Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Natural Cycles-app! Kokemuksia?

Vierailija
22.06.2015 |

Eli löytyykö kokemuksia tästä luonnonmukaisesta ehkäisymenetelmästä? Itse olisin käyttänyt sitä nimenomaan raskaudensuunnitteluun.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin sovellluksen tällä viikolla, lämpömittari ei ole vielä saapunut. Tarkoituksena käyttää raskauden ehkäisyyn eli ns. varmojen päivien etsimiseen. Lapsia ei vielä ole. Lähivuosina lasten hankkiminen on toiveissa. Raskaaksi tuleminen lähiaikoina ei kuitenkaan ole katastrofi, joten uskalletaan tätä sovellusta miehen kanssa käyttää. Myöhemmin sovellusta mahdollista käyttää myös raskauden suunnittelun. Sovelluksen ilmoittamat "ei-hedelmälliset" päivät antavat vapautta kondomin käytöstä. JES! Ja vielä plussaa: sovelluksen myötä mahdollisuus oppia tuntemaan omaa kuukaustiskiertoa ja kehon muutoksia kierron aikana. Odotan innolla käyttöä :)

Vierailija
22/66 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latasin tämän. Millä systeemillä laskut tulee ja pystyn lopettamaan käytön?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Latasin tämän. Millä systeemillä laskut tulee ja pystyn lopettamaan käytön?

ensimmäinen kuukausihan on ilmainen. sen jälkeen voi sitten joko lopettaa tai jatkaa. Vaihtoehdot on ottaa kuukausi kerrallaan tai koko vuodeksi kerrallaan(halvempi vaihtoehto). Itsellä vielä tuo ilmainen kuukausi muutaman päivän jäljellä ja sitten otan varmaan vuodeksi eteenpäin. laskuista en tiedä. epäilen, että voi maksaa netissä tilatessa.

Vierailija
24/66 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon käyttänyt nyt muutaman kuukauden raskauden ehkäisyyn. Noin kolme ekaa kuukautta vihreitä päiviä on tosi vähän (vain menkkojen aikaan), joten muuta ehkäisyä on pitänyt käyttää. Nyt vasta 4-5 kuukauden käytön jälkeen vihreitä päiviä on enemmän ja uskaltaa luottaa jo sovellukseen. Itellä on säännöllinen kierto ja ovulaatio tunnistettavissa, joten vaikka ei joka päivä muistaisi mitata aamulämpöä, pystyy jo ennakoimaan varmoja päiviä. Oon ollu tyytyväinen ja ainakaan vielä en oo raskautunut:D Jos nyt raskaaksi tulisikin ei se olisi katastrofi, kun olemme naimisissa.

Vierailija
25/66 |
09.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt n.10 vuotta yhdistelmäehkäisypillereitä, mutta kohonneen veritulppariskin vuoksi joudin etsimään toista vaihtoehtoa. Ensin kokeiltiin hormonikierukkaa, jonka ehkäisyteho oli 100%, koska musta tuli kiukkuinen, en halunnut että kumppani koskee muhun sormellaankaan ja muun huvin lisäksi oli tiputteluvuotoa _kokoajan_ sen puolivuotta kun tuota jaksoin. Päädyttiin sitten vaihtamaan kondomiin, ja ilman hormoniehkäisyä on halut palanneet ja kuukautisetkin normalisoituneet.

Koska ollaan vakituisessa parisuhteessa, eikä vauva olisi katastrofi (molemmat halutaan lapsia), päätettiin lisäksi kokeilla myös tätä.

Toimii todella kivasti koska lämpötilamittari on tarkka ja NC-apin algortimi on todella varovainen milloin antaa "luvan" harrastaa seksiä. Alkuun oli yli 90% päivistä sellaisia, että suositeltiin käyttämään kondomia mikäli päätyy sänkyyn. Nyt kun on useampi kierto takana, on luku pudonnut 40%.

Pelkkä NC-app ei itsessään siis toimi ehkäisynä, vaan vaatii lämpömittarin kahden desimaalin tarkkuudella, säännöllisen elämänrytmin ja kuukautiset, ja vaatii myös muistamista kuten pilleritkin (lämpötila tulee mitata suunnilleen samaan aikaan joka aamu). Tämän lisäksi tarkan ovulaatiopäivän varmistamiseksi algoritmi suosittelee ovulaatiotestien tekemistä oletettuun ovulaatioaikaan.

Oman kokemuksen perusteella voisin suositella käytettäväksi jos kuukautiset ovat säännölliset, yöunet suunnilleen yhtä pitkät joka yö eikä dokailukaan kuulu jokaiseen viikonloppuun, jolloin tuloskin on luotettava. Näiden lisäksi myös pitää muistaa mitata lämpötila joka aamu ensimmäiseksi heti herättyä ennen kuin teet mitään muuta.

Itse olen kokenut käteväksi seurata omaa kiertoa ton lämpötilan perusteella, kun jo heti aamulla tietää että kappas, onkin ovulaatio tänään. Ollaan koettu sovellus käteväksi myös siinä vaiheessa kun siirrytään ehkäisystä suunnitteluun, kun dataa on kertyneenä jo valmiiksi.

Vierailija
26/66 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kuulla lisää kokemuksia :)

Vierailija
27/66 |
27.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsen e-pillerien lopettamista ja tämän ottamista käyttöön. Mitenköhän tämä toimii sinkkuna? kondomit tietty lisäksi.

Vierailija
28/66 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite oon käyttänyt nyt muutaman kuukauden raskauden ehkäisyyn. Noin kolme ekaa kuukautta vihreitä päiviä on tosi vähän (vain menkkojen aikaan), joten muuta ehkäisyä on pitänyt käyttää. Nyt vasta 4-5 kuukauden käytön jälkeen vihreitä päiviä on enemmän ja uskaltaa luottaa jo sovellukseen. Itellä on säännöllinen kierto ja ovulaatio tunnistettavissa, joten vaikka ei joka päivä muistaisi mitata aamulämpöä, pystyy jo ennakoimaan varmoja päiviä. Oon ollu tyytyväinen ja ainakaan vielä en oo raskautunut:D Jos nyt raskaaksi tulisikin ei se olisi katastrofi, kun olemme naimisissa.

Mulla oli kyllä jo ekassa kierrossa 15 vihreää päivää ja kolmannessa jopa 20. Sovellus kun havaitsi mun ovulaatiot heti ekasta kierrosta alkaen, tosin parin päivän viiveellä, joten siitä ovulaatiosta parin päivän jälkeen alkoi aina vihreät ja kesti vähän menkkojen loppumisen yli. Kolmannesta kierrosta lähtien on uskallettu olla vihreinä päivinä ilman kondomia, eli nyt pari kuukautta. Tosin ovulaatiotestejä olen tehnyt näin aluksi vielä varmistaakseni, että ovulaatio on varmasti ollut, minkä jälkeen uskaltaa olla ilman kondomia. Aina sovellus on kyllä havainnut ovulaation, kun aamulämmöt nousee. Meillä jo lapset "tehty" ja raskaus olis pienoinen järkytys, mutta rakkaudella otettais vastaan, jos niin kävis.

Eka n kuukauden jälkeen kun tilaa jatkoa niin tilauksen yhteydessä maksu joko vuodeksi eteenpäin tai kuukausi kerrallaan. Tätä joku kyseli.

Vierailija
29/66 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kallis. Pari euroa kuussa olisin voinut maksaa...

Vierailija
30/66 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo kallis. 65 euroa ja ekalla tilauksella tulee mittari mukana. Vertaa ehkäisyrengas 15 euroa kuukausi on 180 e vuosi. Tilasin itselleni nyt. Voi olla että suosio pysyy näillä avioliittopareilla joilla vauva ei ois ongelma. Mekin siis näitä. Mun olisi pitänyt ottaa renkaan sijaan kokeiluun ehkäisylaastarit, mutten uskaltanut ja oli puhuttu jo että tulee jos on tullakseen. Tavoitteena että halut palaa (muistan jotain viiden vuoden takaa). Ja edelleen jos kumi puhkeaa on jälkiehkäisy olemassa.

Vierailija
31/66 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon käyttänyt Natural Cyclesiä nyt muutaman kuukauden ja sinä aikana oon oppinut omasta kehostani enemmän kuin koko elämäni aikana aikaisemmin. Käyttäjänä olen ollut todella tyytyväinen sovellukseen. Sovellus on lisäksi myös suomenkielinen, joka helpottaa huomattavasti sen käyttöä. Joka aamu lämpötilan mittaus voi kuulostaa isolta vaivalta, mutta nopeasti siitä tulee rutiini ja haluaakin tietää, että mitä lämpötila on. Haluaisin nyt antaa teille mahdollisuuden alennukseen. Tilaamalla Natural Cyclesin vuositilauksella, saa kaupan päälle lämpömittarin ja nyt 10 %:n alennuksen. Hinta vuositilaukselle on normaalisti 65€. Alla olevasta linkistä klikkaamalla ja rekisteröitymällä jaa alennuksen käyttöön.

https://app.naturalcycles.com/?webSignup=1&refId=30c365808786474388d5c2…

32/66 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa Natural Cycles vuositilauksella ja saat mukana lämpömittarin sekä 10 %:n alennuksen!

https://www.naturalcycles.com/en/signup/secret?code=referralid10&referr…

Käyttöä takana 6kk ja hyvin on toiminut 😊

Vierailija
33/66 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän tuo toimii. Melkein vuoden olen käyttänyt. Osaa ennustaa lähes päivän tarkkuudella kuukautisten alkamisen, vaikka minulla on epäsäännöllinen kierto. Muutenkin elämäntapani on epäsäännöllinen, ja sen takia käyttö on arveluttanut. Lämpöä ei kuitenkaan tarvitse mitata joka päivä. Emme halua enempää lapsia ja silti käytämme tätä sovellusta ja kondomia ehkäisyyn. Terveydenhoitaja ihmetteli menetelmää ja suositteli sterilisaatioita. Ihan vielä emme ole valmiita siihen. En ihan kyllä ymmärrä, miksi kaikkien pitäisi käyttää hormonaalista ehkäisyä. Minulle ei sovi ja hormonikierukasta tuli kaiken lisäksi kohtutulehdus. Ei kiva.

Vierailija
34/66 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Jos vielä mietit NaturalCycles-ehkäisysovellusta, muttet vielä rohjennut sitä ottaa, niin nyt olisi tarjolla -30% alennus!

https://app.naturalcycles.com/?webSignup=1&refId=30c365808786474388d5c2…

Alennus oikeuttaa siis normaalihinnasta (64,99€) alennuksen hintaan 45,49€ ja lisäksi saa kaupan päälle lämpömittarin kaupan päälle (ovh 22,90€).

Sovellus on toimiva ja ehkäisynä olen käyttänyt 7 kuukautta.

Vierailija
35/66 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siittiöiden ikäennätys on nykyään 10 vuorokautta. Siis 10 päivää yhdynnän jälkeen on nainen vielä tullut raskaaksi. Tälläisiä hyviä siittiöitä tuottavien miesten puolisoilla ei sovellus toimi lainkaan.

Lämpötilojen mittaus ei myöskään ole tarkkaa. Jo yöllä heräily muuttaa aamulla mitattavaa lämpötilaa.

Vierailija
36/66 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia?

Vierailija
37/66 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen Natural Cycles spämmäri tänne nyt eksyi :D 

Vierailija
38/66 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000005521888.html

37 ei-toivottua raskautta neljässä kuukaudessa – Ruotsissa nousi kohu kännykällä käytettävästä ”luomuehkäisy­sovelluksesta”

Voisivat palauttaa vuosimaksun appsin avulla raskautuneille, kun sille ei heti ole käyttöä.

Vierailija
39/66 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tulin raskaaksi. Oma moka toki. Oltiin varomattomia punaisena päivänä. Ongelmana oli se, että se näytti mulle käytännössä pelkkää punaista. Vihreitä päiviä oli vain menkkojen aikana. Ehkä mun unihäiriöt aiheutti sen, että lämmöt heitteli ja sovellus ei tunnistanut ovulaatiota.

Vierailija
40/66 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Natural Cycles ollut käytössä raskauden ehkäisyyn nyt vajaan vuoden,  11 kiertoa. Olen erittäin tyytyväinen. Kuukautiskiertoni on säännöllinen ja elämänrytmini myös. Herään viikonloppuisin arkirytmin mukaan mittaamaan aamulämmön ja jatkan sen jälkeen vielä unia. Ovulaation tunnistamisen varmistamiseksi olen testannut myös LH -tasoja. Joku kokee ehkä työläänä, mutta minä en. Sovelluksen myötä olen oppinut tuntemaan kuukautiskiertoni hyvin (lämpötilojen muutos, lima/kuivuus, tuntemukset kehossa ja mielessä). Hormonaalista ehkäisyä käyttäessä en pystynyt huomioimaan kehossani tapahtuvia muutoksia enkä kokenut olevani omassa kehossani. Punaisia päivinä raskauden ehkäisyyn on käytössä tarpeen mukaan kondomi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän