Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Natural Cycles-app! Kokemuksia?

Vierailija
22.06.2015 |

Eli löytyykö kokemuksia tästä luonnonmukaisesta ehkäisymenetelmästä? Itse olisin käyttänyt sitä nimenomaan raskaudensuunnitteluun.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään kokemuksia tästä appsista ehkäisymenetelmänä?

Vierailija
2/66 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ennen kuullutkaan. Mielenkiintoista! Tässä  linkki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

oudolta kuulosta...

Vierailija
4/66 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/66 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
6/66 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö oikeasti kukaan tiedä tästä mitään? On oikein käytettynä yhtä tehokas ehkäisymenetelmä kuin pillerit, mutta täysin ilman hormonia ja sivuvaikutuksia!

Vierailija
7/66 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
8/66 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri eilen luin tuosta DN:stä, että saksalainen yhtiö joka jakaa joitain sertifikaateja, on hyväksynyt tuon ehkäisymenetelmäksi. Ruotsin lääkelaitos ei edelleenkään ole hyväksynyt sitä ehkäisymenetelmänä ja on kieltänyt sitä markkinoitavan sellaisena.

Tuota tosiaan käytetään lähinnä siihen kun halutaan raskaaksi, eikä se ole varma raskaudenehkäisyssä vaikka valmistaja niin haluaa väittääkin. Itse en luottaisi pätkääkään tuohon enkä takuulla käyttäisi ehkäisymenetelmänä.

Vierailija
9/66 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juuri tästä mutta periaatehan on sama kuin hedelmällisyystietokoneissa eli etsitään ns. varmoja päiviä.

Toimii kyllä, nainen kun voi raskautua ainoastaan ovulaationsa aikana joka on tunnistettavissa. Mutta itse en pidä näitä varsinaisina ehkäisymenetelminä, sillä nehän kertovat vain sen milloin et tarvitse ehkäisyä, eli eivät ehkäise siinä mielessä kuin minä sanan ymmärrän. Tämän avulla et voi harrastaa seksiä aina kun huvittaa, tiedät vain milloin voit ja milloin tarvitset ehkäisyä.

Mutta siis raskauteen tähtäämiseen sopii hyvin.

Vierailija
10/66 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
11/66 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytin noin vuoden päivät. Asun Ruotsissa, joten monet kaverit käyttivät tätä myös ja käyttävät edelleen. Nimenomaan raskauden ehkäisyyn. Hyvin toimii, mutta on hankala, jos elämässä epäsäännöllinen rytmi. Siksi itse lopetin, koska en voinut luottaa siihen, että tulos on paikkansa pitävä esim. matkustamisen, juhlimisen, sairauden tai valvomisen takia, jotka muuttavat kehon lämpötilaa. Sopii siis paremmin kesties tasapainoisemmalle henkilölle, joka ei esim. työnsä puolesta lennä joka toinen viikko.

Ironista kyllä tulin raskaaksi heti, kun siirryin toiseen ehkäisymuotoon. Natural Cycles sen sijaan ei koskaan pettänyt.

Vierailija
12/66 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia? Uskaltaako sinkkunainen luottaa? Kondomi tottakai lisäksi. Mutta silti epäilyttää.

Vierailija
13/66 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse latasin nyt tuon sovelluksen (kommentoija 2). Ensimmäinen kuukausi ilmainen. Aion testata sitä aluksi useamman kuukauden, niin näen, osuvatko sovelluksen veikkaamat ovulaatiopäivät kohdalleen. Kondomi siis käytössä myös koko ajan. Seuraan myös limoja ja minulla on selkeät ovulaatiokivut, joten ne yhdistettynä tähän sovellukseen voisivat hyvinkin ehkäistä raskauden. Pelkkään sovellukseen en ehkä uskaltaisi luottaa, ainakaan heti. Myös ovulaatiotestejä aion tehdä, jotta näen sovelluksen toimivuuden. Katsotaan, uskaltaudunko jossakin vaiheessa esim. puolen vuoden jälkeen jättää kondomin pois sovelkuksen osoittamina vihreinä päivinä.

Vierailija
14/66 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/66 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä juttu tää nyt on?

Vierailija
16/66 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko oikeasti joku luottaa johonkin sovellukseen raskauden ehkäisyssä? Miksei pillerit tai muut ehkäisyvälineet kelpaa? #

Vierailija
17/66 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko oikeasti joku luottaa johonkin sovellukseen raskauden ehkäisyssä? Miksei pillerit tai muut ehkäisyvälineet kelpaa? #

Kaikki ei halua sekoittaa itseään ylimääräisillä hormoneilla.

Vierailija
18/66 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut käytössä viime toukokuusta saakka ehkäisymielessä. Harkitsin ensin sitä ehäisytietokonetta, mutta se oli hurjan kallis ja sitten löysin tämän. Toiminut erinomaisesti. Toki aluksi punaisia päiviä oli enemmän, mutta vihreät päivät on lisääntyneet sitä mukaa kun sovellus oppii tuntemaan. Aloitin käytön vähän pillereiden lopetuksen jälkeen ja kierto oli silloin pitkään epäsäännöllinen. Nyt on tasaantunut. Ei kuitenkaan vaikuttanut käyttöön, sovellus tunnisti odotettavissa olevat ovulaatiot siitä huolimatta. Arkisin elän säännöllistä elämää ja mittailen lämpöjä silloin, viikonloppuisin noudatan arkirytmiä ja mittailen vain jos ovulaatio on odotettavissa lähipäivinä.

Olennaista on se oma toiminta, punaisina päivinä on muistettava käyttää muuta ehkäisyä. Vahingot varmaan sattuu useimmiten tässä kohtaa. Ihmismieli on niin heikko, että muutamia kertoja on kyllä riskillä ja omalla vastuulla jätetty käyttämättä kortsua, jos niitä ei vaikka ole ollut saatavilla..

En ole edelleenkään raskaana, eikä ole toiveena vielä muutamaan vuoteen hankkia lapsia. Ollaan kuitenkin vakaassa suhteessa (naimisissa), joten jos vahinko kävisi, ei se olisi maailmanloppu. Sitten kun lasten aika on, niin mielenkiinnosta haluan kyllä kokeilla sovellusta toisinkin päin! Onnistuu siis helposti sovelluksen asetuksista vaihtaa raskauden esto raskauden suunnitteluun.

Vierailija
19/66 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kiitos paljon kokemusten jakamisesta! :)

Vierailija
20/66 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt kesäkuulta asti. Hyvin on toiminut, meillä seksiä harrastetaan vain ns. varmoina päivinä, muut päivät pidättäydytään koska molemmat inhotaan kondomeita. Hormonaalinen ehkäisy taas ei itselleni sovi. 

Toisaalta, ei olisi katastrofi sekään jos tulisin raskaaksi, joten siksikin ehkä uskaltaa näin elellä. Jos olisi aivan ehdotonta että raskautta ei saa alkaa, tuskin ainakaan ainoana ehkäisynä uskaltaisi tähän luottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi