluikäisiä.
Ikimaailmassa en lähtisi isolla ikäerolla lapsia tekemään, nyt on ihana kun kaikista on seuraa toisilleen, vaipparalli ja valvomiset kun jäävät taakse niin sitä ei taritse enää ikinä aloittaa alusta.Meillä myöskään ikinä ole sitä tilannetaa että vanhempi sisarus tulisi olemaa hoitovatuussa kauppareissun tai muun ajan.
Energiaa se vaatii, eikä se helppoa ole ollut mutta eipä mikään elämässä riemastutakaan niin paljoa kuin omat lapset.
Itse olen ainakin ollut työelämästä pois vain kuukausia ja silti lapset kasvaneet kotona, kavereita ja omia menoja on ollut ja tulee olemaan, harrastuksia ja yhdistystoimintaakin mahtuu elämään. Täyttä elämää mä koen eläväni :)
olen luultavasti juuri syventynyt keskustelemaan omien neljän pienen lapseni kanssa. Välillä koululainenkin mukana viidentenä. Eivät ole syntyneet vuoden välein, vaan keskimäärin kahden.
ET sinä perhepäivähoitaja ainakaan ole. Se on ihan varma.