Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun lapseni oli perätilassa

Vierailija
08.09.2012 |

ja ultranneen lääkärin mukaan oli niin tiukasti pepullaan ja pää isohko että sanoi mulle suoraan ettei kannattaisi yrittää alatiesynnytystä kun vielä esikoinen kyseessä.

Yritetttiin kääntää mutta ei onnistunut jolloin Taysin synnytyslääkäri aloitti julmetun painostamisen. Sanoin ehdottomasti haluavani sektion koska kaikkien tilastojen mukaan se oli siinä tilanteessa parasta vauvalle. Vähän kyllä korpesi kun lääkäri merkkasi papereihin kyseessä olevan pelkosektio!

Onneksi sektio meni hyvin ja tyttö nyt terve 10v (täyttää viikon päästä).

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli 4kg ja kuule ihan hyvin meni.

Ei se ole sen kummempi ja alatilasynnytys on ihan hyväksi vauvalle jos vauvalla ja äidillä on kaikki ok.

ei se perätila sairaus ole.

Vierailija
2/7 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin odotan perätilavauvaa, eikä mua ole yritetty painostaa alatiesynnytykseen. Olen tosin itsekin ihan alatiesynnytyksen kannalla, mutta mitään painostusta en ole havainnut. 2 eri lääkäriä on sanonut, että koon puolesta vauva tulee alateitse eikä mitään ongelmaa pitäisi olla. Tiedä sitten mitä olisivat sanoneet jos ehdottomasti olisin halunnut sektion.

Mutta ap, miten jaksat kohkata tästä vielä 10 vuodenkin jälkeen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää kun tuppaa syntymään oli se lapsi perärilassa tai ei!

paikat ne vaan on paremmin venynyt perätilassa jo niin ei se pää ole niin paha kuin normisynnytyksessä.

Vierailija
4/7 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perätilasynnytyksissä lapsista vammautui tai kuoli 4%. Sektiossa riski on 0,5-1%...ei tarvinnu kahta kertaa miettiä kumpi on lapselle parempi vaihtoehto. Ja mun lapsen pään koko oli 37,5cm.

Kaiken lisäksi sektiota suositellut lääkäri oli kokenut lääkäri. Niin kyllä se perätilasynnytys on aina suurempi riski lapselle kuin sektio!

ap

Vierailija
5/7 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joudutaan enemmän tai vähemmän kiskomaan....'

ohis

Vierailija
6/7 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joudutaan enemmän tai vähemmän kiskomaan....'

ohis

kenties kätilö tai lääkäri, kun näin varmasti tiedät? Kyllä se pään koko saadaan mitattua harvinaisen hyvin ultraäänellä. Samoin lantion koko saadaan tarkalleen mitattua.

Vierailija
7/7 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paskaa voi jauhaa, mutta sun höpinäs on jo silkkaa ydinjätettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi